Youth Ministry Research and the Empirical

The aim of this article is to discuss how one can understand empirical observations as a starting point for practical theological research, which is geared towards developing theological reflection, with a particular focus on the faith practices of children and young people. Three basic skills are s...

Description complète

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Auteurs: de Kock, Jos (Auteur) ; Hallesby Norheim, Bård E. (Auteur)
Type de support: Électronique Article
Langue:Anglais
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
En cours de chargement...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publié: De Gruyter 2018
Dans: International journal of practical theology
Année: 2018, Volume: 22, Numéro: 1, Pages: 69-83
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés:B Youth work / Church / Empirical research / Practical theology
Classifications IxTheo:RA Théologie pastorale; théologie pratique
RF Pédagogie religieuse
Sujets non-standardisés:B Youth Ministry practical theology empirical research faith practices children adolescents theological reflection
B Youth work praktische Theologie empirische Forschung Glaubenspraxis Kinder Jugendliche theologische Reflexion
Accès en ligne: Volltext (Verlag)
Description
Résumé:The aim of this article is to discuss how one can understand empirical observations as a starting point for practical theological research, which is geared towards developing theological reflection, with a particular focus on the faith practices of children and young people. Three basic skills are suggested as keys in scholarly engagement with children and young people: observation as reception, listening as reception, and the importance of learning language. The authors show what happens theologically when youth ministry scholars apply these skills in practical theological research that focuses on the faith practices of young people.
Dieser Beitrag diskutiert empirische Beobachtung als einen Ausgangspunkt für praktisch-theologische Forschung mit dem Schwerpunkt Glaubenspraxis von Kindern und Jugendlichen. Drei grundlegende Fähigkeiten werden für den wissenschaftlichen Umgang mit Kindern und Jugendlichen vorgeschlagen: Beobachtung als Rezeption, Zuhören als Rezeption und das Erlernen von Sprache.
ISSN:1612-9768
Contient:In: International journal of practical theology
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/ijpt-2016-0028