Menschenrechte und Folter: ein Modell für die Sekundarstufe II

Saved in:  
Bibliographic Details
Subtitles:Offenes Curriculum für Religions- und Alternativunterricht
Main Author: Gericke, Otfried (Author)
Contributors: Bolling, Regine (Contributor) ; Menschel, Karin (Contributor) ; Bukowski, Wolfgang (Editor)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Göttingen Zürich Vandenhoeck & Ruprecht 1984
In: Werte und Normen (Modell 3)
Year: 1984
Edition:4. Auflage
Series/Journal:Werte und Normen Modell 3
Standardized Subjects / Keyword chains:B Human rights / Ethics teaching / Philosophy teaching / Religious instruction / Civics / Social studies teaching / Secondary school level / Germany (Bundesrepublik)
Further subjects:B Teaching material
B Lesson unit
B Spring

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 02643007X
003 DE-627
005 20240220110127.0
007 tu
008 850903s1984 gw ||||| 00| ||ger c
020 |a 3525783027  |9 3-525-78302-7 
035 |a (DE-627)02643007X 
035 |a (DE-576)9026430078 
035 |a (DE-599)GBV02643007X 
035 |a (OCoLC)46108314 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE  |c XA-CH 
084 |a 30  |a 1  |2 ssgn 
100 1 |a Gericke, Otfried  |e VerfasserIn  |4 aut 
245 1 0 |a Menschenrechte und Folter  |b ein Modell für die Sekundarstufe II  |c bearbeitet von Otfried Gericke unter Mitarbeit von Regine Bolling und Karin Menschel 
246 1 |i Titelzusatz zur Schriftenreihe  |a Offenes Curriculum für Religions- und Alternativunterricht 
250 |a 4. Auflage 
264 1 |a Göttingen  |a Zürich  |b Vandenhoeck & Ruprecht  |c 1984 
300 |a 74 Seiten  |b Illustrationen  |c 30 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
385 |a Lehrer  |0 (DE-588)4035088-5  |0 (DE-627)10624941X  |0 (DE-576)209010703 
490 1 |a Werte und Normen  |v Modell 3 
500 |a Schriftenreihe herausgegeben von Wolfgang Bukowski [und weiteren] 
500 |a Literaturangaben 
500 |a Materialheft 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f PENI  |2 pdager  |5 DE-35 
655 7 |a Lehrmittel  |0 (DE-588)4074111-4  |0 (DE-627)104279885  |0 (DE-576)209192496  |2 gnd-content 
655 7 |a Quelle  |0 (DE-588)4135952-5  |0 (DE-627)105661236  |0 (DE-576)209665084  |2 gnd-content 
655 7 |a Unterrichtseinheit  |0 (DE-588)4187074-8  |0 (DE-627)104362839  |0 (DE-576)210043393  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4074725-6  |0 (DE-627)106088556  |0 (DE-576)209195088  |2 gnd  |a Menschenrecht 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4015604-7  |0 (DE-627)104732318  |0 (DE-576)208912622  |2 gnd  |a Ethikunterricht 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4045797-7  |0 (DE-627)106200240  |0 (DE-576)209066881  |2 gnd  |a Philosophieunterricht 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4076231-2  |0 (DE-627)106083392  |0 (DE-576)209201266  |2 gnd  |a Politischer Unterricht 
689 0 5 |d s  |0 (DE-588)4055852-6  |0 (DE-627)106156632  |0 (DE-576)209115645  |2 gnd  |a Sozialkundeunterricht 
689 0 6 |d s  |0 (DE-588)4054367-5  |0 (DE-627)106162985  |0 (DE-576)20910841X  |2 gnd  |a Sekundarstufe 2 
689 0 7 |d g  |0 (DE-588)4011889-7  |0 (DE-627)104732423  |0 (DE-576)208896201  |2 gnd  |a Deutschland  |g Bundesrepublik 
689 0 |5 (DE-627) 
700 1 |a Bolling, Regine  |e MitwirkendeR  |4 ctb 
700 1 |a Menschel, Karin  |e MitwirkendeR  |4 ctb 
700 1 |a Bukowski, Wolfgang  |e HerausgeberIn  |4 edt 
830 0 |a Werte und Normen  |v Modell 3  |9 304  |w (DE-627)130744646  |w (DE-576)9130744644  |w (DE-600)987207-3  |7 ns 
951 |a BO 
ELC |b 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4488252796 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 02643007X 
LOK |0 005 20240220104319 
LOK |0 008 240220||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a RFBW  |a bips 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
STA 0 0 |a Civics,Political education,Government,Ethics teaching,Ethics lessons,Ethics,Ethics,Human rights,Human rights,Philosophy teaching,Philosophy lessons,Philosophy,Philosophy,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Secondary school level,Upper secondary school level,Gymnasium,Sekundarstufe, 2,School year, 11-13,Social studies teaching,Social studies 
STB 0 0 |a Droit de l’homme,Droitsde l’homme,Droit humain,Droit humain,Droits de l'homme (droit international),Droit humain (motif),Droit humain,Enseignement de la philosophie,Enseignement de la religion,Enseignement de l’éthique,Éthique (matière scolaire, Allemagne),Éthique,Enseignement des sciences sociales,Enseignement secondaire second degré,Lycée (France),Lycée,Initiation à la politique 
STC 0 0 |a Derechos Humanos,Derechos Humanos,Enseñanza de la filosofía,Enseñanza de ética,Enseñanza dos estudios sociales,Enseñanza política,Enseñanza religiosa,Nivel 2 de la escuela secundaria 
STD 0 0 |a Diritti umani <motivo>,Diritti umani,Diritti dell'uomo,Diritti dell'uomo,Diritti dell'uomo (motivo),Diritti dell'uomo,Etica <materia>,Insegnamento dell'etica,Insegnamento dell'etica,Insegnamento degli studi sociali,Studi sociali (materia),Studi sociali,Insegnamento della filosofia,Filosofia (materia),Filosofia,Insegnamento della politica,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Scuola secondaria di secondo grado 
STE 0 0 |a 人权,伦理学课程,伦理学教学,哲学课,宗教课程,宗教课,宗教教学,政治课,政治教学,社会研究教学 
STF 0 0 |a 人權,倫理學課程,倫理學教學,哲學課,宗教課程,宗教課,宗教教學,政治課,政治教學,社會研究教學 
STG 0 0 |a Direitos Humanos,Direitos Humanos,Ensino da filosofia,Ensino de ética,Ensino dos estudos sociais,Ensino político,Ensino religioso,Nível 2 do ensino médio 
STH 0 0 |a Права человека (мотив),Права человека,Преподавание обществоведения,Преподавание политики,Преподавание религии,Преподавание философии,Преподавание этики,Средняя школа второй ступени 
STI 0 0 |a Hθική <μάθημα>,Διδασκαλία ηθικής,Ανθρώπινα δικαιώματα <μοτίβο>,Ανθρώπινα δικαιώματα,Δικαιώματα του ανθρώπου,Δικαιώματα του ανθρώπου (μοτίβο),Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεύτερου βαθμού,Διδασκαλία κοινωνικών σπουδών,Κοινωνικές σπουδές (μάθημα),Διδασκαλία φιλοσοφίας,Θρησκευτικά (μάθημα),Πολιτική διδασκαλία 
SYG 0 0 |a Menschenrechte,Menschenrechte , Ethik,Ethische Erziehung,Moralunterricht , Philosophie,Philosophie,Philosophiedidaktik , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Gegenwartskunde,Politikunterricht,Politische Didaktik,Staatsbürgerkunde,Staatskunde , Gemeinschaftskunde,Sozialkunde,Soziallehreunterricht,Sozialunterricht,Sozialwissenschaften,Sozialwissenschaftlicher Unterricht , Schuljahr 11-13,Sekundarstufe II , BRD,Bundesrepublik Deutschland,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands,DDR,Deutsche Demokratische Republik , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ 
TIM |a 100019490523_100019901002  |b 1949-05-23 - 1990-10-02