Schule und Charakter: Beiträge zur Pädagogik des Gehorsams und zur Reform der Schuldisziplin
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Zürich
Schultheß
1907
|
In: | Year: 1907 |
Reviews: | [Rezension von: Foerster, Friedrich Wilhelm, 1869-1966, Schule und Charakter] (1907) (Krus, Franz, 1871 - 1941)
|
Edition: | 1. u. 2. Aufl. |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School life
/ Ethics
|
Further subjects: | B
School discipline
B Pupil B Character formation B Sense of responsibility B Moral education B Pupil representation B Personality B School pedagogics |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1119549345 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220304140208.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 951220s1907 xx ||||| 00| ||ger c | ||
035 | |a (DE-627)1119549345 | ||
035 | |a (DE-576)049549340 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ049549340 | ||
035 | |a (DE-604)8064147398 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DD 6380 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19362:11618 | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118692038 |0 (DE-627)13437360X |0 (DE-576)160972663 |4 aut |a Foerster, Friedrich Wilhelm |d 1869-1966 | |
109 | |a Förster, Friedrich W. 1869-1966 |a Förster, Friedrich Wilhelm 1869-1966 |a Forsters, Fr. 1869-1966 |a Foerster, Frederick W. 1869-1966 |a Foerster, Fryderyk Wilhelm 1869-1966 |a Foerster, F.-W. 1869-1966 |a Förster, Friedrich 1869-1966 |a Foerster, F. W. 1869-1966 |a Foerster, Friedrich Wilh. 1869-1966 |a Foerster, F.W. 1869-1966 |a Foerster, Fr. W. 1869-1966 |a Foerster, Friedrich W. 1869-1966 |a Foerster, Friedr. Wilh. 1869-1966 |a Foerster, Friedrich Wilhelm 1869-1966 |a Förster, F. W. 1869-1966 |a Förster, F.W. 1869-1966 |a Förster, Fr. 1869-1966 |a Försteris, Fr. V. 1869-1966 |a Fersteris, Fridrichas Vilhelmas 1869-1966 | ||
245 | 1 | 0 | |a Schule und Charakter |b Beiträge zur Pädagogik des Gehorsams und zur Reform der Schuldisziplin |c von Fr. W. Foerster |
250 | |a 1. u. 2. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Zürich |b Schultheß |c 1907 | |
300 | |a 213 S. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
583 | 1 | |a Archivierung prüfen |c 20200919 |f DE-640 |z 3 |2 pdager | |
601 | |a Charakter | ||
601 | |a Beitrag | ||
601 | |a Schuldisziplin | ||
601 | |a Pädagogik | ||
601 | |a Gehorsam | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4180119-2 |0 (DE-627)104597437 |0 (DE-576)209995947 |a Schuldisziplin |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4147572-0 |0 (DE-627)105575496 |0 (DE-576)209757841 |a Charakterbildung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4055179-9 |0 (DE-627)10467511X |0 (DE-576)209112611 |a Sittliche Erziehung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4077208-1 |0 (DE-627)106080857 |0 (DE-576)209204354 |a Schulpädagogik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |a Schüler |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4045242-6 |0 (DE-627)106202421 |0 (DE-576)209064420 |a Persönlichkeit |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4180044-8 |0 (DE-627)105328863 |0 (DE-576)209995440 |a Schülermitverwaltung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4187525-4 |0 (DE-627)104723416 |0 (DE-576)210046414 |a Verantwortungsbewusstsein |2 gnd |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4180172-6 |0 (DE-627)105328049 |0 (DE-576)209996285 |2 gnd |a Schulleben |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4015602-3 |0 (DE-627)106335987 |0 (DE-576)208912614 |2 gnd |a Ethik |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
787 | 0 | 8 | |i Rezensiert in |a Krus, Franz, 1871 - 1941 |t [Rezension von: Foerster, Friedrich Wilhelm, 1869-1966, Schule und Charakter] |d 1907 |w (DE-627)1784400823 |
936 | r | v | |a DD 6380 |b Primärliteratur |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens |k Quellenschriften und Biografien, Pädagogische Klassiker |k Einzelne Autoren |k Autoren F |k Foerster, Friedrich Wilhelm |k Primärliteratur |0 (DE-627)1270767992 |0 (DE-625)rvk/19362:11618 |0 (DE-576)200767992 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4028145511 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1119549345 | ||
LOK | |0 005 20211230085459 | ||
LOK | |0 008 211230||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135-1 |c DE-627 |d DE-Tue135-1 | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135-1 | ||
LOK | |0 852 1 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 852 2 |b SJ 7335 (4. Aufl.) |9 00 | ||
LOK | |0 8564 |u https://webapp.uibk.ac.at/alo/cat/card.jsp?id=6040450 | ||
LOK | |0 935 |a inmo | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Schülerpersönlichkeit | ||
STA | 0 | 0 | |a Character formation,Ethics,Ethics,Moral philosophy,Philosophical Ethics,Ethics,Moral education,Ethical education,Personality,Pupil representation,School administration,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,School discipline,Discipline,School life,School pedagogics,Sense of responsibility,Responsibility |
STB | 0 | 0 | |a Discipline scolaire,Formation du caractère,Participation des élèves,Cogestion scolaire,Cogestion scolaire,Personnalité,Pédagogie scolaire,Sens des responsabilités,Vie scolaire,Éducation morale,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier,Éthique,Éthique,Morale,Morale,Morale |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Cogestión de estudiantes,Disciplina escolar,Educación moral,Formación del carácter,Pedagogía escolar,Personaje,Personalidad,Personalidad,Sentido de responsabilidad,Vida escolar,Ética,Ética,Ética moderna |
STD | 0 | 0 | |a Cogestione scolastica,Disciplina scolastica,Educazione morale,Etica,Etica,Formazione del carattere,Pedagogia scolastica,Personalità,Senso di responsabilità,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno,Vita scolastica |
STE | 0 | 0 | |a 个性,伦理学,道德哲学,道德学,品格教育,品格塑造,学校教育学,学校纪律,学生,学生代表,责任心,责任感,道德教育 |
STF | 0 | 0 | |a 個性,倫理學,道德哲學,道德學,品格教育,品格塑造,學校教育學,學校紀律,學生,學生代表,責任心,責任感,道德教育 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Cogestão de estudantes secundaristas,Disciplina escolar,Educação moral,Formação do caráter,Pedagogia escolar,Personagem,Personalidade,Personalidade,Senso de responsabilidade,Vida escolar,Ética,Ética |
STH | 0 | 0 | |a Личность,Нравственное воспитание,Сознание ответственности,Ученическое представительство,Формирование характера,Школьная дисциплина,Школьная жизнь,Школьная педаогика,Школьник (мотив),Школьник,Этика (мотив),Этика |
STI | 0 | 0 | |a Αίσθημα ευθύνης,Διαμόρφωση χαρακτήρα,Ηθική (μοτίβο),Ηθική,Ηθική εκπαίδευση,Ηθική διαπαιδαγώγηση,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Μαθητικό συμβούλιο,Προσωπικότητα,Σχολική ζωή,Σχολική παιδαγωγική,Σχολική πειθαρχία |
SYE | 0 | 0 | |a Schule , Charakter , Ethische Erziehung,Moral,Moralerziehung,Moralische Erziehung,Moralpädagogik , Schule , Schuljugend , Psychologie - Persönlichkeit,Personalität , SMV,Schülerbeteiligung,Schülermitverantwortung,Schülerselbstverwaltung,Schülervertretung,Schülermitwirkung,Schülerpartizipation,Klassenrat,Partizipation |
SYG | 0 | 0 | |a Außerunterrichtliche Schulveranstaltung,Schulveranstaltung , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie |