Unterscheiden, was zusammengehört: Zum Verhältnis von Wahrheitsfrage und Wirklichkeitsdeutung im Kontext religiöser Bildung
In late modern times, the human task of finding ultimate truth represents special challenges. On the one hand late modern subjects are forced to find the truth autonomously, and on the other they desire to find it outside the self. These aspects, the so-called „truth paradox“ („Wahrheitsparadox“), a...
主要作者: | |
---|---|
格式: | 電子 Article |
語言: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
出版: |
de Gruyter
[2016]
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2016, 卷: 68, 發布: 1, Pages: 7-18 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
宗教教育
/ 真相理論
/ 真理
/ 信念
/ 新教宗教課程
|
IxTheo Classification: | CB Christian life; spirituality KDD Protestant Church NAA Systematic theology RF Christian education; catechetics VA Philosophy |
Further subjects: | B
Wahrheitstheorien
B 宗教教育 B Ultimate Truth B Religious Education B truth paradox B Wahrheitsfrage B question of truth B Theories of truth B 真理 B Wahrheitsparadox |
在線閱讀: |
Presumably Free Access Volltext (Verlag) Volltext (doi) |
Parallel Edition: | Non-electronic
|