Wie Religionslehrkräfte von ihrem Religionsunterricht erzählen: Orientierungen angesichts von Umbruchssituationen

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Wanckel, Katharina (Author)
Corporate Author: Leuphana Universität Lüneburg (Degree granting institution)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Stuttgart Verlag W. Kohlhammer 2022
In: Religionspädagogik innovativ (Band 51)
Year: 2022
Edition:1. Auflage
Series/Journal:Religionspädagogik innovativ Band 51
Standardized Subjects / Keyword chains:B Lower Saxony / Elementary school / Protestant religious instruction / Assessment / Protestant religion teacher / Empirical pedagogy
B Religious instruction
B Lower Saxony / Religion teacher / Vocation / Self-image / Empirical research
IxTheo Classification:AH Religious education
Further subjects:B Thesis
Online Access: Table of Contents
Blurb
Description
Item Description:Dissertation erschienen unter dem Titel: Religionsunterricht zwischen „Sternstunden“ und Problemfach : Orientierungen von Religionslehrkräften an niedersächsischen Grundschulen angesichts avisierter Reformbestrebungen
Literaturverzeichnis: Seite 261-277
ISBN:3170424823