Religious belief as a resilience factor in a long-term refugee setting at the Thai-Myanmar Border, Southeast Asia = Religiöser Glaube als Resilienzfaktor in Langzeitflüchtlingslagern an der Grenze zwischen Thailand und Myanmar

Religion has always had an influence on the causal attribution of people, i.e. how is your own destiny, happiness and misfortune interpreted? Since religious belief is not static, it is strongly influenced by the experiences that sufferers have gained in their past. It therefore plays an important r...

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Published in:Spiritual care
Subtitles:Religiöser Glaube als Resilienzfaktor in Langzeitflüchtlingslagern an der Grenze zwischen Thailand und Myanmar
Authors: Kaiser, Peter 1961- (Author) ; Benner, Marie T. (Author) ; Pohlmann, Kai (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
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Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Walter De Gruyter GmbH [2020]
In: Spiritual care
Further subjects:B Kausalattribution
B Resilience (Personality trait)
B Mental health
B Religion
B Langzeit-Flüchtlingslager
B causal attribution
B long-term refugee settings
B Mental Health
B Resilience
Online Access: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)
Description
Summary:Religion has always had an influence on the causal attribution of people, i.e. how is your own destiny, happiness and misfortune interpreted? Since religious belief is not static, it is strongly influenced by the experiences that sufferers have gained in their past. It therefore plays an important role in dealing with trauma and stress in humanitarian crises - especially in vulnerable populations (such as refugees) and can be a source of power in difficult times. There are systematic studies on psychological implications of trauma in the context of war and forced migration on affected populations, especially regarding the development of post-traumatic stress disorder, but the effects of religious beliefs are not well understood yet. This study examines the role of religion in the daily lives of Karen refugees in long-term refugee settings along the Thai-Myanmar border and the possible influence that religion can have on dealing with crisis situations and one's own destiny. Resilience is a factor that is easily overlooked by mental health services, especially in situations where people are dependent on third party help. Psychosocial health care should take into account the role of religious beliefs in terms of expectations and causal attribution.
Religion hatte immer einen Einfluss auf die Kausalattribution von Menschen, d. h. darauf, wie das eigene Schicksal, Glück und Unglück interpretiert wird. Bei der Bewältigung von Traumata und Belastungen in humanitären Krisen - insbesondere bei vulnerablen Populationen, wie beispielsweise Flüchtlingen - spielt Religion eine große Rolle; sie kann in schwierigen Zeiten eine Kraftquelle darstellen. Es gibt systematische Untersuchungen über die psychologischen Auswirkungen von Traumata im Kontext von Krieg und erzwungener Migration auf betroffene Bevölkerungsgruppen, insbesondere in Bezug auf die Entwicklung von Posttraumatischen Belastungsstörungen. Die Bedeutung religiösen Glaubens wird bisher nicht gut verstanden., Diese Studie untersucht die Rolle der Religion im täglichen Leben von Karen-Flüchtlingen in Langzeit-Flüchtlingslagern an der thailändisch-myanmarischen Grenze und den möglichen Einfluss, den Religion auf den Umgang mit krisenhaften Situationen und dem eigenen Schicksal haben kann. Resilienz ist ein Faktor, der leicht von Mental Health Services übersehen wird, insbesondere in Situationen, in denen Menschen von der Hilfe Dritter abhängig sind. Auch liegt der Fokus von Hilfeprojekten im Allgemeinen auf den Bedürfnissen und dem Mangel und weniger auf den Ressourcen seitens der Betroffenen, welche genutzt werden können, um sie in der vielzitierten Hilfe zur Selbsthilfe zu unterstützen. Die psychosoziale Gesundheitsversorgung sollte die Rolle des religiösen Glaubens in Bezug auf Erwartungen und Kausalattribution berücksichtigen.
ISSN:2365-8185
Contains:Enthalten in: Spiritual care
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/spircare-2018-0065