Assertiveness Bias in Gender Ethics Research: Why Women Deserve the Benefit of the Doubt
Gender is one of the most researched and contentious topics in consumer ethics research. It is common for researchers of gender studies to presume that women are more ethical than men because of their reputation for having a selfless, sensitive nature. Nevertheless, we found evidence that women beha...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Beteiligte: | |
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
2018
|
In: |
Journal of business ethics
Jahr: 2018, Band: 150, Heft: 3, Seiten: 727-739 |
weitere Schlagwörter: | B
Unethical consumer behavior
B gender ethics B Social desirability bias B Behavioral experiments B Consumer ethics B gender differences B Assertiveness |
Online-Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (lizenzpflichtig) |