Bildung und Disziplin: problemgeschichtlich-systematische Untersuchung zum Begriff der Disziplin in Erziehung und Unterricht

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Korn, Christopher 1964- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Frankfurt am Main Berlin Bern Bruxelles New York Oxford Wien Peter Lang [2003]
In: Grundfragen der Pädagogik (Band 4)
Year: 2003
Series/Journal:Grundfragen der Pädagogik Band 4
Standardized Subjects / Keyword chains:B Academic discipline / Concept of / Pedagogics / History
B Academic discipline / Pedagogics
B Academic discipline / School pedagogics / Lesson discipline
Further subjects:B School discipline
B Concept of
B Lesson discipline
B Education and Discipline
B History
B Thesis
B Academic discipline

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1604469080
003 DE-627
005 20230206130941.0
007 tu
008 030617s2003 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 03,N15,1066  |2 dnb 
016 7 |a 966597230  |2 DE-101 
020 |a 9783631507483  |c  : ca. EUR 40.40, ca. EUR AT 40.40  |9 978-3-631-50748-3 
020 |a 3631507488  |9 3-631-50748-8 
035 |a (DE-627)1604469080 
035 |a (DE-576)104175737 
035 |a (DE-599)DNB966597230 
035 |a (OCoLC)237795172 
035 |a (OCoLC)55148540 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE  |c XA-CH  |c XA-BE 
050 0 |a MLCS 2005/05314 (L) 
084 |a 10  |2 sdnb 
084 |a 22  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a DD 1000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19286: 
084 |a DF 3000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19545:761 
084 |a DO 8000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19767:761 
084 |a DO 1240  |q DE-FR129/1005  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19752:761 
084 |a 81.55  |2 bkl 
084 |a 81.01  |2 bkl 
084 |a 81.61  |2 bkl 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)12476150X  |0 (DE-627)36592766X  |0 (DE-576)294487654  |4 aut  |a Korn, Christopher  |d 1964- 
109 |a Korn, Christopher 1964- 
245 1 0 |a Bildung und Disziplin  |b problemgeschichtlich-systematische Untersuchung zum Begriff der Disziplin in Erziehung und Unterricht  |c Christopher Korn 
264 1 |a Frankfurt am Main  |a Berlin  |a Bern  |a Bruxelles  |a New York  |a Oxford  |a Wien  |b Peter Lang  |c [2003] 
264 4 |c © 2003 
300 |a 233 Seiten  |c 210 mm x 148 mm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Grundfragen der Pädagogik  |v Band 4 
500 |a Literaturverzeichnis: Seiten 207-233 
502 |b Dissertation  |c Pädagogische Hochschule  |d 2001 
601 |a Bildung 
601 |a Untersuchung 
601 |a Unterricht 
650 0 |a Education and Discipline 
650 0 7 |0 (DE-588)4078635-3  |0 (DE-627)106076809  |0 (DE-576)209209410  |a Unterrichtsdisziplin  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4180119-2  |0 (DE-627)104597437  |0 (DE-576)209995947  |a Schuldisziplin  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4150265-6  |0 (DE-627)104558539  |0 (DE-576)209778687  |a Disziplin  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4005248-5  |0 (DE-627)106382365  |0 (DE-576)208859918  |a Begriff  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4020517-4  |0 (DE-627)106317768  |0 (DE-576)208933697  |a Geschichte  |2 gnd 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4150265-6  |0 (DE-627)104558539  |0 (DE-576)209778687  |2 gnd  |a Disziplin 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4005248-5  |0 (DE-627)106382365  |0 (DE-576)208859918  |2 gnd  |a Begriff 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 0 3 |q z  |2 gnd  |a Geschichte 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4150265-6  |0 (DE-627)104558539  |0 (DE-576)209778687  |2 gnd  |a Disziplin 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 1 |5 DE-101 
689 2 0 |d s  |0 (DE-588)4150265-6  |0 (DE-627)104558539  |0 (DE-576)209778687  |2 gnd  |a Disziplin 
689 2 1 |d s  |0 (DE-588)4077208-1  |0 (DE-627)106080857  |0 (DE-576)209204354  |2 gnd  |a Schulpädagogik 
689 2 2 |d s  |0 (DE-588)4078635-3  |0 (DE-627)106076809  |0 (DE-576)209209410  |2 gnd  |a Unterrichtsdisziplin 
689 2 |5 (DE-627) 
751 |a Karlsruhe  |0 (DE-588)4029713-5  |0 (DE-627)106273159  |0 (DE-576)208983864  |4 uvp 
830 0 |a Grundfragen der Pädagogik  |v Band 4  |9 4  |w (DE-627)369123816  |w (DE-576)100989934  |w (DE-600)2119339-3  |x 1619-246X 
889 |w (DE-627)365188921 
935 |a mteo 
935 |i mdedup 
936 r v |a DD 1000  |b Gesamtdarstellungen  |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens  |k Gesamtdarstellungen  |0 (DE-627)1270767380  |0 (DE-625)rvk/19286:  |0 (DE-576)200767380 
936 r v |a DF 3000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Systematische Pädagogik  |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270707000  |0 (DE-625)rvk/19545:761  |0 (DE-576)200707000 
936 r v |a DO 8000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems  |k Schüler  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270709879  |0 (DE-625)rvk/19767:761  |0 (DE-576)200709879 
936 r v |a DO 1240  |b Allgemeines und Deutschland  |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems  |k Schuldisziplin, Unterrichtsdisziplin  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1357590946  |0 (DE-625)rvk/19752:761  |0 (DE-576)287590941 
936 b k |a 81.55  |j Schülerverhalten  |j Studentenverhalten  |0 (DE-627)106422782 
936 b k |a 81.01  |j Geschichte des Bildungswesens  |0 (DE-627)106414518 
936 b k |a 81.61  |j Didaktik  |j Hochschuldidaktik  |0 (DE-627)106422790 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3103081448 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1604469080 
LOK |0 005 20100408104704 
LOK |0 008 030807||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-31  |c DE-627  |d DE-21-31 
LOK |0 541   |e 03/730 
LOK |0 852   |a DE-21-31 
LOK |0 852 1  |c Sb II 213  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 938   |l E12  |8 0 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3103081456 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1604469080 
LOK |0 005 20100407030533 
LOK |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-43  |c DE-627  |d DE-21-43 
LOK |0 541   |e 2003/694 
LOK |0 852   |a DE-21-43 
LOK |0 852 1  |c Fa I 1301  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k043 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
STA 0 0 |a Academic discipline,Discipline,Concept of,Idea,Conception,History,History,History in art,Lesson discipline,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,School discipline,Discipline,School pedagogics 
STB 0 0 |a Concept,Terme,Terme,Discipline en cours,Discipline scolaire,Discipline,Discipline,Histoire,Histoire,Histoire,Pédagogie scolaire,Pédagogie,Pédagogie 
STC 0 0 |a Disciplina en las clases,Disciplina escolar,Disciplina,Disciplina,Historia,Historia,Historia,Pedagogía escolar,Pedagogía,Pedagogía,Término,Concepto,Concepto 
STD 0 0 |a Concetto,Disciplina in classe,Condotta (scuola),Condotta,Disciplina scolastica,Disciplina,Disciplina,Pedagogia scolastica,Pedagogia,Pedagogia,Storia,Storia 
STE 0 0 |a 历史,史,学校教育学,学校纪律,教育学,概念,纪律,秩序,风纪 
STF 0 0 |a 學校教育學,學校紀律,教育學,概念,歷史,史,科学分支,紀律,秩序,風紀 
STG 0 0 |a Disciplina escolar,Disciplina nas aulas,Disciplina,Disciplina,História,História,Pedagogia escolar,Pedagogia,Pedagogia,Termo,Conceito,Conceito 
STH 0 0 |a Дисциплина урока,История (мотив),История,Научная дисциплина,Дисциплина,Педагогика (мотив),Педагогика,Понятие,Школьная дисциплина,Школьная педаогика 
STI 0 0 |a Έννοια,Ιστορία (μοτίβο),Ιστορία,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Πειθαρχία (επιστήμη),Πειθαρχία,Πειθαρχία στην τάξη,Διαγωγή (σχολείο),Σχολική παιδαγωγική,Σχολική πειθαρχία 
SYE 0 0 |a Disziplin , Schule , Wissenschaftliche Disziplin,Wissenschaftsdisziplin , Konzept , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte 
SYG 0 0 |a Wissenschaftliche Disziplin,Wissenschaftsdisziplin , Konzept , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte , Wissenschaftliche Disziplin,Wissenschaftsdisziplin , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Wissenschaftliche Disziplin,Wissenschaftsdisziplin , Schule , Disziplin