Die Studien zur Konfirmand*innenarbeit und ihr Ertrag: eine kritische Bilanz

The article points out and exemplifies to what extent the large German and European Studies on Confirmation Work provide important insights into the current situation of this educational practice. Beyond, it is shown that the studies contribute in a manifold sense to a better understanding of the ch...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Main Author: Pohl-Patalong, Uta 1965- (Author)
Format: Electronic/Print Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: De Gruyter 2017
In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Further subjects:B European Studies
B religiöse Orientierungen
B methodistische Kirche in Deutschland
B Europaweite Studien
B Methodist Church in Germany
B confirmation work
B religious orientations
B Einstellungen und Interessen Jugendlicher in Deutschland
B nachkonfirmandliches Ehrenamt
B voluntary work after confirmation time
B attitudes and interests of German adolescents
B Konfirmand*innenarbeit
Online Access: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Parallel Edition:Electronic
Description
Summary:The article points out and exemplifies to what extent the large German and European Studies on Confirmation Work provide important insights into the current situation of this educational practice. Beyond, it is shown that the studies contribute in a manifold sense to a better understanding of the challenges and yet not fulfilled requirements of dealing with adolescentsʼ religious attitudes and interests, their relation to the Church and their willingness to engage voluntarily within and outside the Church.
Der Artikel streicht heraus und veranschaulicht beispielhaft, inwiefern die umfangreichen Bundesweiten und Europäischen Studien zur Konfirmandenarbeit wichtige Einsichten in die gegenwärtige Situation dieses kirchlichen Bildungsangebots liefern. Darüber hinaus wird darauf hingewiesen, dass diese Studien in vielfältigem Sinn dazu beitragen, die Herausforderungen und bisher nicht eingelösten Erfordernisse besser zu verstehen, die mit den religiösen Einstellungen und Interessen Jugendlicher, ihrer Beziehung zur Kirche sowie ihrer Bereitschaft zum freiwilligen Engagement innerhalb und außerhalb der Kirche verbunden sind.
ISSN:1437-7160
Contains:Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:DOI: 10.15496/publikation-57267
HDL: 10900/115892