Bildung und Disziplin: problemgeschichtlich-systematische Untersuchung zum Begriff der Disziplin in Erziehung und Unterricht
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Frankfurt am Main Berlin Bern Bruxelles New York Oxford Wien
Peter Lang
[2003]
|
In: |
Grundfragen der Pädagogik (Band 4)
Year: 2003 |
Series/Journal: | Grundfragen der Pädagogik
Band 4 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Academic discipline
/ Concept of
/ Pedagogics
/ History
B Academic discipline / Pedagogics B Academic discipline / School pedagogics / Lesson discipline |
Further subjects: | B
School discipline
B Concept of B Lesson discipline B Education and Discipline B History B Thesis B Academic discipline |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1604469080 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230206130941.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 030617s2003 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
015 | |a 03,N15,1066 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 966597230 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783631507483 |c : ca. EUR 40.40, ca. EUR AT 40.40 |9 978-3-631-50748-3 | ||
020 | |a 3631507488 |9 3-631-50748-8 | ||
035 | |a (DE-627)1604469080 | ||
035 | |a (DE-576)104175737 | ||
035 | |a (DE-599)DNB966597230 | ||
035 | |a (OCoLC)237795172 | ||
035 | |a (OCoLC)55148540 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH |c XA-BE | ||
050 | 0 | |a MLCS 2005/05314 (L) | |
084 | |a 10 |2 sdnb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DD 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19286: | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a DO 8000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19767:761 | ||
084 | |a DO 1240 |q DE-FR129/1005 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19752:761 | ||
084 | |a 81.55 |2 bkl | ||
084 | |a 81.01 |2 bkl | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
100 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)12476150X |0 (DE-627)36592766X |0 (DE-576)294487654 |4 aut |a Korn, Christopher |d 1964- | |
109 | |a Korn, Christopher 1964- | ||
245 | 1 | 0 | |a Bildung und Disziplin |b problemgeschichtlich-systematische Untersuchung zum Begriff der Disziplin in Erziehung und Unterricht |c Christopher Korn |
264 | 1 | |a Frankfurt am Main |a Berlin |a Bern |a Bruxelles |a New York |a Oxford |a Wien |b Peter Lang |c [2003] | |
264 | 4 | |c © 2003 | |
300 | |a 233 Seiten |c 210 mm x 148 mm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Grundfragen der Pädagogik |v Band 4 | |
500 | |a Literaturverzeichnis: Seiten 207-233 | ||
502 | |b Dissertation |c Pädagogische Hochschule |d 2001 | ||
601 | |a Bildung | ||
601 | |a Untersuchung | ||
601 | |a Unterricht | ||
650 | 0 | |a Education and Discipline | |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4078635-3 |0 (DE-627)106076809 |0 (DE-576)209209410 |a Unterrichtsdisziplin |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4180119-2 |0 (DE-627)104597437 |0 (DE-576)209995947 |a Schuldisziplin |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4150265-6 |0 (DE-627)104558539 |0 (DE-576)209778687 |a Disziplin |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4005248-5 |0 (DE-627)106382365 |0 (DE-576)208859918 |a Begriff |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4020517-4 |0 (DE-627)106317768 |0 (DE-576)208933697 |a Geschichte |2 gnd |
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4150265-6 |0 (DE-627)104558539 |0 (DE-576)209778687 |2 gnd |a Disziplin |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4005248-5 |0 (DE-627)106382365 |0 (DE-576)208859918 |2 gnd |a Begriff |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 0 | 3 | |q z |2 gnd |a Geschichte |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4150265-6 |0 (DE-627)104558539 |0 (DE-576)209778687 |2 gnd |a Disziplin |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4150265-6 |0 (DE-627)104558539 |0 (DE-576)209778687 |2 gnd |a Disziplin |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077208-1 |0 (DE-627)106080857 |0 (DE-576)209204354 |2 gnd |a Schulpädagogik |
689 | 2 | 2 | |d s |0 (DE-588)4078635-3 |0 (DE-627)106076809 |0 (DE-576)209209410 |2 gnd |a Unterrichtsdisziplin |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
751 | |a Karlsruhe |0 (DE-588)4029713-5 |0 (DE-627)106273159 |0 (DE-576)208983864 |4 uvp | ||
830 | 0 | |a Grundfragen der Pädagogik |v Band 4 |9 4 |w (DE-627)369123816 |w (DE-576)100989934 |w (DE-600)2119339-3 |x 1619-246X | |
889 | |w (DE-627)365188921 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
936 | r | v | |a DD 1000 |b Gesamtdarstellungen |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens |k Gesamtdarstellungen |0 (DE-627)1270767380 |0 (DE-625)rvk/19286: |0 (DE-576)200767380 |
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | r | v | |a DO 8000 |b Allgemeines und Deutschland |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems |k Schüler |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270709879 |0 (DE-625)rvk/19767:761 |0 (DE-576)200709879 |
936 | r | v | |a DO 1240 |b Allgemeines und Deutschland |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems |k Schuldisziplin, Unterrichtsdisziplin |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1357590946 |0 (DE-625)rvk/19752:761 |0 (DE-576)287590941 |
936 | b | k | |a 81.55 |j Schülerverhalten |j Studentenverhalten |0 (DE-627)106422782 |
936 | b | k | |a 81.01 |j Geschichte des Bildungswesens |0 (DE-627)106414518 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |0 (DE-627)106422790 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3103081448 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1604469080 | ||
LOK | |0 005 20100408104704 | ||
LOK | |0 008 030807||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 03/730 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sb II 213 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3103081456 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1604469080 | ||
LOK | |0 005 20100407030533 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2003/694 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Fa I 1301 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Academic discipline,Discipline,Concept of,Idea,Conception,History,History,History in art,Lesson discipline,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,School discipline,Discipline,School pedagogics |
STB | 0 | 0 | |a Concept,Terme,Terme,Discipline en cours,Discipline scolaire,Discipline,Discipline,Histoire,Histoire,Histoire,Pédagogie scolaire,Pédagogie,Pédagogie |
STC | 0 | 0 | |a Disciplina en las clases,Disciplina escolar,Disciplina,Disciplina,Historia,Historia,Historia,Pedagogía escolar,Pedagogía,Pedagogía,Término,Concepto,Concepto |
STD | 0 | 0 | |a Concetto,Disciplina in classe,Condotta (scuola),Condotta,Disciplina scolastica,Disciplina,Disciplina,Pedagogia scolastica,Pedagogia,Pedagogia,Storia,Storia |
STE | 0 | 0 | |a 历史,史,学校教育学,学校纪律,教育学,概念,纪律,秩序,风纪 |
STF | 0 | 0 | |a 學校教育學,學校紀律,教育學,概念,歷史,史,科学分支,紀律,秩序,風紀 |
STG | 0 | 0 | |a Disciplina escolar,Disciplina nas aulas,Disciplina,Disciplina,História,História,Pedagogia escolar,Pedagogia,Pedagogia,Termo,Conceito,Conceito |
STH | 0 | 0 | |a Дисциплина урока,История (мотив),История,Научная дисциплина,Дисциплина,Педагогика (мотив),Педагогика,Понятие,Школьная дисциплина,Школьная педаогика |
STI | 0 | 0 | |a Έννοια,Ιστορία (μοτίβο),Ιστορία,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Πειθαρχία (επιστήμη),Πειθαρχία,Πειθαρχία στην τάξη,Διαγωγή (σχολείο),Σχολική παιδαγωγική,Σχολική πειθαρχία |
SYE | 0 | 0 | |a Disziplin , Schule , Wissenschaftliche Disziplin,Wissenschaftsdisziplin , Konzept , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte |
SYG | 0 | 0 | |a Wissenschaftliche Disziplin,Wissenschaftsdisziplin , Konzept , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte , Wissenschaftliche Disziplin,Wissenschaftsdisziplin , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Wissenschaftliche Disziplin,Wissenschaftsdisziplin , Schule , Disziplin |