Ambiges wird schnell übersehen – ein Plädoyer für einen Lehr-Lern-Ansatz beim "automatischen" Denken in Stereotypen
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Electronic Article |
| Language: | German |
| Check availability: | HBZ Gateway |
| Interlibrary Loan: | Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany) |
| Published: |
2022
|
| In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2022, Volume: 74, Issue: 2, Pages: 184-197 |
| Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Ambiguity
/ Pedagogics
|
| IxTheo Classification: | VA Philosophy ZF Education |
| Further subjects: | B
Duale Prozesstheorie
B Ambiguity tolerance–intolerance B Religious education B Interreligious Learning B Prejudice B Vorurteile B Dual-Process Theory B tolerance of ambiguity B Ambiguity |
| Online Access: |
Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |
MARC
| LEADER | 00000caa a22000002c 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | 1807373983 | ||
| 003 | DE-627 | ||
| 005 | 20220728160846.0 | ||
| 007 | cr uuu---uuuuu | ||
| 008 | 220621s2022 xx |||||o 00| ||ger c | ||
| 024 | 7 | |a 10.1515/zpt-2022-0021 |2 doi | |
| 035 | |a (DE-627)1807373983 | ||
| 035 | |a (DE-599)KXP1807373983 | ||
| 040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
| 041 | |a ger | ||
| 084 | |a 1 |2 ssgn | ||
| 100 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)121237893 |0 (DE-627)081174039 |0 (DE-576)292601247 |4 aut |a Meyer, Karlo |d 1968- | |
| 109 | |a Meyer, Karlo 1968- |a Meyer, K. 1968- | ||
| 245 | 1 | 0 | |a Ambiges wird schnell übersehen – ein Plädoyer für einen Lehr-Lern-Ansatz beim "automatischen" Denken in Stereotypen |
| 264 | 1 | |c 2022 | |
| 336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
| 337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
| 338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
| 601 | |a Automat | ||
| 601 | |a Stereotyp | ||
| 650 | 4 | |a Dual-Process Theory | |
| 650 | 4 | |a Ambiguity | |
| 650 | 4 | |a Interreligious Learning | |
| 650 | 4 | |a Prejudice | |
| 650 | 4 | |a tolerance of ambiguity | |
| 650 | 4 | |a Duale Prozesstheorie | |
| 650 | 4 | |a Vorurteile | |
| 650 | 4 | |a Ambiguität | |
| 650 | 4 | |a Ambiguitätstoleranz | |
| 650 | 4 | |a Interreligiöses Lernen | |
| 652 | |a VA:ZF | ||
| 689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4138525-1 |0 (DE-627)105642010 |0 (DE-576)209686782 |2 gnd |a Ambiguität |
| 689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
| 689 | 0 | |5 (DE-627) | |
| 773 | 0 | 8 | |i Enthalten in |t Zeitschrift für Pädagogik und Theologie |d Berlin : De Gruyter, 2005 |g 74(2022), 2, Seite 184-197 |h Online-Ressource |w (DE-627)786195606 |w (DE-600)2770480-4 |w (DE-576)406509247 |x 2366-7796 |7 nnas |
| 773 | 1 | 8 | |g volume:74 |g year:2022 |g number:2 |g pages:184-197 |
| 856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.1515/zpt-2022-0021 |x Resolving-System |z lizenzpflichtig |3 Volltext |
| 856 | 4 | 0 | |u https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/zpt-2022-0021/html |x Verlag |z lizenzpflichtig |3 Volltext |
| 951 | |a AR | ||
| ELC | |a 1 | ||
| ITA | |a 1 |t 1 | ||
| LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
| LOK | |0 001 4153372927 | ||
| LOK | |0 003 DE-627 | ||
| LOK | |0 004 1807373983 | ||
| LOK | |0 005 20220728160846 | ||
| LOK | |0 008 220621||||||||||||||||ger||||||| | ||
| LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
| LOK | |0 092 |o n | ||
| LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
| LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
| LOK | |0 935 |a ixzs |a ixzo | ||
| LOK | |0 936ln |0 1442053844 |a VA | ||
| LOK | |0 936ln |0 1442053712 |a ZF | ||
| ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
| REL | |a 1 | ||
| STA | 0 | 0 | |a Ambiguity,Ambiguity tolerance–intolerance,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Religious education,Interreligious learning |
| STB | 0 | 0 | |a Ambigüité,Apprentissage interreligieux,Pédagogie,Pédagogie |
| STC | 0 | 0 | |a Ambigüedad,Aprendizaje inter-religiosa,Pedagogía,Pedagogía |
| STD | 0 | 0 | |a Ambiguità,Apprendimento interreligioso,Pedagogia,Pedagogia |
| STE | 0 | 0 | |a 宗教教育,教育学,歧义,无棱两可 |
| STF | 0 | 0 | |a 宗教教育,教育學,歧義,無稜兩可 |
| STG | 0 | 0 | |a Ambiguidade,Aprendizagem inter-religiosa,Pedagogia,Pedagogia |
| STH | 0 | 0 | |a Межрелигиозное обучение,Неоднозначность,Педагогика (мотив),Педагогика |
| STI | 0 | 0 | |a Ασάφεια,Αμφισημία,Διαθρησκειακή μάθηση,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική |
| SUB | |a REL | ||
| SYE | 0 | 0 | |a Mehrdeutigkeit,Zweideutigkeit,Uneindeutigkeit , Ungewissheitstoleranz,Unsicherheitstoleranz , Interreligiöse Bildung,Interreligiöse Erziehung |
| SYG | 0 | 0 | |a Mehrdeutigkeit,Zweideutigkeit,Uneindeutigkeit , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften |