Dialogisches Lernen im Lehramtsstudium der Katholischen Theologie: empirische Untersuchungen zur Umsetzung des Scriptural Reasoning

In diesem Aufsatz geht es um die Frage nach einer angemessenen Vorbereitung von Lehramtsstudierenden der Katholischen Theologie auf einen von weltanschaulicher Pluralität geprägten Schulalltag, der zunehmend ein Aufbrechen der traditionellen Strukturen des deutschen Religionsunterrichts erfordert. A...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Welling, Katharina ca. 20./21. Jh. (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: [publisher not identified] [2020]
In: Theo-Web
Year: 2020, Volume: 19, Issue: 2, Pages: 300-321
Standardized Subjects / Keyword chains:B Catholic theology / Teacher education / Scriptural reasoning / Religious education
IxTheo Classification:CC Christianity and Non-Christian religion; Inter-religious relations
FB Theological education
KDB Roman Catholic Church
RF Christian education; catechetics
Further subjects:B worldview education
B inter-worldview dialogue
B Inter-religious learning
B Scriptural Reasoning
B Interfaith dialogue
B Religious education
B Teacher education
B Inter-religious Dialogue
B interweltanschaulicher Dialog
B Teacher Education
Online Access: Volltext (doi)
Volltext (kostenfrei)