Konstruktive Didaktik: Beiträge zur Definition von Unterrichtzielen durch Lehrformen und Unterrichtsmodelle ; Umrisse einer empirischen Unterrichtsforschung

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Hiller, Gotthilf Gerhard 1944- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Published: Düsseldorf Schwann 1973
In: Sprache und Lernen (22)
Year: 1973
Edition:1. Aufl.
Series/Journal:Sprache und Lernen 22
Standardized Subjects / Keyword chains:B Constructivism
B Teaching research / Empirical social research
Further subjects:B Teaching research
B Didactics
B Empirical social research
B Thesis
B Cognition theory
B Teaching

MARC

LEADER 00000cam a2200000 c 4500
001 241061075
003 DE-627
005 20240418194641.0
007 tu
008 980309s1973 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 73,A35,0404  |2 dnb 
016 7 |a 730270971  |2 DE-101 
020 |a 3789501948  |9 3-7895-0194-8 
035 |a (DE-627)241061075 
035 |a (DE-576)003580490 
035 |a (DE-599)GBV241061075 
035 |a (OCoLC)245962560 
035 |a (OCoLC)63439419 
035 |a (AT-OBV)AC02359216 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
084 |a 10a  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a DP 1600  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19795:761 
084 |a DP 1120  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19780:761 
100 1 |0 (DE-588)120966263  |0 (DE-627)080999549  |0 (DE-576)216571413  |4 aut  |a Hiller, Gotthilf Gerhard  |d 1944- 
109 |a Hiller, Gotthilf Gerhard 1944-  |a Chiller, Gottchilf Gerchard 1944-  |a Hiller, Gotthilf G. 1944- 
245 1 0 |a Konstruktive Didaktik  |b Beiträge zur Definition von Unterrichtzielen durch Lehrformen und Unterrichtsmodelle ; Umrisse einer empirischen Unterrichtsforschung  |c Gotthilf Gerhard Hiller 
250 |a 1. Aufl. 
264 1 |a Düsseldorf  |b Schwann  |c 1973 
300 |a 255 S.  |b 21 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Sprache und Lernen  |v 22 
500 |a Mit Bibliogr 
502 |a Teilw. zugl.: Tübingen, Univ., Diss., 1969 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Beitrag 
601 |a Definition 
650 0 |a Teaching 
650 4 |a Unterrichtsforschung 
650 4 |a Didaktik 
650 4 |a Empirische Sozialforschung 
650 4 |a Erkenntnistheorie 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4325193-6  |0 (DE-627)128594756  |0 (DE-576)211260673  |2 gnd  |a Konstruktive Didaktik 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4325193-6  |0 (DE-627)128594756  |0 (DE-576)211260673  |2 gnd  |a Konstruktive Didaktik 
689 1 |5 (DE-627) 
689 2 0 |d s  |0 (DE-588)4135175-7  |0 (DE-627)105667048  |0 (DE-576)209658576  |2 gnd  |a Unterrichtsforschung 
689 2 1 |d s  |0 (DE-588)4014606-6  |0 (DE-627)106339389  |0 (DE-576)208908633  |2 gnd  |a Empirische Sozialforschung 
689 2 |5 (DE-627) 
751 |a Tübingen  |0 (DE-588)4061147-4  |0 (DE-627)106136933  |0 (DE-576)209138351  |4 uvp 
830 0 |a Sprache und Lernen  |v 22  |9 22  |w (DE-627)129393614  |w (DE-576)002619288  |w (DE-600)185211-5  |7 am 
889 |w (DE-627)196868130 
889 |w (DE-627)019915322 
935 |a mteo 
935 |i mdedup 
935 |i Blocktest 
936 r v |a DP 1600  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Didaktik und Methodik des Unterrichts  |k Spezielle Fragen der Methodik  |k Unterrichtsforschung  |k Allgemeines  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270783254  |0 (DE-625)rvk/19795:761  |0 (DE-576)200783254 
936 r v |a DP 1120  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Didaktik und Methodik des Unterrichts  |k Theorien der Didaktik  |k Sonstige  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270783157  |0 (DE-625)rvk/19780:761  |0 (DE-576)200783157 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3080504046 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 241061075 
LOK |0 005 20020611000000 
LOK |0 008 980826||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 13 A 7641  |9 00 
LOK |0 935   |a kram  |a konv 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3080504097 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 241061075 
LOK |0 005 20100408015901 
LOK |0 008 951211||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-31  |c DE-627  |d DE-21-31 
LOK |0 541   |e 41244 
LOK |0 852   |a DE-21-31 
LOK |0 852 1  |c Sg I b 73  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3080504100 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 241061075 
LOK |0 005 20100601124216 
LOK |0 008 100601||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-43  |c DE-627  |d DE-21-43 
LOK |0 541   |e 85/397 
LOK |0 852   |a DE-21-43 
LOK |0 852 1  |c Fa I 828 a  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k043  |a kneu 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
STA 0 0 |a Cognition theory,Epistemology,Theory of knowledge,Knowledge,Constructivism,Didactics,Empirical social research,Social research,Social sciences,Teaching research 
STB 0 0 |a Didactique,Didactique constructiviste,Recherche empirique en sciences sociales,Sciences sociales,Recherche sur l'enseignement,Épistémologie,Théorie de la connaissance 
STC 0 0 |a Didáctica,Didáctica constructiva,Epistemología,Investigación sobre la enseñanza,Sociología empírica 
STD 0 0 |a Didattica,Didattica costruttivista,Epistemologia,Teoria epistemiologica,Teoria epistemiologica,Ricerca sociale empirica,Ricerca sull'insegnamento 
STE 0 0 |a 实证社会研究,教学法,教学理论,教育法,知识论,认识论 
STF 0 0 |a 實証社會研究,教學法,教學理論,教育法,知識論,認識論 
STG 0 0 |a Didática,Didática construtiva,Epistemologia,Pesquisa sobre o ensino,Sociologia empírica 
STH 0 0 |a Дидактика,Исследование преподавания,Конструктивная дидактика,Социальное исследование,Теория познания 
STI 0 0 |a Γνωσιολογία,Γνωσιοθεωρία,Επιστημολογία,Διδακτική,Διδακτική έρευνα,Εμπειρική κοινωνική έρευνα,Κονστρουκτιβιστική διδασκαλία 
SYE 0 0 |a Empirische Unterrichtsforschung , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Empirische Soziologie,Sozialforschung , Epistemologie,Epistologie,Erkenntnisphilosophie,Gnoseologie,Epistemologie,Epistologie,Erkenntnislehre,Erkenntnisphilosophie,Gnoseologie 
SYG 0 0 |a Konstruktivismus,Konstruktivistische Didaktik , Konstruktivismus,Konstruktivistische Didaktik , Empirische Unterrichtsforschung , Empirische Soziologie,Sozialforschung