Formación religiosa y tecnológica en Bachillerato: estudio histórico-jurídico de su desarrollo

This paper offers a study on the impact of information and communication technologies in religious subject, as learning tools in their various courses of High-School. It also offers an evolutionary and evaluation vision of the process of implementation of the aforementioned technologies in religious...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Mendez, Ana Maria Fernández (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Spanisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2017
In: Journal of the sociology and theory of religion
Jahr: 2017, Band: 6, Seiten: 135-166
weitere Schlagwörter:B Educación
B régimen político-jurídico
B Religión
B tecnologías de la información y comunicación
Online-Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:This paper offers a study on the impact of information and communication technologies in religious subject, as learning tools in their various courses of High-School. It also offers an evolutionary and evaluation vision of the process of implementation of the aforementioned technologies in religious education, from its beginnings with the Atenea program, to the latest guidelines set by the Autonomous Community of Madrid.
ISSN:2255-2715
Enthält:Enthalten in: Journal of the sociology and theory of religion
Persistent identifiers:DOI: 10.24197/jstr.0.2017.135-166