Handlungsorientierte Didaktik in der Religionswissenschaft – Von den Zielen zu den Methoden

Dieser Beitrag schlägt ausgehend von Isabel Laacks Impuls zu Lernzielen religionswissenschaftlicher Studiengänge in Heft 2/2014 der ZfR hochschuldidaktische Maßnahmen vor, die unter der Prämisse der Handlungsorientierung ein selbstgesteuertes Lernen begünstigen sollen. Während didaktische Fragen in...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Authors: Weiß, Sabrina 1981- (Author) ; Radermacher, Martin 1983- (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Published: 2015
In: Zeitschrift für Religionswissenschaft
Year: 2015, Volume: 23, Issue: 2, Pages: [371]-397
Standardized Subjects / Keyword chains:B Science of Religion / Action oriented teaching / Method
IxTheo Classification:AH Religious education
Further subjects:B Didactis in higher education action-based didactics aesthetics of religion migration and religion
B University didactics Handlungsorientierte Lehre Esthetics of religion Migration und Religion
Online Access: Volltext (Publisher)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)