Konstruktive Didaktik: Beiträge zur Definition von Unterrichtzielen durch Lehrformen und Unterrichtsmodelle ; Umrisse einer empirischen Unterrichtsforschung
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Print Book |
| Language: | German |
| Subito Delivery Service: | Order now. |
| Check availability: | HBZ Gateway |
| WorldCat: | WorldCat |
| Interlibrary Loan: | Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany) |
| Published: |
Düsseldorf
Schwann
1973
|
| In: |
Sprache und Lernen (22)
Year: 1973 |
| Edition: | 1. Aufl. |
| Series/Journal: | Sprache und Lernen
22 |
| Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Constructivism
B Teaching research / Empirical social research |
| Further subjects: | B
Teaching research
B Didactics B Empirical social research B Thesis B Cognition theory B Teaching |
MARC
| LEADER | 00000cam a2200000 c 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | 241061075 | ||
| 003 | DE-627 | ||
| 005 | 20240418194641.0 | ||
| 007 | tu | ||
| 008 | 980309s1973 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
| 015 | |a 73,A35,0404 |2 dnb | ||
| 016 | 7 | |a 730270971 |2 DE-101 | |
| 020 | |a 3789501948 |9 3-7895-0194-8 | ||
| 035 | |a (DE-627)241061075 | ||
| 035 | |a (DE-576)003580490 | ||
| 035 | |a (DE-599)GBV241061075 | ||
| 035 | |a (OCoLC)245962560 | ||
| 035 | |a (OCoLC)63439419 | ||
| 035 | |a (AT-OBV)AC02359216 | ||
| 040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
| 041 | |a ger | ||
| 044 | |c XA-DE | ||
| 084 | |a 10a |2 sdnb | ||
| 084 | |a 1 |2 ssgn | ||
| 084 | |a DP 1600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19795:761 | ||
| 084 | |a DP 1120 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19780:761 | ||
| 100 | 1 | |0 (DE-588)120966263 |0 (DE-627)080999549 |0 (DE-576)216571413 |4 aut |a Hiller, Gotthilf Gerhard |d 1944- | |
| 109 | |a Hiller, Gotthilf Gerhard 1944- |a Chiller, Gottchilf Gerchard 1944- |a Hiller, Gotthilf G. 1944- | ||
| 245 | 1 | 0 | |a Konstruktive Didaktik |b Beiträge zur Definition von Unterrichtzielen durch Lehrformen und Unterrichtsmodelle ; Umrisse einer empirischen Unterrichtsforschung |c Gotthilf Gerhard Hiller |
| 250 | |a 1. Aufl. | ||
| 264 | 1 | |a Düsseldorf |b Schwann |c 1973 | |
| 300 | |a 255 S. |b 21 cm | ||
| 336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
| 337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
| 338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
| 490 | 1 | |a Sprache und Lernen |v 22 | |
| 500 | |a Mit Bibliogr | ||
| 502 | |a Teilw. zugl.: Tübingen, Univ., Diss., 1969 | ||
| 583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
| 601 | |a Beitrag | ||
| 601 | |a Definition | ||
| 650 | 0 | |a Teaching | |
| 650 | 4 | |a Unterrichtsforschung | |
| 650 | 4 | |a Didaktik | |
| 650 | 4 | |a Empirische Sozialforschung | |
| 650 | 4 | |a Erkenntnistheorie | |
| 655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
| 689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4325193-6 |0 (DE-627)128594756 |0 (DE-576)211260673 |2 gnd |a Konstruktive Didaktik |
| 689 | 0 | |5 DE-101 | |
| 689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4325193-6 |0 (DE-627)128594756 |0 (DE-576)211260673 |2 gnd |a Konstruktive Didaktik |
| 689 | 1 | |5 (DE-627) | |
| 689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4135175-7 |0 (DE-627)105667048 |0 (DE-576)209658576 |2 gnd |a Unterrichtsforschung |
| 689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4014606-6 |0 (DE-627)106339389 |0 (DE-576)208908633 |2 gnd |a Empirische Sozialforschung |
| 689 | 2 | |5 (DE-627) | |
| 751 | |a Tübingen |0 (DE-588)4061147-4 |0 (DE-627)106136933 |0 (DE-576)209138351 |4 uvp | ||
| 830 | 0 | |a Sprache und Lernen |v 22 |9 22 |w (DE-627)129393614 |w (DE-576)002619288 |w (DE-600)185211-5 |7 am | |
| 889 | |w (DE-627)196868130 | ||
| 889 | |w (DE-627)019915322 | ||
| 935 | |a mteo | ||
| 935 | |i mdedup | ||
| 935 | |i Blocktest | ||
| 936 | r | v | |a DP 1600 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsforschung |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783254 |0 (DE-625)rvk/19795:761 |0 (DE-576)200783254 |
| 936 | r | v | |a DP 1120 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Sonstige |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783157 |0 (DE-625)rvk/19780:761 |0 (DE-576)200783157 |
| 951 | |a BO | ||
| ELC | |b 1 | ||
| ITA | |a 1 |t 1 | ||
| LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
| LOK | |0 001 3080504046 | ||
| LOK | |0 003 DE-627 | ||
| LOK | |0 004 241061075 | ||
| LOK | |0 005 20020611000000 | ||
| LOK | |0 008 980826||||||||||||||||ger||||||| | ||
| LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
| LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
| LOK | |0 852 1 |c 13 A 7641 |9 00 | ||
| LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
| LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
| LOK | |0 001 3080504097 | ||
| LOK | |0 003 DE-627 | ||
| LOK | |0 004 241061075 | ||
| LOK | |0 005 20100408015901 | ||
| LOK | |0 008 951211||||||||||||||||ger||||||| | ||
| LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
| LOK | |0 541 |e 41244 | ||
| LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
| LOK | |0 852 1 |c Sg I b 73 |m p |9 00 | ||
| LOK | |0 938 |k p | ||
| LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
| LOK | |0 001 3080504100 | ||
| LOK | |0 003 DE-627 | ||
| LOK | |0 004 241061075 | ||
| LOK | |0 005 20100601124216 | ||
| LOK | |0 008 100601||||||||||||||||ger||||||| | ||
| LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
| LOK | |0 541 |e 85/397 | ||
| LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
| LOK | |0 852 1 |c Fa I 828 a |m p |9 00 | ||
| LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
| LOK | |0 938 |k p | ||
| ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
| STA | 0 | 0 | |a Cognition theory,Epistemology,Theory of knowledge,Knowledge,Constructivism,Didactics,Empirical social research,Social research,Social sciences,Teaching research |
| STB | 0 | 0 | |a Didactique,Didactique constructiviste,Recherche empirique en sciences sociales,Sciences sociales,Recherche sur l'enseignement,Épistémologie,Théorie de la connaissance |
| STC | 0 | 0 | |a Didáctica,Didáctica constructiva,Epistemología,Investigación sobre la enseñanza,Sociología empírica |
| STD | 0 | 0 | |a Didattica,Didattica costruttivista,Epistemologia,Teoria epistemiologica,Teoria epistemiologica,Ricerca sociale empirica,Ricerca sull'insegnamento |
| STE | 0 | 0 | |a 实证社会研究,教学法,教学理论,教育法,知识论,认识论 |
| STF | 0 | 0 | |a 實証社會研究,教學法,教學理論,教育法,知識論,認識論 |
| STG | 0 | 0 | |a Didática,Didática construtiva,Epistemologia,Pesquisa sobre o ensino,Sociologia empírica |
| STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Исследование преподавания,Конструктивная дидактика,Социальное исследование,Теория познания |
| STI | 0 | 0 | |a Γνωσιολογία,Γνωσιοθεωρία,Επιστημολογία,Διδακτική,Διδακτική έρευνα,Εμπειρική κοινωνική έρευνα,Κονστρουκτιβιστική διδασκαλία |
| SYE | 0 | 0 | |a Empirische Unterrichtsforschung , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Empirische Soziologie,Sozialforschung , Epistemologie,Epistologie,Erkenntnisphilosophie,Gnoseologie,Epistemologie,Epistologie,Erkenntnislehre,Erkenntnisphilosophie,Gnoseologie |
| SYG | 0 | 0 | |a Konstruktivismus,Konstruktivistische Didaktik , Konstruktivismus,Konstruktivistische Didaktik , Empirische Unterrichtsforschung , Empirische Soziologie,Sozialforschung |