Schulentwicklung und religiöses Lernen im transnationalen Horizont. Gestaltungsperspektiven am Beispiel des Projekts „schools500reformation“
How can Protestant schools be understood and actually shaped as transnational educational spaces in today's global society? This question is addressed firstly by assessing the concept of transnational spaces with regard to education and Protestant schools. Subsequently, the global networking pr...
Authors: | ; ; |
---|---|
格式: | 電子 Article |
語言: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
出版: |
de Gruyter
[2016]
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2016, 卷: 68, 發布: 3, Pages: 327-339 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
基督教教會學校
/ 宗教教育
/ Transnationalisierung
/ Globales Lernen
|
IxTheo Classification: | KDD Protestant Church RF Christian education; catechetics |
Further subjects: | B
ökumenische Bildung
B transnationale Bildungsräume B Evangelische Schulen B schools500reformation B transnational educational spaces B Digitale Kommunikation B Global Learning B digital communication B Ecumenical Learning B Protestant schools B Globales Lernen |
在線閱讀: |
Presumably Free Access Volltext (Verlag) Volltext (doi) |