"damit wir klug werden" - Potentiale der Gemeinde-Bildungs-Prozesse beim Deutschen Evangelischen Kirchentag

Deutsche Evangelische Kirchentage eröffnen vielfältige Räume informellen Lernens. Anhand des Deutschen Evangelischen Kirchentags in Stuttgart im Jahr 2015 werden zunächst die Potentiale individueller Lernprozesse im Kontext des Abends der Begegnung entfaltet. Darüber hinaus erfahren die dort ablaufe...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Renner, Christiane 1987- (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Published: [2018]
In: Pastoraltheologie
Year: 2018, Volume: 107, Issue: 3, Pages: 130-137
Standardized Subjects / Keyword chains:B Deutscher Evangelischer Kirchentag 35. (2015 : Stuttgart) / Religious education / Congregational pedagogy
IxTheo Classification:KAJ Church history 1914-; recent history
KBB German language area
KDD Protestant Church
RF Christian education; catechetics
Online Access: Volltext (Resolving-System)
Volltext (doi)
Description
Summary:Deutsche Evangelische Kirchentage eröffnen vielfältige Räume informellen Lernens. Anhand des Deutschen Evangelischen Kirchentags in Stuttgart im Jahr 2015 werden zunächst die Potentiale individueller Lernprozesse im Kontext des Abends der Begegnung entfaltet. Darüber hinaus erfahren die dort ablaufenden Lernprozesse in gemeindepädagogischer Perspektive Betrachtung und werden auf ihre Bedeutung innerhalb gemeindetheoretischer Diskurse reflektiert.
The bi-annual German Protestant Church Congresses open up many opportunities for informal learning. The article first unpacks the potential for processes of individual learning using the "Evening of Encounter" at the Church Congress 2015 in Stuttgart as an example. These processes are then interpreted from the perspective of congregational pedagogy and considered for their significance in congregational studies.
ISSN:2197-0823
Contains:Enthalten in: Pastoraltheologie
Persistent identifiers:DOI: 10.13109/path.2018.107.3.130