Gemeinsam lernen: integrative Prozesse für Schüler im Förderschwerpunkt 'Geistige Entwicklung'
Contributors: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Berlin
Weidler
2002
|
In: | Year: 2002 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School for the mentally handicapped
/ School partnership
/ Inclusive education
/ Normal school
/ Project
B Pupil / Mental handicap / Inclusive education B Pupil with special needs / Full day school / Team learning |
Further subjects: | B
Collection of essays
|
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 356311392 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220520125046.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 021111s2002 gw ||||| 00| ||ger c | ||
020 | |a 3896932039 |9 3-89693-203-9 | ||
020 | |a 3896932063 |c kart. : EUR 19,50 |9 3-89693-206-3 | ||
035 | |a (DE-627)356311392 | ||
035 | |a (DE-576)101764162 | ||
035 | |a (DE-599)GBV356311392 | ||
035 | |a (OCoLC)248819836 | ||
035 | |a (OCoLC)51223393 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 5,3 |2 ssgn | ||
084 | |a DT 1420 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19989:761 | ||
084 | |a DT 3000 |q BVB |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20009:761 | ||
084 | |a BM 9120 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/12985: | ||
084 | |a EC 5910 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20615: | ||
084 | |a 80.34 |2 bkl | ||
084 | |a 80.25 |2 bkl | ||
084 | |a 81.82 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Gemeinsam lernen |b integrative Prozesse für Schüler im Förderschwerpunkt 'Geistige Entwicklung' |c hrsg. von Eberhard Grüning |
264 | 1 | |a Berlin |b Weidler |c 2002 | |
300 | |a 170 S |b graph. Darst | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Die isbn auf der Rückseite des Titelblattes ist falsch, sie gehört zu einem anderen Buch, die korrekte stammt von der Rückseite des Einbandes! | ||
601 | |a Prozession | ||
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4121330-0 |0 (DE-627)10577023X |0 (DE-576)20954239X |2 gnd |a Geistigbehindertenschule |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4180184-2 |0 (DE-627)105327956 |0 (DE-576)209996374 |2 gnd |a Schulpartnerschaft |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4138728-4 |0 (DE-627)105640506 |0 (DE-576)209688505 |2 gnd |a Integrativer Unterricht |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4076593-3 |0 (DE-627)106082558 |0 (DE-576)209202300 |2 gnd |a Regelschule |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4115645-6 |0 (DE-627)105812749 |0 (DE-576)209494948 |2 gnd |a Projekt |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4019852-2 |0 (DE-627)106320092 |0 (DE-576)208930973 |2 gnd |a Geistige Behinderung |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4138728-4 |0 (DE-627)105640506 |0 (DE-576)209688505 |2 gnd |a Integrativer Unterricht |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4055541-0 |0 (DE-627)10615771X |0 (DE-576)209114312 |2 gnd |a Sonderschüler |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4155947-2 |0 (DE-627)104813407 |0 (DE-576)20982316X |2 gnd |a Ganztagsschule |
689 | 2 | 2 | |d s |0 (DE-588)4165245-9 |0 (DE-627)105441546 |0 (DE-576)209894059 |2 gnd |a Kooperatives Lernen |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |a Grüning, Eberhard |e Hrsg. |4 edt | |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DT 1420 |b Allgemeines und Deutschland |k Heilpädagogik, Sonderpädagogik |k Institutionen und Tätigkeitsfelder der Behindertenpädagogik |k Schulische Erziehung (allgemein, auch Integration in Regelschule) |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)127074223X |0 (DE-625)rvk/19989:761 |0 (DE-576)20074223X |
936 | r | v | |a DT 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Heilpädagogik, Sonderpädagogik |k Förderschwerpunkte |k Geistige Behinderung |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270809377 |0 (DE-625)rvk/20009:761 |0 (DE-576)200809377 |
936 | r | v | |a BM 9120 |b Mystisches Gebet, Meditation |k Theologie des geistlichen Lebens |k Systematische Darstellungen zur Theologie des geistlichen Lebens |k Theologie der Mystik |k Phänomenologie der Mystik |k Mystisches Gebet, Meditation |0 (DE-627)1270734555 |0 (DE-625)rvk/12985: |0 (DE-576)200734555 |
936 | r | v | |a EC 5910 |b Einzelne Ideen |k Allgemeine und vergleichende Literaturwissenschaft. |k Literaturgeschichte |k Geistes- und Ideengeschichte |k Einzelne Ideen |0 (DE-627)1270750186 |0 (DE-625)rvk/20615: |0 (DE-576)200750186 |
936 | b | k | |a 80.34 |j Sonderpädagogik: Sonstiges |0 (DE-627)106413872 |
936 | b | k | |a 80.25 |j Sonderpädagogik: Allgemeines |0 (DE-627)10641447X |
936 | b | k | |a 81.82 |j Schulen für besondere Gruppen |0 (DE-627)106414879 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REF | |a Behinderter Schüler | ||
STA | 0 | 0 | |a Full day school,Inclusive education,Mainstreaming in education,Mental handicap,Mental retardation,Normal school,Project,Pilot project,Pupil with special needs,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,School for the mentally handicapped,Mentally handicapped school,Special school for the mentally handicapped,School partnership,Team learning |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage coopératif,Enseignement intégratif,Handicap mental,Jumelage entre écoles,Projet,École ordinaire,École spécialisée pour handicapés mentaux,École à plein temps,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier,Élève d’une école spécialisée |
STC | 0 | 0 | |a Alumno de escuela especial,Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Aprendizaje cooperativa,Asociación escolar,Discapacidad mental,Enseñanza integrativa,Escuela de personas con discapacidad mental,Escuela de período integral,Escuela ordinaria,Proyecto |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento cooperativo,Disabilità mentale,Gemellaggio scolastico,Integrazione scolastica,Progetto,Scuola a tempo pieno,Scuola per persone con disabilità psichica,Sistema scolastico generale,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno,Studente di scuola speciale |
STE | 0 | 0 | |a 全日制学校,学校伙伴关系,学生,弱智学校,智障儿童学校,智障学校,智能障碍,弱智,智障,项目,方案,专题 |
STF | 0 | 0 | |a 全日制學校,學校伙伴關係,學生,弱智學校,智障兒童學校,智障學校,智能障礙,弱智,智障,項目,方案,專題 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno de escola especial,Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Aprendizagem cooperativa,Deficiência mental,Ensino integrativo,Escola de período integral,Escola de portadores de deficiência mental,Escola ordinária,Parceria escolar,Projeto |
STH | 0 | 0 | |a Интеграционный урок,Кооперативное обучение,Обычная школа,Партнёрство школ,Проект,Умственная отсталость,Ученик специализированной школы,Школа для психически неполноценных,Школа продлённого дня,Школьник (мотив),Школьник |
STI | 0 | 0 | |a Έργο,Πρότζεκτ,Αδελφοποίηση σχολείων,Διανοητική καθυστέρηση,Κανονικό σχολείο,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Μαθητής ειδικού σχολείου,Ολοήμερο σχολείο,Ολοκληρωμένη εκπαίδευση,Συνεργατική μάθηση,Σχολείο για άτομα με διανοητική μειονεξία |
SYG | 0 | 0 | |a Schule für Geistigbehinderte,Sonderschule für Geistigbehinderte,Schule für geistig Behinderte,Schule für geistig behinderte Menschen,Schule zur individuellen Lebensbewältigung,Geistig behinderter Mensch,Schüler,Geistigbehindertenschulen , Integrative Erziehung , Allgemeine Schule,Lernschule,Normalschule , Pilotprojekt,Vorhaben,Modellprojekt,Projekte , Schuljugend , Geistesschwäche,Oligophrenie,Schwachsinn , Integrative Erziehung , Hilfsschüler , Ganztagesschule,Ganztagschule , Lernen,Wechselseitiges Lernen,Gegenseitiges Lernen,Mutual learning |