Experiment mit Zukunft?: eine Fallstudie zum Podcastangebot deutscher Zeitungs- und Zeitschriftenverlage

eBook: Experiment mit Zukunft? Eine Fallstudie zum Podcastangebot deutscher Zeitungs- und Zeitschriftenverlage (ISSN 0010-3497) von aus dem Jahr 2021

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Bibliographic Details
Published in:Communicatio socialis
Subtitles:"Radio, Audio, Podcast"
Authors: Wild, Michael (Author) ; Katzenberger, Vera ca. 20./21. Jh. (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
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Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Nomos 2021
In: Communicatio socialis
Standardized Subjects / Keyword chains:B Germany / Podcasting / Supply / Library use / Newspaper publishing house / Zeitschriftenverlag
IxTheo Classification:KBB German language area
ZB Sociology
ZG Media studies; Digital media; Communication studies
Online Access: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Description
Summary:eBook: Experiment mit Zukunft? Eine Fallstudie zum Podcastangebot deutscher Zeitungs- und Zeitschriftenverlage (ISSN 0010-3497) von aus dem Jahr 2021
Podcasts befinden sich in einem unveränderten Aufwärtstrend: Die Nutzungszahlen und auch das Angebot wach-sen seit einigen Jahren rasant. Immer mehr Rundfunksender, Streamingdienste, Prominente oder Privatpersonen produzieren und publizieren mittlerweile eigene Podcasts. Auch Zeitungs- und Zeitschriftenverlage erweiterten ihr Portfolio zuletzt immer häufiger um eigene Audioangebote. Vor diesem Hintergrund befasst sich der folgende Beitrag im Rahmen einer explorativen, quantitativ-qualitativen Inhaltsanalyse mit den Podcasts ausgewählter Zeitungs- und Zeitschriftenverlage. Die Analyse zeigt, dass sich viele der Verlage mit ihren Formaten noch in einer Ausprobier- und Experimentierphase befinden.
Podcasts are experiencing a steady upward trend: The usage figures as well as the ser-vices offered have been growing rapidly for years. Meanwhile, an increasing number of broadcasting stations, streaming services, celebrities, and private persons are producing and publishing their own podcasts. Newspaper and magazine publishers are also expanding their portfolios, most recently increasingly with their own audio services. Against this backdrop, the following article addresses, within the framework of an exploratory, quantitative-qualitative content analysis, the selected podcasts of several newspaper and magazine publishers. The analysis indicates that many publishers still find themselves in a trial and experimental phase with regard to the development of their formats.
ISSN:2198-3852
Contains:Enthalten in: Communicatio socialis
Persistent identifiers:DOI: 10.5771/0010-3497-2021-2-194