Pädagogische Psychologie
Authors: | ; |
---|---|
Contributors: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim [u.a.]
Psychologie Verlag-Union
1996
|
In: | Year: 1996 |
Edition: | 5., vollständig überarb. Aufl. |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Pedagogical psychology
|
Further subjects: | B
Schulische Motivation
B Didactics B Sozialisation durch Schule B Learning goal B Learning theory B Appraisal B Methodik B Teaching research B Intelligence research B Personality research B Pedagogical psychology B Educational tests B Psychology of learning B Language development B Textbook B Cognitive development |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 216656605 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230617180617.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 961023s1996 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 96,A47,0335 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 948783753 |2 DE-101 | |
020 | |a 3621273115 |c : DM 98.00 (Pp.) |9 3-621-27311-5 | ||
024 | 3 | |a 9783621273114 | |
035 | |a (DE-627)216656605 | ||
035 | |a (DE-576)054996546 | ||
035 | |a (DE-599)GBV216656605 | ||
035 | |a (OCoLC)48741511 | ||
035 | |a (OCoLC)48741511 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01593481 | ||
035 | |a (DE-604)8110431103 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
084 | |a 81.50 |2 bkl | ||
084 | |a 77.34 |2 bkl | ||
090 | |a a | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)131444670 |0 (DE-627)509065694 |0 (DE-576)307749886 |4 aut |a Gage, Nathaniel L. |d 1917-2008 | |
109 | |a Gage, Nathaniel L. 1917-2008 |a Gage, Nathaniel Lees 1917-2008 |a Gage, N. L. 1917-2008 |a Gage, Nathaniel Lee 1917-2008 |a Lees Gage, Nathaniel 1917-2008 |a Gage, Nate 1917-2008 | ||
240 | 1 | 0 | |a Educational psychology <dt.> |
245 | 1 | 0 | |a Pädagogische Psychologie |c Nathaniel L. Gage; David C. Berliner. Hrsg. und aus dem Amerikan. übers. von Gerhard Bach |
250 | |a 5., vollständig überarb. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Weinheim [u.a.] |b Psychologie Verl.-Union [u.a.] |c 1996 | |
300 | |a XIII, 757 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. [675] - 721 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Pädagogik | ||
601 | |a Psychologie | ||
650 | 4 | |a Pädagogische Psychologie | |
650 | 4 | |a Lernziel | |
650 | 4 | |a Lernpsychologie | |
650 | 4 | |a Lerntheorie | |
650 | 4 | |a Kognitive Entwicklung | |
650 | 4 | |a Sprachentwicklung | |
650 | 4 | |a Sozialisation durch Schule | |
650 | 4 | |a Intelligenzforschung | |
650 | 4 | |a Persönlichkeitsforschung | |
650 | 4 | |a Schulische Motivation | |
650 | 4 | |a Methodik | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Unterrichtsforschung | |
650 | 4 | |a Schultest | |
650 | 4 | |a Bewertung | |
655 | 7 | |a Lehrbuch |0 (DE-588)4123623-3 |0 (DE-627)104270187 |0 (DE-576)209561262 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |2 gnd |a Pädagogische Psychologie |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |0 (DE-588)131683160 |0 (DE-627)512717141 |0 (DE-576)160261104 |4 aut |a Berliner, David C. |d 1938- | |
700 | 1 | |a Bach, Gerhard |4 oth | |
700 | 1 | 2 | |a Gage, Nathaniel L. |d 1917-2008 |t Educational psychology <dt.> |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hbz/toc/ht007319511.pdf |m V:DE-605 |q pdf/application |v 2008-11-15 |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i sf | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
936 | b | k | |a 81.50 |j Pädagogische Psychologie |j Unterrichtspsychologie |j Schulpsychologie: Allgemeines |0 (DE-627)106405241 |
936 | b | k | |a 77.34 |j Lernpsychologie |0 (DE-627)106408348 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3149718805 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 216656605 | ||
LOK | |0 005 20110829161631 | ||
LOK | |0 008 970207||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 37 A 2776 |9 00 | ||
LOK | |0 938 |l 36 |8 2 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3149718872 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 216656605 | ||
LOK | |0 005 20100408080854 | ||
LOK | |0 008 961023||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 96/2140 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Td XIV 23A/5 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3149718899 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 216656605 | ||
LOK | |0 005 20100407032545 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 23757 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c G 41 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3149718902 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 216656605 | ||
LOK | |0 005 20140814104844 | ||
LOK | |0 008 140814||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-121 |c DE-627 |d DE-21-121 | ||
LOK | |0 541 |e 2000/0548 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-121 | ||
LOK | |0 852 1 |c psy A. 42 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x Bibdia: 19241 | ||
LOK | |0 935 |a k121 |a i121 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Schulische Sozialisation | ||
STA | 0 | 0 | |a Appraisal,Cognitive development,Child,Child,Cognition,Didactics,Educational tests,Intelligence research,Language development,Learning goal,Educational objective,Learning theory,Learning,Pedagogical psychology,Educational psychology,Personality research,Psychology of learning,Teaching research |
STB | 0 | 0 | |a Didactique,Développement cognitif,Objectif d'apprentissage,Psychologie de l'apprentissage,Psychologie de l'éducation,Recherche sur l'enseignement,Recherche sur l'intelligence,Recherche sur la personnalité,Test scolaire,Théorie de l'apprentissage,Évaluation,Évolution linguistique |
STC | 0 | 0 | |a Desarrollo cognitivo,Desarrollo de las lenguas,Didáctica,Investigación sobre la enseñanza,Investigación sobre la inteligencia,Investigación sobre la personalidad,Objetivo del aprendizaje,Psicología de aprendizaje,Psicología pedagógica,Teoría del aprendizaje,Test escolar,Valuación |
STD | 0 | 0 | |a Didattica,Obiettivo didattico,Psicologia dell'apprendimento,Psicologia pedagogica,Ricerca sull'insegnamento,Ricerca sulla personalità,Studi sulla personalità,Studi sulla personalità,Studi sull'intelligenza,Sviluppo cognitivo,Sviluppo del linguaggio,Teoria dell'apprendimento,Test scolastico,Valutazione |
STE | 0 | 0 | |a 学习心理学,学习理论,学习目标,学习目的,教学法,教学理论,教育法,教育心理学,认知发展,评价,评估,语言发展 |
STF | 0 | 0 | |a 學習心理學,學習理論,學習目標,學習目的,教學法,教學理論,教育法,教育心理學,評價,評估,認知發展,語言發展 |
STG | 0 | 0 | |a Desenvolvimento cognitivo,Desenvolvimento das línguas,Didática,Objetivo da aprendizagem,Pesquisa sobre a inteligência,Pesquisa sobre a personalidade,Pesquisa sobre o ensino,Psicologia da aprendizagem,Psicologia pedagógica,Teoria da aprendizagem,Teste escolar,Valoração |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Исскледование интеллекта,Исследование личности,Исследование преподавания,Когнитивное развитие,Оценка,Педагогическая психология,Психология обучения,Развитие языка,Теория обучения,Учебная цель,Школьный тест |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα της νοημοσύνης,Έρευνα της προσωπικότητας,Μελέτη της προσωπικότητας,Αξιολόγηση,Γλωσσική εξέλιξη,Γνωστική ανάπτυξη,Διδακτική,Διδακτική έρευνα,Εκπαιδευτική ψυχολογία,Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθησιακός στόχος,Θεωρία μάθησης,Σχολικό διαγώνισμα,Ψυχολογία της μάθησης |
SYE | 0 | 0 | |a Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Lernen , Lernen , Kind,Kind,Kognition,Denkentwicklung,Denken,Geistige Entwicklung , Sprache , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Empirische Unterrichtsforschung , Unterrichtstest , Wertansatz,Wertung,Wertermittlung |
SYG | 0 | 0 | |a Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie |