Die Neue Aufmerksamkeit Simone Weils: religiös-ästhetische Dimensionen auf dem Weg zur Transzendenz ; die Frage nach dem Sein

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Schülert, Marie (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Münster, Westf Lit 2012
In: Forum Religionsphilosophie (23)
Year: 2012
Edition:1., Aufl.
Series/Journal:Forum Religionsphilosophie 23
Standardized Subjects / Keyword chains:B Weil, Simone 1909-1943 / Religiosity / Aesthetics / Social ethics / Problem oriented teaching / Symbol education
Online Access: Inhaltstext (Verlag)
Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 686974182
003 DE-627
005 20240329072120.0
007 tu
008 120222s2012 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 12,N08  |2 dnb 
015 |a 12,N08  |2 dnb 
016 7 |a 1019859954  |2 DE-101 
020 |a 9783643114914  |c Pb. : EUR 19.90 (DE), EUR 20.50 (AT), sfr 31.90 (freier Pr.)  |9 978-3-643-11491-4 
024 3 |a 9783643114914 
035 |a (DE-627)686974182 
035 |a (DE-576)365643009 
035 |a (DE-599)DNB1019859954 
035 |a (OCoLC)795568128 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-NW 
082 0 |a 200  |q BSZ 
082 0 |a 268.433  |q DE-101  |2 22/ger 
082 0 4 |a 230  |a 100  |a 370  |q DNB 
082 0 4 |a 200 
084 |a 0  |2 ssgn 
084 |a CI 6293  |q OBV  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/18508:11773 
084 |a IH 90121  |q OBV  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/58948:11640 
084 |a CI 6294  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/18508:11774 
084 |a 08.37  |2 bkl 
084 |a 11.77  |2 bkl 
100 1 |0 (DE-588)1182723330  |0 (DE-627)1662881363  |4 aut  |a Schülert, Marie 
109 |a Schülert, Marie 
245 1 4 |a Die Neue Aufmerksamkeit Simone Weils  |b religiös-ästhetische Dimensionen auf dem Weg zur Transzendenz ; die Frage nach dem Sein  |c Marie Schülert 
250 |a 1., Aufl. 
264 1 |a Münster, Westf  |b Lit  |c 2012 
300 |a 240 S. 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Forum Religionsphilosophie  |v 23 
583 1 |a Archivierung prüfen  |c 20240324  |f DE-4165  |z 1  |2 pdager 
601 |a Aufmerksamkeit 
601 |a Dimension n 
601 |a Transzendenz 
689 0 0 |d p  |0 (DE-588)118630148  |0 (DE-627)079417914  |0 (DE-576)20915666X  |2 gnd  |a Weil, Simone  |d 1909-1943 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4049428-7  |0 (DE-627)10618704X  |0 (DE-576)209082011  |2 gnd  |a Religiosität 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4000626-8  |0 (DE-627)106400541  |0 (DE-576)208838821  |2 gnd  |a Ästhetik 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4055765-0  |0 (DE-627)106156888  |0 (DE-576)209115319  |2 gnd  |a Sozialethik 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4175778-6  |0 (DE-627)105361518  |0 (DE-576)209966041  |2 gnd  |a Problemorientierter Unterricht 
689 0 5 |d s  |0 (DE-588)4305881-4  |0 (DE-627)123195314  |0 (DE-576)211081493  |2 gnd  |a Symboldidaktik 
689 0 |5 DE-101 
830 0 |a Forum Religionsphilosophie  |v 23  |9 23  |w (DE-627)355117843  |w (DE-576)09985791X  |w (DE-600)2089306-1  |7 ns 
856 4 2 |u http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=3980714&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm  |m X: MVB  |q text/html  |v 2013-05-01  |x Verlag  |3 Inhaltstext 
856 4 2 |u http://d-nb.info/1019859954/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |v 2013-05-01  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
936 r v |a CI 6293  |b Sekundärliteratur  |k Philosophie  |k Geschichte der Philosophie  |k Geschichte der Philosophie des Abendlandes von Antike bis 20. Jahrhundert  |k Philosophie des 20. Jahrhunderts  |k Frankreich und französischsprachige Länder sowie Rumänien  |k Autoren  |k Weil, Simone  |k Sekundärliteratur  |0 (DE-627)1271350076  |0 (DE-625)rvk/18508:11773  |0 (DE-576)201350076 
936 r v |a IH 90121  |b Sekundärliteratur  |k Romanistik  |k Französische Literatur im 20. und 21. Jahrhundert  |k Französische Literatur im 20. Jahrhundert  |k Literaturgeschichte  |k Einzelne Autoren und ausgewählte Anonyma  |k Autoren W  |k Weil, Simone  |k Sekundärliteratur  |0 (DE-627)1271535009  |0 (DE-625)rvk/58948:11640  |0 (DE-576)201535009 
936 r v |a CI 6294  |b Nachwirkung, Schulbildung, Festschriften  |k Philosophie  |k Geschichte der Philosophie  |k Geschichte der Philosophie des Abendlandes von Antike bis 20. Jahrhundert  |k Philosophie des 20. Jahrhunderts  |k Frankreich und französischsprachige Länder sowie Rumänien  |k Autoren  |k Weil, Simone  |k Nachwirkung, Schulbildung, Festschriften  |0 (DE-627)1271857189  |0 (DE-625)rvk/18508:11774  |0 (DE-576)201857189 
936 b k |a 08.37  |j Religionsphilosophie  |0 (DE-627)106405578 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |0 (DE-627)106403931 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheo_oa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Aesthetics,Art,Aesthetics,Problem oriented teaching,Problem solving teaching,Religiosity,Social ethics,Symbol education 
STB 0 0 |a Approche par problèmes,Didactique des symboles,Esthétique,Esthétique,Religiosité,Éthique sociale 
STC 0 0 |a Didáctica de los símbolos,Didáctica orientada para el problema,Estética,Estética,Religiosidad,Ética social 
STD 0 0 |a Didattica dei simboli,Didattica orientata ai problemi,Estetica,Etica sociale,Religiosità 
STE 0 0 |a 宗教性,社会伦理,美学,象征教学法,符号教学法,问题导向教学 
STF 0 0 |a 問題導向教學,宗教性,社會倫理,美學,象徵教學法,符號教學法 
STG 0 0 |a Didática dos símbolos,Didática orientada para o problema,Estética,Religiosidade,Ética social 
STH 0 0 |a Проблемно-ориентированное обучение,Религиозность,Символическая динамика,Социальная этика,Эстетика 
STI 0 0 |a Αισθητική,Διδακτική των συμβόλων,Διδασκαλία προσανατολισμένη σε προβλήματα,Θρησκευτικότητα,Κοινωνική ηθική 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Novis, Émile,1909-1943,Weill, Simone,1909-1943,Weil, Adolphine Simone,1909-1943,Vejl', Simona,1909-1943,Veyl, Simona,1909-1943,Simōnu, Veiyu,1909-1943,Novis, Emile,1909-1943,Вейль, Сімона,1909-1943,Вейль, Сімона Адольфіна,1909-1943,Веј, Симон,1909-1943,Вејл, Симон,1909-1943,Вейл, Симон,1909-1943,Вейл, Симон Адолфѝн,1909-1943,Вейль, Сімона,1909-1943,Вейль, Симона,1909-1943,Вейль, Симона Адольфи́на,1909-1943 , Religiösität,Religiösität , Künste,Künste,Kunstästhetik,Kunstphilosophie,Kunsttheorie,Philosophische Ästhetik,Kunstanschauung,Kunstauffassung , Social ethics,Gesellschaftsethik,Gesellschaft,Gesellschaftsethik , Problembasierter Unterricht,Problemorientiertes Lernen