Der Berufsschulreligionsunterricht als Laboratorium heterogenitätsfähiger Religionspädagogik. Schulformbezogene Überlegungen zur Konfessionalität des Religionsunterrichts

Nowhere is religious pedagogy confronted with such a high degree of heterogeneity as in RE in vocational schools. Here, often students with various different worldviews and from different religions and denominations study together. How can it be possible in this context to conceptualize confessional...

全面介紹

Saved in:  
書目詳細資料
主要作者: Grümme, Bernhard 1962- (Author)
格式: 電子 Article
語言:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
載入...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
出版: [2016]
In: Theo-Web
Year: 2016, 卷: 15, 發布: 1, Pages: 141-152
IxTheo Classification:CH Christianity and Society
KBB German language area
RF Christian education; catechetics
Further subjects:B Heterogenität
B 信條性
B Berufsschulreligionsunterricht