Der dialogisch-konfessionelle Religionsunterricht (dk:RU) in Österreich: Herausforderungen und Anforderungen an die Lehrerinnen- und Lehrerprofessionalität in dialogischen Settings
While society today experiences religious pluralization and secularization, religious education remains predominantly organized in a mono-confessional manner, which raises concerns. Austria presents an alternative approach to religious education known as dk:RU (confessional cooperation in religious...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Electronic Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Schnider
2024
|
In: |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Year: 2024, Volume: 32, Issue: 1, Pages: 147-153 |
Further subjects: | B
zukunftsfähiger Religionsunterricht
B dk:RU B konfessionell-kooperativ B Ausbildung Religionslehrkräfte |
Online Access: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |