Diakonische Gemeindebildung
Bereits vorliegende Evaluationsergebnisse des Projekts "Diakonat, neu gedacht, neu gelebt" wurden auf gemeindepädagogische Implikationen hin untersucht. Im Zentrum standen dabei Aspekte diakonischer Bildungserfahrungen, die Rolle von Kirchengemeinden und Kirchenbezirken in der diakonischen...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Electronic Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Interlibrary Loan: | Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany) |
Published: |
[2018]
|
In: |
Pastoraltheologie
Year: 2018, Volume: 107, Issue: 3, Pages: 107-114 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Evangelische Landeskirche in Württemberg
/ Deacon
/ Congregational pedagogy
/ Religious education
|
IxTheo Classification: | KBB German language area KDD Protestant Church RB Church office; congregation RF Christian education; catechetics |
Online Access: |
Volltext (Resolving-System) Volltext (doi) |
Summary: | Bereits vorliegende Evaluationsergebnisse des Projekts "Diakonat, neu gedacht, neu gelebt" wurden auf gemeindepädagogische Implikationen hin untersucht. Im Zentrum standen dabei Aspekte diakonischer Bildungserfahrungen, die Rolle von Kirchengemeinden und Kirchenbezirken in der diakonischen Netzwerkpraxis und Gemeindebildungsprozesse in diakonischen Kontexten. Die Ergebnisse dieser Sekundäranalyse können als Orientierungsmarken für die gemeindediakonische Praxis dienen und eröffnen Perspektiven für vertiefte Forschung im Überschneidungsbereich zwischen Gemeindediakonie und Gemeindepädagogik. The article analyzes completed evaluation results of the project "Diaconia Thought and Lived Anew" and implications contained therein for congregational pedagogy. At the center stand aspects of diaconal learning formation, the role of congregations and church districts in diaconical networks and the processes of congregational formation in the context of diaconical work. The results of this analysis can serve for orientation in the congregational diaconic efforts and offer insight for deeper research on the intersection between congregational diaconia and congregrational pedagogy. |
---|---|
ISSN: | 2197-0823 |
Contains: | Enthalten in: Pastoraltheologie
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.13109/path.2018.107.3.107 |