Konfessionslosigkeit als Thema von Lern- und Anwendungsaufgaben: fachdidaktische Perspektiven

Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learn...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Käbisch, David 1975-2024 (Verfasst von)
Medienart: Druck Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2014
In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Jahr: 2014, Band: 66, Heft: 3, Seiten: 252-261
normierte Schlagwort(-folgen):B Lernaufgabe / Religionsunterricht / Religionslosigkeit
IxTheo Notationen:AG Religiöses Leben; materielle Religion
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B sKonfessionslosigkeit
B Religiöse Bildung
B Konstruktion von Lernaufgaben
B Fachdidaktik
Online-Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learners’ interest? Does the task relate to real world activities? Discussing these questions, the article offers criteria for designing appropriate learning tasks.
ISSN:1437-7160
Enthält:In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:HDL: 10900/119989