Interkulturelle Bildung durch schulische Mehrsprachigkeit. Über die integrative Kraft von Türkisch in einem bilingualen Sprachenprogramm einer Grundschule in Hannover

Intercultural communicative competency is solidly grounded in the foreign language subjects as the most important learning objective. The article argues that in immigrant societies migration induced multilingualism can be seen as an asset for both individuals and society alike. How multilingualism c...

Description complète

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Auteur principal: Küppers, Almut 19XX- (Auteur)
Type de support: Électronique Article
Langue:Allemand
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
En cours de chargement...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publié: ˜deœ Gruyter [2016]
Dans: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Année: 2016, Volume: 68, Numéro: 3, Pages: 340-352
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés:B Hannover / Apprentissage interculturel / Bilinguisme / École primaire / Turc
Classifications IxTheo:KBB Espace germanophone
ZF Pédagogie
Sujets non-standardisés:B intercultural competencies
B transnationale Bildungsräume
B Turc
B intercultural learning
B bilingualer Unterricht
B Transnational education
B bilingual education
B Interkulturelle Bildung
B Turkish
Accès en ligne: Accès probablement gratuit
Volltext (Verlag)
Volltext (doi)