Forming Judgements and Contributing to Debates: Religion and Contemporary Society

This essay explores the materials, assignments, and approaches of a lower-division introductory undergraduate course, Religion and Contemporary Society. Based on my experiences at the University of Colorado at Boulder, I propose that, with support, sustained engagement with theory enriches more trad...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Carmichael, Lucas (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill 2017
In: Method & theory in the study of religion
Jahr: 2017, Band: 29, Heft: 4/5, Seiten: 494-508
normierte Schlagwort(-folgen):B USA / Religionswissenschaftliches Studium / Lehrveranstaltung / Religion / Theorie
IxTheo Notationen:AA Religionswissenschaft
AH Religionspädagogik
KBQ Nordamerika
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Religion theory pedagogy undergraduates introductory course religious literacy
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)
Beschreibung
Zusammenfassung:This essay explores the materials, assignments, and approaches of a lower-division introductory undergraduate course, Religion and Contemporary Society. Based on my experiences at the University of Colorado at Boulder, I propose that, with support, sustained engagement with theory enriches more traditional approaches by cultivating critical thinking skills and inviting undergraduate students to learn about and participate in ongoing conversations and debates in the academic study of religion.
ISSN:1570-0682
Enthält:In: Method & theory in the study of religion
Persistent identifiers:DOI: 10.1163/15700682-12341405