Der dialogisch-konfessionelle Religionsunterricht (dk:RU) in Österreich: Herausforderungen und Anforderungen an die Lehrerinnen- und Lehrerprofessionalität in dialogischen Settings

While society today experiences religious pluralization and secularization, religious education remains predominantly organized in a mono-confessional manner, which raises concerns. Austria presents an alternative approach to religious education known as dk:RU (confessional cooperation in religious...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Panzer, Astrid (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Schnider 2024
In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Year: 2024, Volume: 32, Issue: 1, Pages: 147-153
Further subjects:B zukunftsfähiger Religionsunterricht
B dk:RU
B konfessionell-kooperativ
B Ausbildung Religionslehrkräfte
Online Access: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)