Quo vadis Religionspädagogik?: Christliche und islamische Perspektiven im Gespräch
In Germany and Austria, both traditionally and currently, religious education is assigned to theology, with religious studies also playing an increasingly important role as a reference point. In the following article, drawing on comparative theology, the interrelation of the three disciplines is dis...
Authors: | ; ; |
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Format: | Electronic Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Schnider
2023
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In: |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Year: 2023, Volume: 31, Issue: 2, Pages: 164-181 |
Further subjects: | B
Theology
B Komparative Theologie B Religionswissenschaften B Katholische / Evangelische / Teaching Islamic religion |
Online Access: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |
Summary: | In Germany and Austria, both traditionally and currently, religious education is assigned to theology, with religious studies also playing an increasingly important role as a reference point. In the following article, drawing on comparative theology, the interrelation of the three disciplines is discussed and examined in more detail from a trialogical (Protestant, Catholic, Islamic) perspective. In Deutschland und Österreich wird sowohl traditionell als auch gegenwärtig die Religionspädagogik der Theologie zugeordnet, wobei auch die Religionswissenschaft als Bezugsgröße eine zunehmend wichtige Rolle spielt. In dem folgenden Beitrag wird unter Rückgriff auf die Komparative Theologie der Zusammenhang der drei Disziplinen aus einer trialogischen (evangelischen, katholischen, islamischen) Perspektive diskutiert und näher beleuchtet. |
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ISSN: | 1018-1539 |
Contains: | Enthalten in: Österreichisches Religionspädagogisches Forum, Österreichisches Religionspädagogisches Forum
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Persistent identifiers: | DOI: 10.25364/10.31:2023.2.10 |