I. Pedagogy Toward Refusal

Recognizing that thousands of people of color have suffered the many brutalities of racism, the editorial staff of Horizons marks the somber first anniversary of the tragic murder of George Floyd (May 25, 2020) with a pedagogical roundtable considering the possibility or impossibility of teaching an...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Flipper, Joseph J. (Verfasst von)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2021
In: Horizons
Jahr: 2021, Band: 48, Heft: 1, Seiten: 155-171
IxTheo Notationen:NBE Anthropologie
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Breonna Taylor
B Frederick Douglass
B Antiracism
B Inclusion
B Settler Colonialism
B African American literature
B Abraham Joshua Heschel
B George Floyd
B University
B racial justice
B White Supremacy
B antiracist pedagogy
B Black Catholics
B W. E. B. Du Bois
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:Recognizing that thousands of people of color have suffered the many brutalities of racism, the editorial staff of Horizons marks the somber first anniversary of the tragic murder of George Floyd (May 25, 2020) with a pedagogical roundtable considering the possibility or impossibility of teaching antiracism in colleges and universities.
ISSN:2050-8557
Enthält:Enthalten in: Horizons
Persistent identifiers:DOI: 10.1017/hor.2021.6