Dutch non-affiliated pre-vocational pupils, their world view and religious education
More and more, Dutch adolescents are no longer affiliated with or involved in institutionalised religious world views. This development raises questions on how religion is treated and taught in secondary schools in the Netherlands. In order to reconsider religious education within these schools, clo...
| 1. VerfasserIn: | |
|---|---|
| Beteiligte: | |
| Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
| Sprache: | Englisch |
| Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
| Journals Online & Print: | |
| Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
| Veröffentlicht: |
2020
|
| In: |
British Journal of religious education
Jahr: 2020, Band: 42, Heft: 1, Seiten: 3-13 |
| normierte Schlagwort(-folgen): | B
Niederlande
/ Schüler
/ Weltanschauung
/ Religionsunterricht
|
| IxTheo Notationen: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AH Religionspädagogik KBD Beneluxländer |
| weitere Schlagwörter: | B
pre-vocational secondary education
B Religious Education B influential factors B World View |
| Online-Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |