Interkulturelle Bildung durch schulische Mehrsprachigkeit. Über die integrative Kraft von Türkisch in einem bilingualen Sprachenprogramm einer Grundschule in Hannover

Intercultural communicative competency is solidly grounded in the foreign language subjects as the most important learning objective. The article argues that in immigrant societies migration induced multilingualism can be seen as an asset for both individuals and society alike. How multilingualism c...

全面介紹

Saved in:  
書目詳細資料
主要作者: Küppers, Almut 19XX- (Author)
格式: 電子 Article
語言:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
載入...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
出版: ˜deœ Gruyter [2016]
In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2016, 卷: 68, 發布: 3, Pages: 340-352
Standardized Subjects / Keyword chains:B Hannover / Interkulturelles Lernen / 雙語 / 小學 / 土耳其語
IxTheo Classification:KBB German language area
ZF Education
Further subjects:B intercultural competencies
B transnationale Bildungsräume
B intercultural learning
B bilingualer Unterricht
B Transnational education
B 土耳其語
B bilingual education
B Interkulturelle Bildung
B Turkish
在線閱讀: Presumably Free Access
Volltext (Verlag)
Volltext (doi)