Crash Algorithms for Autonomous Cars: How the Trolley Problem Can Move Us Beyond Harm Minimisation
The prospective introduction of autonomous cars into public traffic raises the question of how such systems should behave when an accident is inevitable. Due to concerns with self-interest and liberal legitimacy that have become paramount in the emerging debate, a contractarian framework seems to pr...
VerfasserInnen: | ; |
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Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Springer Science + Business Media B. V
[2018]
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In: |
Ethical theory and moral practice
Jahr: 2018, Band: 21, Heft: 3, Seiten: 685-698 |
IxTheo Notationen: | NCA Ethik NCJ Wissenschaftsethik VA Philosophie |
weitere Schlagwörter: | B
Crash algorithms
B Self-driving vehicles B Trolley Problem B Harm minimisation B Autonomous cars |
Online Zugang: |
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