Ambiges wird schnell übersehen – ein Plädoyer für einen Lehr-Lern-Ansatz beim "automatischen" Denken in Stereotypen
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Electronic Article |
| Language: | German |
| Check availability: | HBZ Gateway |
| Interlibrary Loan: | Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany) |
| Published: |
2022
|
| In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2022, Volume: 74, Issue: 2, Pages: 184-197 |
| Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Ambiguity
/ Pedagogics
|
| IxTheo Classification: | VA Philosophy ZF Education |
| Further subjects: | B
Duale Prozesstheorie
B Ambiguity tolerance–intolerance B Religious education B Interreligious Learning B Prejudice B Vorurteile B Dual-Process Theory B tolerance of ambiguity B Ambiguity |
| Online Access: |
Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |
| ISSN: | 2366-7796 |
|---|---|
| Contains: | Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|
| Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/zpt-2022-0021 |