Konfessionslosigkeit als Thema von Lern- und Anwendungsaufgaben: fachdidaktische Perspektiven

Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learn...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Käbisch, David 1975-2024 (Verfasst von)
Medienart: Druck Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2014
In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Jahr: 2014, Band: 66, Heft: 3, Seiten: 252-261
normierte Schlagwort(-folgen):B Lernaufgabe / Religionsunterricht / Religionslosigkeit
IxTheo Notationen:AG Religiöses Leben; materielle Religion
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B sKonfessionslosigkeit
B Religiöse Bildung
B Konstruktion von Lernaufgaben
B Fachdidaktik
Online-Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (lizenzpflichtig)

MARC

LEADER 00000caa a2200000 c 4500
001 1640892796
003 DE-627
005 20220616111945.0
007 tu
008 141024s2014 xx ||||| 00| ||ger c
035 |a (DE-627)1640892796 
035 |a (DE-576)416061605 
035 |a (DE-599)BSZ416061605 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |0 (DE-588)132721813  |0 (DE-627)525917527  |0 (DE-576)262926873  |4 aut  |a Käbisch, David  |d 1975-2024 
109 |a Käbisch, David 1975-2024  |a Käbisch-Lepetit, David 1975-2024  |a Lepetit, David Käbisch- 1975-2024 
245 1 0 |a Konfessionslosigkeit als Thema von Lern- und Anwendungsaufgaben  |b fachdidaktische Perspektiven  |c David Käbisch 
264 1 |c 2014 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
520 |a Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learners’ interest? Does the task relate to real world activities? Discussing these questions, the article offers criteria for designing appropriate learning tasks. 
520 |a Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learners’ interest? Does the task relate to real world activities? Discussing these questions, the article offers criteria for designing appropriate learning tasks. 
601 |a Konfessionsloser 
601 |a Fachdidaktik 
601 |a Perspektive 
650 4 |a Konstruktion von Lernaufgaben 
650 4 |a Religiöse Bildung 
650 4 |a Fachdidaktik 
650 4 |a |sKonfessionslosigkeit 
652 |a AG:RF 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4167387-6  |0 (DE-627)105425702  |0 (DE-576)209908319  |2 gnd  |a Lernaufgabe 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4177742-6  |0 (DE-627)105346411  |0 (DE-576)209979836  |2 gnd  |a Religionslosigkeit 
689 0 |5 (DE-627) 
773 0 8 |i In  |t Zeitschrift für Pädagogik und Theologie  |d Berlin : De Gruyter, 1998  |g 66(2014), 3, Seite 252-261  |w (DE-627)242920446  |w (DE-600)1424110-9  |w (DE-576)065483332  |x 1437-7160  |7 nnas 
773 1 8 |g volume:66  |g year:2014  |g number:3  |g pages:252-261 
776 1 |o 10.15496/publikation-61362 
776 1 |o 10.1515/zpt-2014-0308 
856 4 1 |u http://dx.doi.org/10.15496/publikation-61362  |x Resolving-System  |z kostenfrei  |3 Volltext 
856 4 1 |u http://hdl.handle.net/10900/119989  |x Resolving-System  |z kostenfrei  |3 Volltext 
856 4 1 |u https://doi.org/10.1515/zpt-2014-0308  |x Verlag  |x Resolving-System  |z lizenzpflichtig  |3 Volltext 
951 |a AR 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3303144117 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1640892796 
LOK |0 005 20150120135921 
LOK |0 008 150120||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-31  |c DE-627  |d DE-21-31 
LOK |0 852   |a DE-21-31 
LOK |0 852 1  |c Ze 105-66,3  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3303144192 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1640892796 
LOK |0 005 20200512093843 
LOK |0 008 141024||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 866   |x #049 
LOK |0 935   |a ixzs  |a ixzw 
LOK |0 936ln  |0 1442053151  |a RF 
LOK |0 936ln  |0 1442043229  |a AG 
OAS |a 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Irreligiousness,Areligiosity,Non-religiousness,Religious education,Religious learning,Religious culture,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Subject didactics,Task analysis in education 
STB 0 0 |a Didactique des disciplines,Enseignement de la religion,Irréligion,Tâche d'apprentissage,Éducation religieuse,Culture religieuse,Culture religieuse 
STC 0 0 |a Didáctica especializada,Enseñanza religiosa,Formación religiosa,Irreligión,Tarea de aprendizaje 
STD 0 0 |a Areligiosità,Didattica specialistica,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Istruzione religiosa,Cultura religiosa,Cultura religiosa,Task didattico 
STE 0 0 |a 学科教学论,专业教学论,宗教教育,宗教课程,宗教课,宗教教学,无宗教性 
STF 0 0 |a 學科教學論,專業教學論,宗教教育,宗教課程,宗教課,宗教教學,無宗教性 
STG 0 0 |a Didática especializada,Ensino religioso,Formação religiosa,Irreligião,Tarefa de aprendizagem 
STH 0 0 |a Нерелигиозность,Преподавание религии,Религиозное образование,Учебное задание,Частная дидактика 
STI 0 0 |a Αθρησκεία,Θεματική διδακτική,Θρησκευτικά (μάθημα),Θρησκευτική εκπαίδευση,Μαθησιακή εργασία,Διδακτική εργασία 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Lernen,Lernaufgaben , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Konfessionslosigkeit