Dutch non-affiliated pre-vocational pupils, their world view and religious education

More and more, Dutch adolescents are no longer affiliated with or involved in institutionalised religious world views. This development raises questions on how religion is treated and taught in secondary schools in the Netherlands. In order to reconsider religious education within these schools, clo...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Minnaar-Kuiper, Eline (VerfasserIn)
Beteiligte: Bertram-Troost, Gerdien D. 1979- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2020
In: British Journal of religious education
Jahr: 2020, Band: 42, Heft: 1, Seiten: 3-13
normierte Schlagwort(-folgen):B Niederlande / Schüler / Weltanschauung / Religionsunterricht
IxTheo Notationen:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AH Religionspädagogik
KBD Beneluxländer
weitere Schlagwörter:B pre-vocational secondary education
B Religious Education
B influential factors
B World View
Online-Zugang: Volltext (kostenfrei)