Affektive Ziele
Authors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Ehrenwirth
1978
|
In: | Year: 1978 |
Edition: | 1. Aufl. |
Series/Journal: | Ehrenwirth-Trainingsprogramm, Planung und Vorbereitung des Unterrichts
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Value notions
/ Education
/ Lesson planning
B Affective learning goal |
Further subjects: | B
Educational content
B Taxonomy B Curriculum B Lesson planning B Learning goal B School teaching |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 012879517 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20221214204221.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1978 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 78,N13,0124 |2 dnb | ||
015 | |a 78,A29,0493 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 78A29,380 |2 DE-101 | |
020 | |a 3431020194 |9 3-431-02019-4 | ||
035 | |a (DE-627)012879517 | ||
035 | |a (DE-576)041461827 | ||
035 | |a (DE-599)GBV012879517 | ||
035 | |a (OCoLC)237089453 | ||
035 | |a (OCoLC)66221830 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01131646 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a DP 1740 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19801:761 | ||
084 | |a BU 2100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16849: | ||
084 | |a DF 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19546:761 | ||
084 | |a 81.60 |2 bkl | ||
100 | 1 | |a Schofnegger, Josef |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Affektive Ziele |c Josef Schofnegger; Helmut Zöpfl |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a München |b Ehrenwirth |c 1978 | |
300 | |a 119 S. |b Ill., graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Ehrenwirth-Trainingsprogramm, Planung und Vorbereitung des Unterrichts | |
500 | |a Literaturverz. S. 119 - [120] | ||
650 | 4 | |a Unterricht | |
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
650 | 4 | |a Bildungsinhalt | |
650 | 4 | |a Curriculum | |
650 | 4 | |a Taxonomie | |
650 | 4 | |a Lernziel | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4132695-7 |0 (DE-627)104653477 |0 (DE-576)209637749 |2 gnd |a Wertorientierung |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4117301-6 |0 (DE-627)105800317 |0 (DE-576)209508795 |2 gnd |a Unterrichtsplanung |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4141554-1 |0 (DE-627)105619485 |0 (DE-576)209712252 |2 gnd |a Affektives Lernziel |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |0 (DE-588)115538348 |0 (DE-627)077315723 |0 (DE-576)163679665 |4 aut |a Zöpfl, Helmut |d 1937- | |
889 | |w (DE-627)19194730X | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 1740 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsplanung, Unterrichtsprozess und Unterrichtskontrolle |k Unterrichtsvorbereitung, Unterrichtsplanung, didaktische Analyse |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783300 |0 (DE-625)rvk/19801:761 |0 (DE-576)200783300 |
936 | r | v | |a BU 2100 |b Allgemeine Werke |k Religionspädagogik und Katechetik |k Erziehung, Religionsunterricht und Katechese Heranwachsender |k Allgemeine Werke |0 (DE-627)1270653024 |0 (DE-625)rvk/16849: |0 (DE-576)200653024 |
936 | r | v | |a DF 4000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Erziehungsziel, Bildungsideal |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270744097 |0 (DE-625)rvk/19546:761 |0 (DE-576)200744097 |
936 | b | k | |a 81.60 |j Unterrichtsprozess: Allgemeines |0 (DE-627)106416278 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3268977855 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 012879517 | ||
LOK | |0 005 20100407022417 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 249/1981 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Fa I 808 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Affective learning goal,Curriculum,Education,Education,Upbringing,Educational content,Learning goal,Educational objective,Lesson planning,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Taxonomy,Value notions,Value orientation,Value attitude |
STB | 0 | 0 | |a Attachement aux valeurs,Importance des valeurs,Importance des valeurs,Contenu éducatif,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Objectif affectif,Objectif d'apprentissage,Planification du cours,Programme scolaire,Cursus,Cursus,Taxonomie,Éducation,Éducation |
STC | 0 | 0 | |a Contenido educacional,Currículo,Educación,Educación,Enseñanza,Enseñanza,Meta de aprendizaje afectiva,Objetivo del aprendizaje,Orientación en valores,Planificación de una clase,Taxonomía |
STD | 0 | 0 | |a Contenuto educativo,Curricolo,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Obiettivo didattico,Obiettivo didattico affettivo-relazionale,Orientamento ai valori,Pianificazione di una lezione,Tassonomia |
STE | 0 | 0 | |a 价值导向,分类学,生物分类学,学习目标,学习目的,情感领域学习目标,教育,教育,教养,教养,课程,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 價值導向,分類學,生物分類學,學習目標,學習目的,情感領域學習目標,教育,教育,教養,教養,課程,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Conteúdo educacional,Currículo,Educação,Educação,Ensino,Ensino,Meta de aprendizagem afetiva,Objetivo da aprendizagem,Orientação em valores,Planejamento de uma aula,Taxonomia |
STH | 0 | 0 | |a Аффективная учебная цель,Воспитание (мотив),Воспитание,Планирование уроков,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Содержание образования,Таксономия,Учебная программа,Учебная цель,Ценностная ориентация |
STI | 0 | 0 | |a Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Εκπαιδευτικό περιεχόμενο,Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθησιακός στόχος,Προσανατολισμός στις αξίες,Πρόγραμμα σπουδών,Διδακτέα ύλη,Συναισθηματικός στόχος μάθησης,Σχεδιασμός μαθήματος,Ταξινομία |
SYE | 0 | 0 | |a Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Lehrplanung,Unterricht , Bildungsinhalte , Curricularer Lehrplan,Curricula , Topic Modelling,Textkategorisierung , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele |
SYG | 0 | 0 | |a Werteorientierung,Werthaltung,Wertvorstellung,Wertbewusstsein , Erziehungspraxis , Lehrplanung,Unterricht , Gefühl |