Quo vadis Religionspädagogik?: Christliche und islamische Perspektiven im Gespräch

In Germany and Austria, both traditionally and currently, religious education is assigned to theology, with religious studies also playing an increasingly important role as a reference point. In the following article, drawing on comparative theology, the interrelation of the three disciplines is dis...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Authors: Domsel, Maike Maria 19XX- (Author) ; Krahn, Annika (Author) ; Mešanović, Mevlida (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Schnider 2023
In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Year: 2023, Volume: 31, Issue: 2, Pages: 164-181
Further subjects:B Theology
B Komparative Theologie
B Religionswissenschaften
B Katholische / Evangelische / Teaching Islamic religion
Online Access: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Description
Summary:In Germany and Austria, both traditionally and currently, religious education is assigned to theology, with religious studies also playing an increasingly important role as a reference point. In the following article, drawing on comparative theology, the interrelation of the three disciplines is discussed and examined in more detail from a trialogical (Protestant, Catholic, Islamic) perspective.
In Deutschland und Österreich wird sowohl traditionell als auch gegenwärtig die Religionspädagogik der Theologie zugeordnet, wobei auch die Religionswissenschaft als Bezugsgröße eine zunehmend wichtige Rolle spielt. In dem folgenden Beitrag wird unter Rückgriff auf die Komparative Theologie der Zusammenhang der drei Disziplinen aus einer trialogischen (evangelischen, katholischen, islamischen) Perspektive diskutiert und näher beleuchtet.
ISSN:1018-1539
Contains:Enthalten in: Österreichisches Religionspädagogisches Forum, Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Persistent identifiers:DOI: 10.25364/10.31:2023.2.10