Navigating Conflict in the Multicultural Classroom: The Use of Simulation-Based Learning for Peace Education in Teacher Training
In today’s increasingly diverse classrooms, teachers face the daunting task of navigating complex conflicts arising from cultural, linguistic, religious, and social differences among students. Teacher education programs have a difficult time addressing this issue, struggling to provide effective sol...
Authors: | ; ; |
---|---|
Format: | Electronic Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
De Gruyter
2024
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2024, Volume: 76, Issue: 3, Pages: 253-264 |
Further subjects: | B
multicultural classrooms
B Lehrer:innenbildung B Friedenspädagogik B multikulturelle Lerngruppen B peace education B Simulation-Based Learning (SBL) B Teacher Education |
Online Access: |
Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |
Summary: | In today’s increasingly diverse classrooms, teachers face the daunting task of navigating complex conflicts arising from cultural, linguistic, religious, and social differences among students. Teacher education programs have a difficult time addressing this issue, struggling to provide effective solutions and develop practical methods to prepare teachers to deal with this challenge. This paper explores the use of simulation-based learning (SBL) in teacher education to train teachers with the knowledge, skills, and dispositions to manage and resolve conflicts in heterogeneous classrooms effectively and constructively. In den immer vielfältigeren Klassenzimmern von heute stehen die Lehrkräfte vor der gewaltigen Aufgabe, komplexe Konflikte zu bewältigen, die sich aus den kulturellen, sprachlichen, religiösen und sozialen Unterschieden zwischen den Schüler:innen ergeben. In der Lehrer:innenausbildung ist es schwierig, sich mit dieser Problematik zu befassen, da es schwierig ist, wirksame Lösungen anzubieten und praktische Methoden zu entwickeln, um Lehrkrüfte auf diese Herausforderung vorzubereiten. In diesem Beitrag wird der Einsatz von simulationsbasiertem Lernen (SBL) in der Lehrer:innenausbildung untersucht, der Lehrkräften das Wissen, die Fähigkeiten und die Bereitschaft vermitteln soll, Konflikte in heterogenen Klassen effektiv und konstruktiv zu bewältigen und zu lösen. |
---|---|
ISSN: | 2366-7796 |
Contains: | Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/zpt-2024-2029 |