What Happens in a Youth Community of Learning When Mobile Technology Is Implemented? The Case of a Finnish Evangelical-Lutheran Church Confirmation Training
The aim of this article is to discuss confirmation training from the perspective of mobile technology and social media. Previous research has focused on comparing confirmation training practices implemented in different Lutheran Churches. This article contributes to this research area by providing a...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Electronic Article |
Language: | English |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
2017
|
In: |
International journal of practical theology
Year: 2017, Volume: 21, Issue: 2, Pages: 215-239 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Suomen evankelis-luterilainen kirkko
/ Confirmation ministry
/ Mobile Devices
/ Social media
|
IxTheo Classification: | KBE Northern Europe; Scandinavia KDD Protestant Church RF Christian education; catechetics RH Evangelization; Christian media |
Further subjects: | B
Confirmation ministry
Lerngruppen
Mobiltechnologie
Finland
Facebook
B Confirmation training Community of learning Mobile technology Finland Facebook |
Online Access: |
Volltext (Verlag) |
Summary: | The aim of this article is to discuss confirmation training from the perspective of mobile technology and social media. Previous research has focused on comparing confirmation training practices implemented in different Lutheran Churches. This article contributes to this research area by providing a new viewpoint to the discussion. Results indicate that (1) workers, in particular, received new ways of working with enthusiasm, (2) but the actual use of mobile devices and social media like Facebook proved to be low and not innovative, and (3) mobile technology cannot be integrated into confirmation training until new content and methods that are meaningful to young people have been developed. Der Beitrag untersucht Einsatzmöglichkeiten für Mobilgeräte und soziale Medien im Konfirmandenunterricht. Er ergänzt frühere Forschungen zu diesem Thema, die sich auf Vergleiche zwischen den Konfirmandenunterrichtsmodellen verschiedener lutherischer Kirchen konzentriert haben. Drei Forschungsergebnisse stehen im Zentrum dieses Aufsatzes: (1) Die Einführung von Mobiltechnologie steigerte die Motivation der Mitarbeiter im Konfirmandenunterricht, (2) während der tatsächliche Gebrauch der Geräte und der sozialen Medien, beispielsweise Facebook, niedrig und wenig innovativ ausfiel. (3) Man wird Mobiltechnologie nicht erfolgreich in den Konfirmandenunterricht einbinden können, ehe neue Methoden und Inhalte entwickelt worden sind, die junge Menschen auf bedeutsame Weise ansprechen. |
---|---|
Physical Description: | Online-Ressource |
ISSN: | 1612-9768 |
Contains: | In: International journal of practical theology
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/ijpt-2016-0022 |