Einer und alle: Personalisierung in den Medien als Herausforderung für eine Öffentliche Theologie der Kirche

Saved in:  
Bibliographic Details
Subtitles:Einer und alle
Personalisierung in den Medien als Herausforderung für eine evangelische Öffentliche Theologie der Kirche
Main Author: Höhne, Florian 1980- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Leipzig Evangelische Verlagsanstalt 2015
In: Öffentliche Theologie (32)
Year: 2015
Series/Journal:Öffentliche Theologie 32
Standardized Subjects / Keyword chains:B Personalization / Mass media / Public theology / Protestant Church
B Ecclesiology / Church publicity work / Mass media
IxTheo Classification:RH Evangelization; Christian media
Further subjects:B Public Theology
B Thesis
Online Access: Inhaltstext (Verlag)
Table of Contents

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 812990625
003 DE-627
005 20240926204738.0
007 tu
008 141218s2015 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 14,N51  |2 dnb 
016 7 |a 1063182832  |2 DE-101 
020 |a 9783374040636  |c : ca. EUR 48.00 (DE), ca. EUR 49.40 (AT), ca. sfr 63.90 (freier Pr.)  |9 978-3-374-04063-6 
024 3 |a 9783374040636 
035 |a (DE-627)812990625 
035 |a (DE-576)426350162 
035 |a (DE-599)DNB1063182832 
035 |a (OCoLC)931756269 
035 |a (OCoLC)903425183 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-SN 
050 0 |a BT83.63 
082 0 |a 261.52  |2 22/ger 
082 0 4 |a 230  |a 300  |q DNB 
082 0 4 |a 230 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a BQ 2700  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15262: 
084 |a BW 50300  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/17522: 
084 |a BL 9640  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/12397: 
084 |a BW 60400  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/17543: 
084 |a 05.30  |2 bkl 
084 |a 11.79  |2 bkl 
084 |a 11.99  |2 bkl 
084 |a 11.62  |2 bkl 
090 |a a 
100 1 |0 (DE-588)106712196X  |0 (DE-627)818312289  |0 (DE-576)426379233  |4 aut  |a Höhne, Florian  |d 1980- 
109 |a Höhne, Florian 1980- 
245 1 0 |a Einer und alle  |b Personalisierung in den Medien als Herausforderung für eine Öffentliche Theologie der Kirche  |c Florian Höhne 
246 3 3 |a Personalisierung in den Medien als Herausforderung für eine evangelische Öffentliche Theologie der Kirche 
246 3 3 |a Einer und alle 
263 |a 201502 
264 1 |a Leipzig  |b Evangelische Verlagsanst.  |c 2015 
300 |a 427 S.  |c 230 mm x 155 mm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Öffentliche Theologie  |v Bd. 32 
500 |a Literaturverz. S. [395] - 415 
502 |a Vollst. zugl.: Erlangen-Nürnberg, Univ., Diss., 2014 u.d.T.: Höhne, Florian: Personalisierung in den Medien als Herausforderung für eine evangelische Öffentliche Theologie der Kirche 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f PESN  |x XA-DE-SN  |2 pdager  |5 DE-14 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Theologie 
650 0 |a Public Theology 
652 |a RH 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4384600-2  |0 (DE-627)187467641  |0 (DE-576)211881619  |2 gnd  |a Personalisierung 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4037877-9  |0 (DE-627)106235079  |0 (DE-576)209027029  |2 gnd  |a Massenmedien 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)1042227152  |0 (DE-627)768468469  |0 (DE-576)393781119  |2 gnd  |a Öffentliche Theologie 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4015833-0  |0 (DE-627)106335138  |0 (DE-576)208913718  |2 gnd  |a Evangelische Kirche 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4070730-1  |0 (DE-627)106099396  |0 (DE-576)209181850  |2 gnd  |a Ekklesiologie 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4030807-8  |0 (DE-627)10626866X  |0 (DE-576)208989072  |2 gnd  |a Kirchliche Öffentlichkeitsarbeit 
689 1 2 |d s  |0 (DE-588)4037877-9  |0 (DE-627)106235079  |0 (DE-576)209027029  |2 gnd  |a Massenmedien 
689 1 |5 DE-101 
751 |a Erlangen  |0 (DE-588)4015299-6  |0 (DE-627)106337254  |0 (DE-576)208911154  |4 uvp 
751 |a Nürnberg  |0 (DE-588)4042742-0  |0 (DE-627)106212834  |0 (DE-576)209052325  |4 uvp 
830 0 |a Öffentliche Theologie  |v 32  |9 32  |w (DE-627)300895526  |w (DE-576)029221625  |w (DE-600)1483336-0  |7 ns 
856 4 2 |u http://deposit.dnb.de/cgi-bin/dokserv?id=5048857&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm  |m X: MVB  |q text/html  |v 2014-12-18  |x Verlag  |3 Inhaltstext 
856 4 2 |u http://d-nb.info/1063182832/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
935 |i sf 
935 |i Blocktest 
936 r v |a BQ 2700  |b Kirchliche Publizistik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Gemeindeaufbau, Gemeindeleitung, Kirche  |k Kirchliche Werke und Gemeinschaften  |k Kirchliche Publizistik  |0 (DE-627)1272614573  |0 (DE-625)rvk/15262:  |0 (DE-576)202614573 
936 r v |a BW 50300  |b Prinzipienfragen und Spezialuntersuchungen  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Theologie  |k Evangelische Theologie der Gegenwart  |k Allgemeines und Dogmatik  |k Prinzipienfragen und Spezialuntersuchungen  |0 (DE-627)1270683314  |0 (DE-625)rvk/17522:  |0 (DE-576)200683314 
936 r v |a BL 9640  |b Allgemeines, Kommunikation, Öffentlichkeit  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Christliche Gesellschaftslehre  |k Gesellschaftsformende, kulturelle Faktoren  |k Allgemeines, Kommunikation, Öffentlichkeit  |0 (DE-627)1270730223  |0 (DE-625)rvk/12397:  |0 (DE-576)200730223 
936 r v |a BW 60400  |b Gesamtdarstellungen und übergreifende Abhandlungen zu BW 60500-60700  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Theologie  |k Evangelische Theologie der Gegenwart  |k Christliche Ethik  |k Gesamtdarstellungen und übergreifende Abhandlungen zu BW 60500-60700  |0 (DE-627)1270765361  |0 (DE-625)rvk/17543:  |0 (DE-576)200765361 
936 b k |a 05.30  |j Massenkommunikation  |j Massenmedien: Allgemeines  |0 (DE-627)106415131 
936 b k |a 11.79  |j Praktische Theologie: Sonstiges  |0 (DE-627)106404024 
936 b k |a 11.99  |j Theologie  |j Religionswissenschaft: Sonstiges  |0 (DE-627)106403974 
936 b k |a 11.62  |j Christliche Ethik  |x Religionswissenschaft  |0 (DE-627)10640380X 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3175877206 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 812990625 
LOK |0 005 20150327151608 
LOK |0 008 150327||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 55 A 2229  |9 00 
LOK |0 935   |a theo 
LOK |0 936ln  |a t1 
LOK |0 936ln  |a t5 
LOK |0 938   |a 1503  |f 2 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3175877710 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 812990625 
LOK |0 005 20191004113052 
LOK |0 008 170406||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 866   |x 6700 maschinelles Mapping DDC 261.52 [261.52 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !1442053224! 
LOK |0 935   |a ixbt 
LOK |0 936ln  |0 1442053224  |a RH 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REF |a Kirchliche Medienarbeit,Medienarbeit 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Church publicity work,Publicity work,Church,Advertising,Church public relations,Ecclesiology,Church,Church,Mass media,Mass media,Personalization,Personification,Protestant Church,Protestant Church,Protestant Church,Evangelical Church,Public theology 
STB 0 0 |a Ecclésiologie,Médias,Médias de masse,Médias de masse,Médias,Personnalisation,Relations publiques des Églises,Théologie publique,Église protestante,Église protestante 
STC 0 0 |a Eclesiología,Iglesia evangélica,Iglesia evangélica,Medios de comunicación de masa,Personalización,Relaciones púbicas eclesiales,Teología pública 
STD 0 0 |a Chiesa evangelica,Chiesa evangelica,Ecclesiologia,Mass media,Mezzi di comunicazione di massa,Mezzi di comunicazione di massa,Personalizzazione,Pubbliche relazioni della Chiesa,Pubbliche relazioni ecclesiastiche,Pubbliche relazioni ecclesiastiche,Teologia pubblica 
STE 0 0 |a 个性化,大众传媒,大众媒体,教会公共关系,教会宣传工作,教会论,教会学,新教教会 
STF 0 0 |a 個性化,大眾傳媒,大眾媒體,教會公共關系,教會宣傳工作,教會論,教會學,新教教會 
STG 0 0 |a Eclesiologia,Igreja evangélica,Igreja evangélica,Meios de comunicação de massa,Personalização,Relações púbicas eclesiais,Teologia pública 
STH 0 0 |a Евангелическая церковь (мотив),Евангелическая церковь,Общественное богословие,Персонализирование,Средства массовой информации,Церковная работа с общественностью,Экклезиология 
STI 0 0 |a Δημόσια θεολογία,Δημόσιες σχέσεις της Εκκλησίας,Εκκλησιολογία,Εξατομίκευση,Ευαγγελική Εκκλησία (μοτίβο),Ευαγγελική Εκκλησία,Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης,ΜΜΕ,Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Kommunikation - Massenmedien,Massenkommunikationsmittel,Massenkommunikationsmittel,Massenmedium , Protestant Church,Eglise protestante , Waldkapelle Klosterreichenbach,Petruskirche Heselbach,Evangelische Kirche Werden,Drei-Meister-Kirche Helmershausen,Ev. Kirche,Evangelische Stadtkirche,Sankt Nikolaus,Nikolaikirche Elmshorn,Sankt Gereon,Schurwald-Kirchlein Aichschiess,Sankt Gereon und Margaretha , Kirchenbegriff,Kirchenverständnis , Kirche , Kommunikation - Massenmedien,Massenkommunikationsmittel,Massenkommunikationsmittel,Massenmedium