Orthodoxe Religionspädagogik und Theologie: Ein Beziehungsgeflecht zwischen Immanenz, Kontextualisierung und Kreativität

Orthodox religious education is a quite new discipline in Germany. Therefore, the religious pedagogical reflection of Orthodox religious education needs creativity. The immanent core of Orthodox theology in its holistic dimension and the concrete context of Orthodox religious education are considere...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Kiroudi, Marina 1978- (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Published: 2023
In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Year: 2023, Volume: 31, Issue: 2, Pages: 182-199
Further subjects:B Context
B liturgische Theologie
B orthodoxe Theologie
B Identity
B Konfessionelle Kooperation
B Orthodoxe Religionspädagogik
Online Access: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Description
Summary:Orthodox religious education is a quite new discipline in Germany. Therefore, the religious pedagogical reflection of Orthodox religious education needs creativity. The immanent core of Orthodox theology in its holistic dimension and the concrete context of Orthodox religious education are considered in their interaction. The described relationship is open to development. Increasingly, questions about the reflection of confessional-cooperative religious education from an Orthodox perspective are added.
Die orthodoxe Religionspädagogik ist in Deutschland eine vergleichsweise junge Fachdisziplin. Deshalb bedarf die religionspädagogische Reflexion des orthodoxen Religionsunterrichts der Kreativität. Der immanente Kern der orthodoxen Theologie in seiner ganzheitlichen Dimension und der konkrete Kontext des orthodoxen Religionsunterrichts werden in ihrer Wechselwirkung betrachtet. Das beschriebene Beziehungsgeflecht ist insofern entwicklungsoffen, als dass der Kontext einem Wandel unterliegt. Zunehmend treten Fragen zur Reflexion des konfessionell-kooperativen Religionsunterrichts aus orthodoxer Sicht hinzu.
ISSN:1018-1539
Contains:Enthalten in: Österreichisches Religionspädagogisches Forum, Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Persistent identifiers:DOI: 10.25364/10.31:2023.2.11