Konfessionslosigkeit als Thema von Lern- und Anwendungsaufgaben: fachdidaktische Perspektiven
Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learn...
| 1. VerfasserIn: | |
|---|---|
| Medienart: | Druck Aufsatz |
| Sprache: | Deutsch |
| Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
| Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
| Veröffentlicht: |
2014
|
| In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Jahr: 2014, Band: 66, Heft: 3, Seiten: 252-261 |
| normierte Schlagwort(-folgen): | B
Lernaufgabe
/ Religionsunterricht
/ Religionslosigkeit
|
| IxTheo Notationen: | AG Religiöses Leben; materielle Religion RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
| weitere Schlagwörter: | B
sKonfessionslosigkeit
B Religiöse Bildung B Konstruktion von Lernaufgaben B Fachdidaktik |
| Online-Zugang: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) Volltext (lizenzpflichtig) |
| Zusammenfassung: | Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learners’ interest? Does the task relate to real world activities? Discussing these questions, the article offers criteria for designing appropriate learning tasks. |
|---|---|
| ISSN: | 1437-7160 |
| Enthält: | In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|
| Persistent identifiers: | HDL: 10900/119989 |