Conflicts in Interreligious Education: Exploring Theory and Practice
Frontmatter -- Contents -- Foreword -- Introduction -- The State of Research, Theories, and Methods -- 1 The State of Research -- 2 Theoretical Considerations: Identity and Conflict -- 3 Research Methodology and Design -- Empirical Analysis -- 4 The School Setting -- 5 The University Setting -- Syno...
Authors: | ; ; |
---|---|
Format: | Electronic Book |
Language: | English |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Berlin Boston
De Gruyter
[2022]
[Erscheinungsort nicht ermittelbar] Kohlhammer Verlag [2022] |
In: | Year: 2022 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Conflict
/ Conflict handling
/ Religious education
/ School
/ University
/ Religious pedagogy
/ Teaching Islamic religion
|
Further subjects: | B
conflict studies
B interreligious education B Religious Education Teaching methods B Religions Relations B Interreligious learning B religious diversity B Religion Study and teaching B SOCIAL SCIENCE / Sociology of Religion B pedagogy of religion B Multiculturalism Religious aspects |
Online Access: |
Cover (Verlag) Volltext (Open access) Volltext (kostenfrei) |
Rights Information: | CC BY-NC-ND 4.0 |
Parallel Edition: | Non-electronic
Erscheint auch als: 9783110762884 |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1788549732 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240716010818.0 | ||
007 | cr uuu---uuuuu | ||
008 | 220204s2022 gw |||||o 00| ||eng c | ||
020 | |a 9783110762877 |9 978-3-11-076287-7 | ||
024 | 7 | |a 10.1515/9783110762877 |2 doi | |
035 | |a (DE-627)1788549732 | ||
035 | |a (DE-599)KEP074813986 | ||
035 | |a (OCoLC)1366214419 | ||
035 | |a (DE-B1597)591142 | ||
035 | |a (EBP)074813986 | ||
040 | |a DE-627 |b eng |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a eng | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a BL41 | |
072 | 7 | |a SOC039000 |2 bisacsh | |
084 | |a 0 |2 ssgn | ||
100 | 1 | |a Kraml, Martina |e VerfasserIn |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Conflicts in Interreligious Education |b Exploring Theory and Practice |c Martina Kraml, Zekirija Sejdini, Nicole Bauer, Jonas Kolb |
264 | 1 | |a Berlin |a Boston |b De Gruyter |c [2022] | |
264 | 1 | |a [Erscheinungsort nicht ermittelbar] |b Kohlhammer Verlag |c [2022] | |
300 | |a 1 Online-Ressource (VII, 226 p) | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
506 | 0 | |a Open Access |e Controlled Vocabulary for Access Rights |u https://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |f unrestricted online access |2 star | |
520 | |a Frontmatter -- Contents -- Foreword -- Introduction -- The State of Research, Theories, and Methods -- 1 The State of Research -- 2 Theoretical Considerations: Identity and Conflict -- 3 Research Methodology and Design -- Empirical Analysis -- 4 The School Setting -- 5 The University Setting -- Synopsis and Stimuli -- 6 Perspectives for Interreligious Education -- Bibliography | ||
520 | |a Die Studie beschäftigt sich mit Konflikten und Spannungsfeldern, die in interreligiösen Bildungsprozessen im deutschsprachigen Kontext (Österreich) in schulischen und universitären Kontexten auftreten können. Dies ist zugleich eine Neuheit und ein Wagnis. Eine Neuheit deshalb, weil zwar gegenwärtig viel über Interreligiosität gesprochen wird, es aber an Forschung zu interreligiösen Kooperationen in der religionspädagogischen und religionsdidaktischen Praxis sowie insbesondere an empirischen Studien mangelt. Ein Wagnis ist das Buch deshalb, da Konflikte, Probleme, Meinungsverschiedenheiten oder Unstimmigkeiten, die in interreligiösen Bildungssettings auftreten, nur selten in den Mittelpunkt gerückt werden. Es scheint vielmehr eine Art Unbehagen oder Zögerlichkeit zu bestehen, sich mit diesen Fragen auseinanderzusetzen. Unsere empirische Analyse widmet sich daher explizit auftretenden Konflikten und Konfliktdynamiken in interreligiösen Bildungsprozessen und berücksichtigt die Perspektiven von etablierten Religionslehrer/-innen, Schüler/-innen, angehenden Religionslehrer/-innen (Studierende) sowie Universitätsdozent/-innen. Auf dieser Basis werden wegweisende religionspädagogische Einsichten und praktische Perspektiven in unterschiedlichen Bildungssettings formuliert, um die interreligiöse Zusammenarbeit in Zukunft zu stärken und zu verbessern | ||
520 | |a Whenever people from different cultural and religious backgrounds converge, it produces tension and ambivalence. This study delves into conflicts in interreligious educational processes in both theory and practice, presenting the results of empirical research conducted at schools and universities and formulating ground-breaking practical perspectives for interreligious collaboration in various religious-pedagogical settings | ||
533 | |a [Online-Ausgabe] | ||
538 | |a Mode of access: Internet via World Wide Web. | ||
540 | |a Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International |f CC BY-NC-ND 4.0 |2 cc |u https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | ||
546 | |a In English | ||
650 | 0 | |a Multiculturalism |x Religious aspects | |
650 | 0 | |a Religion |x Study and teaching | |
650 | 0 | |a Religions |x Relations | |
650 | 0 | |a Religious Education |x Teaching methods | |
650 | 4 | |a SOCIAL SCIENCE / Sociology of Religion | |
653 | |a Interreligious learning | ||
653 | |a conflict studies | ||
653 | |a interreligious education | ||
653 | |a pedagogy of religion | ||
653 | |a religious diversity | ||
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4032081-9 |0 (DE-627)106262971 |0 (DE-576)208995544 |2 gnd |a Konflikt |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4164954-0 |0 (DE-627)105443522 |0 (DE-576)209892145 |2 gnd |a Konfliktbewältigung |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4664707-7 |0 (DE-627)338524010 |0 (DE-576)214808076 |2 gnd |a Interreligiöses Lernen |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4061778-6 |0 (DE-627)106134558 |0 (DE-576)20914114X |2 gnd |a Universität |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)4378168-8 |0 (DE-627)185240194 |0 (DE-576)211807451 |2 gnd |a Katholische Religionspädagogik |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)7637858-5 |0 (DE-627)588350907 |0 (DE-576)294319727 |2 gnd |a Islamische Religionspädagogik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |a Bauer, Nicole |e VerfasserIn |4 aut | |
700 | 1 | |a Sejdini, Zekirija |e VerfasserIn |4 aut | |
776 | 1 | |z 9783110762884 | |
776 | 1 | |z 9783110761719 | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n EPUB |z 9783110762884 |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |a Kraml, Martina, 1956 - |t Conflicts in interreligious education |d Berlin : De Gruyter, 2022 |h VIII, 226 Seiten |w (DE-627)178487793X |z 9783110761719 |z 3110761718 |k Non-Electronic |
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.1515/9783110762877 |m X:GRUY |x Resolving-System |z kostenfrei |
856 | 4 | 0 | |u https://www.degruyter.com/isbn/9783110762877 |m X:GRUY |x Verlag |z Open Access |z kostenfrei |
856 | 4 | 2 | |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110762877/original |m X:GRUY |x Verlag |3 Cover |
912 | |a GBV-deGruyter-alles | ||
912 | |a ZDB-23-GOA | ||
912 | |a ZDB-23-DGF |b 2022 | ||
912 | |a ZDB-23-DGG |b 2022 | ||
951 | |a BO | ||
ELC | |a 1 | ||
OAS | |a 1 | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REF | |a Schulkonflikt | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Conflict handling,Conflict,Conflict,Clash,Religion,Religion in literature,Religions,Religion,Religious education,Interreligious learning,Religious pedagogy,Catholic religious pedagogy,School,School,Teaching Islamic religion,University |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage interreligieux,Conflit,Conflit,Gestion de conflit,Pédagogie de la religion catholique,Pédagogie de la religion islamique,Religion,Religions,Religion,Université,École,École |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje inter-religiosa,Conflicto,Conflicto,Escuela,Escuela,Gestión de conflictos,Pedagogía de la religión católica,Pedagogía de la religión islámica,Religión,Religión,Religión,Universidad |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento interreligioso,Conflitto,Conflitto,Gestione dei conflitti,Pedagogia della religione cattolica,Pedagogia della religione islamica,Religione,Religione,Religione,Scuola,Scuola,Università |
STE | 0 | 0 | |a 冲突,冲突,纠纷,争执,纠纷,争执,冲突处理,大学,学校,宗教,宗教,宗教教育 |
STF | 0 | 0 | |a 大學,學校,宗教,宗教,宗教教育,衝突,衝突,糾紛,爭執,糾紛,爭執,衝突處理 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem inter-religiosa,Conflito,Conflito,Escola,Escola,Gestão de conflitos,Pedagogia da religião católica,Pedagogia da religião islâmica,Religião,Religião,Universidade |
STH | 0 | 0 | |a Исламская педагогика религии,Католическая педагогика религии,Конфликт (мотив),Конфликт,Межрелигиозное обучение,Преодоление конфликта,Религия,Религия (мотив),Университет,Школа (мотив),Школа |
STI | 0 | 0 | |a Διαθρησκειακή μάθηση,Διαχείριση συγκρούσεων,Θρησκεία,Θρησκεία (μοτίβο),Ισλαμική θρησκευτική εκπαίδευση,Καθολική θρησκευτική εκπαίδευση,Πανεπιστήμιο,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο,Σύγκρουση (μοτίβο),Σύγκρουση |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Religion,Mystik,Mythologie |
SYG | 0 | 0 | |a Konfliktdarstellung,Conflict,Konflikte , Konflikt , Interreligiöse Bildung,Interreligiöse Erziehung , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Universidad de Alcalá de Henares,Universitad,Colegio de San Ildefonso,Jesuitenuniversität,Kaiserliche Universität , Universitäten,Universitäten , Islam |