Interkulturelle Bildung durch schulische Mehrsprachigkeit. Über die integrative Kraft von Türkisch in einem bilingualen Sprachenprogramm einer Grundschule in Hannover
Intercultural communicative competency is solidly grounded in the foreign language subjects as the most important learning objective. The article argues that in immigrant societies migration induced multilingualism can be seen as an asset for both individuals and society alike. How multilingualism c...
Auteur principal: | |
---|---|
Type de support: | Électronique Article |
Langue: | Allemand |
Vérifier la disponibilité: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Publié: |
de Gruyter
[2016]
|
Dans: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Année: 2016, Volume: 68, Numéro: 3, Pages: 340-352 |
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés: | B
Hannover
/ Apprentissage interculturel
/ Bilinguisme
/ École primaire
/ Turc
|
Classifications IxTheo: | KBB Espace germanophone ZF Pédagogie |
Sujets non-standardisés: | B
intercultural competencies
B transnationale Bildungsräume B Turc B intercultural learning B bilingualer Unterricht B Transnational education B bilingual education B Interkulturelle Bildung B Turkish |
Accès en ligne: |
Accès probablement gratuit Volltext (Verlag) Volltext (doi) |