Christian Teaching as Trinitarian Kenotic Praxis of Love: A Practical Theological Approach

This article seeks to construct a model for holistic Christian teaching grounded in the trinitarian kenotic praxis of love from the practical theological perspective. As a praxis of mutual caring, Christian teaching is considered as participating in and modelling the trinitarian kenotic praxis of lo...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Jang, Shin-Geun (Author)
Format: Electronic Article
Language:English
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: De Gruyter 2021
In: International journal of practical theology
Year: 2021, Volume: 25, Issue: 1, Pages: 58-74
Further subjects:B Incarnation
B Christian Teaching
B Trinitarische Theologie
B Religious education
B trinitarian kenotic praxis of love
B Embodiment
B School teaching
Online Access: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Description
Summary:This article seeks to construct a model for holistic Christian teaching grounded in the trinitarian kenotic praxis of love from the practical theological perspective. As a praxis of mutual caring, Christian teaching is considered as participating in and modelling the trinitarian kenotic praxis of love to help learners live the eschatological reign of God in the world. Christian teaching is a hermeneutic process and an interdisciplinary and missional enterprise that emphasizes conversation and solidarity with the world.
Dieser Aufsatz stellt ein Modell für ganzheitliches christlich-religiöses Unterrichten vor. Es basiert auf dem trinitarischen Motiv der Selbstentäußerung und begreift den (gemeindlichen) Unterricht als eine Form von wechselseitiger Zuwendung. Das Modell zielt darauf ab, dass Menschen ein solidarisches Weltverhältnis entwickeln und im Bewusstsein um die verheißene Herrschaft Gottes zu leben lernen. Christliche Bildungspraxis erscheint dabei als ein hermeneutisches Geschehen, das Impulse verschiedener Fachwissenschaften ebenso aufnimmt wie den Missionsbefehl.
ISSN:1612-9768
Contains:Enthalten in: International journal of practical theology
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/ijpt-2018-0003