Konfessionslosigkeit als Thema von Lern- und Anwendungsaufgaben: fachdidaktische Perspektiven

Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learn...

Description complète

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Auteur principal: Käbisch, David 1975-2024 (Auteur)
Type de support: Imprimé Article
Langue:Allemand
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Publié: 2014
Dans: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Année: 2014, Volume: 66, Numéro: 3, Pages: 252-261
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés:B Tâche d'apprentissage / Enseignement de la religion / Irréligion
Classifications IxTheo:AG Vie religieuse
RF Pédagogie religieuse
Sujets non-standardisés:B Éducation religieuse
B sKonfessionslosigkeit
B Didactique des disciplines
B Konstruktion von Lernaufgaben
Accès en ligne: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (lizenzpflichtig)
Description
Résumé:Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learners’ interest? Does the task relate to real world activities? Discussing these questions, the article offers criteria for designing appropriate learning tasks.
ISSN:1437-7160
Contient:In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:HDL: 10900/119989