Vom Suchen & Suchten: Ludographien in religionspädagogischer Perspektive
Religionspädagogik, Computerspiele, Evangelische Theologie, Resonanzpädagogik, Medienpädagogik, Mediennutzung, Digitalisierung, Religionsunterricht, Digitale Spiele, Religionssoziologie, Empirische Sozialforschung, Implizite Religiosität, Jugendliche Mediennutzung, Medienerfahrungsorientierter Relig...
Main Author: | |
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Corporate Author: | |
Format: | Electronic Book |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Greifswald
2021
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In: | Year: 2021 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Religious pedagogy
/ Perspective
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Further subjects: | B
Thesis
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Online Access: |
Volltext (kostenfrei) |
Parallel Edition: | Non-electronic
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Summary: | Religionspädagogik, Computerspiele, Evangelische Theologie, Resonanzpädagogik, Medienpädagogik, Mediennutzung, Digitalisierung, Religionsunterricht, Digitale Spiele, Religionssoziologie, Empirische Sozialforschung, Implizite Religiosität, Jugendliche Mediennutzung, Medienerfahrungsorientierter Religionsunterricht, Medienpädagogik und Medienbildung, Religiöse Mediensozialisation, Resonanztheorie und Resonanzpädagogik This empirical research is a qualitative interview study on implicit religiosity and religious media socialization among young gamers in de-denominationalized areas. As a result, the author suggests focusing on a resonance-sensitive religious education. On this basis, she formulates a plea for media-experience-oriented religious education in schools, which takes gaming much more into account and thus not only enables religious education, but also meets the educational policy demands for digital literacy. |
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Item Description: | Literaturverzeichnis: Seite 341-368 |
Persistent identifiers: | URN: urn:nbn:de:gbv:9-opus-58667 |