Pauline communities as 'Scholastic communities': a study of the vocabulary of 'teaching' in 1 Corinthians, 1 and 2 Timothy and Titus

Edwin Judges Beschreibung der frühen christlichen Gemeinden als 'scholastische Gemeinden' bildet den Ausgangspunkt einer Untersuchung der soziologischen Darstellung der christlichen Gemeinden in 1. Korinther, 1. und 2. Timotheus und Titus. Die ursprüngliche Methodik verwendet einen vielsch...

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Published in:Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament / 2
Main Author: Smith, Claire S. (Author)
Format: Print Book
Language:English
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Published: Tübingen Mohr Siebeck 2012
In: Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament / 2 (335)
Reviews:, in: Review of Biblical Literature 16 (2014)* of Biblical Literature 16 (2014)* (Walton, Steve)
Series/Journal:Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament / 2 335
Standardized Subjects / Keyword chains:B Paul Apostle / Paul Apostle / School teaching / Semantic field / Municipality / Exegesis
B New Testament / Greek language / Morphology (Linguistics)
IxTheo Classification:HC New Testament
Further subjects:B Bible. Corinthians, 1st Criticism, interpretation, etc
B Pauline churches
B Word
B Paul Apostle
B Bible. Corinthians 1.
B Pauline letters
B Teacher
B Remembrance
B Titus
B Thesis
B Pastoral Epistles
B Revelation
B Primitive Christianity
B Preaching
B Bible. Timothy Criticism, interpretation, etc
B Bible. Titus Criticism, interpretation, etc
B Church History Primitive and early church, ca. 30-600
B School teaching
B Bible. Timotheusbrief 2.
B Bible. Timotheusbrief 1.
Online Access: Cover (Verlag)
Inhaltstext (Verlag)
Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Klappentext (Verlag)
Description
Summary:Edwin Judges Beschreibung der frühen christlichen Gemeinden als 'scholastische Gemeinden' bildet den Ausgangspunkt einer Untersuchung der soziologischen Darstellung der christlichen Gemeinden in 1. Korinther, 1. und 2. Timotheus und Titus. Die ursprüngliche Methodik verwendet einen vielschichtigen exegetischen Ansatz, um das Auftreten des Begriffs 'Unterrichten' in den Briefen zu prüfen. Der Fokus liegt auf der Aktivität des Unterrichtens (zum Beispiel den Teilnehmern, der Methode, der Art und Weise, dem Ziel, dem Ergebnis, etc.). Das Vokabular gliedert sich in zehn semantische Gruppierungen, welche den Ort und die Ausübung des Unterrichts in den Gemeinden näher beleuchten ( Unterrichtsgrundlagen , Sprechen , Tradierung , Verlautbarung , Enthüllung , Verehrung , Anweisung , Verbesserung , Erinnerung / Nachahmung und Ketzerei ). Claire S. Smith unterstützt und entwickelt Judges Darstellung aus dem Jahr 1960 und führt sie fort, indem sie nachweist, dass die Gemeinden als 'lernende Gemeinden' mit horizontalen (von Mensch zu Mensch) und vertikalen (von Gott zu Mensch) Dimensionen verstanden werden können. - Edwin Judge's description of early Christian communities as 'scholastic communities' provides the starting point of a search for a sociological description of the Christian communities portrayed in 1 Corinthians, 1 and 2 Timothy and Titus. An original methodology uses a multi-layered exegetical approach to study every occurrence of the vocabulary of 'teaching' in the letters. The focus is on the activity of teaching (e.g., participants, method, manner, purpose, result, etc). The vocabulary represents ten semantic groupings, which shed further light on the place and practice of education in the communities ( core-teaching , speaking , traditioning , announcing , revealing , worshipping , commanding , correcting , remembering / imitation , and false teaching ). Claire S. Smith supports and develops Judge's 1960 description, advancing on it by showing that the communities are better described as 'learning communities' with horizontal (human-human) and vertical (divine-human) dimensions.
Item Description:Literaturverz. S. [494] - 526
ISBN:3161519639