Der Vater eines Mörders eine Schulgeschichte

Im Mai 1928 muß der lernunwillige Untertertianer Kien, nachdem er vom Direktor des Münchner Gymnasiums Himmler im Griechischen examiniert worden ist, die Schule verlassen.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Andersch, Alfred 1914-1980
Format: Print | Book Review
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Published: Zürich Diogenes c 1980
Standardized Subjects / Keyword chains:B Germany / Pupil / Teacher / Arbitrariness / Geschichte 1928
Further subjects:B Fictional representation
Online Access: Review
Description
Summary:Im Mai 1928 muß der lernunwillige Untertertianer Kien, nachdem er vom Direktor des Münchner Gymnasiums Himmler im Griechischen examiniert worden ist, die Schule verlassen.
ISBN:3257015976