Hebräisch: biblisch-hebräische Unterrichtsgrammatik

Biographical note: Martin Krause und Michael Pietsch, Universität Hamburg; Martin Rösel, Universität Rostock.

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Krause, Martin 1942-2020 (Author)
Contributors: Pietsch, Michael 1967- (Editor)
Format: Electronic Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Berlin [u.a.] De Gruyter 2008
In:Year: 2008
Reviews:[Rezension von: Krause, Martin, 1942-2020, Hebräisch : biblisch-hebräische Unterrichtsgrammatik] (2009) (Paganini, Simone, 1972 -)
Series/Journal:De Gruyter Studienbuch
Standardized Subjects / Keyword chains:B Hebrew language / Grammar
Further subjects:B Hebrew (language textbooks) teaching Hebrew Grammar (teaching material)
B Language Study / Biblical Reference / RELIGION 
B Hebrew (language textbooks)
B Textbook
B teaching Hebrew
B Grammar (teaching material)
Online Access: Cover (Verlag)
Cover (Verlag)
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallel Edition:Non-electronic
Description
Summary:Biographical note: Martin Krause und Michael Pietsch, Universität Hamburg; Martin Rösel, Universität Rostock.
Main description: Die Grammatik ist alsbegleitendes Lehrbuch für den Hebräischunterricht konzipiert.Es gewährt den Lehrenden einen möglichst großen Freiraum für die Auswahl und Anwendung unterschiedlicher Lehrmethoden.Den Studierenden wird durch eine übersichtliche Strukturierung des Unterrichtsstoffes das Lernen, Nachschlagen und Wiederholen erleichtert. Die Konzeption verzichtet auf eine Gliederung in Lektionen und geht bei der Erarbeitung des Stoffes von Anfang an von den biblischen Texten aus. Dem Werk sind ein umfangreicher Textteil sowie ein aufwendig gestaltetes Vokabular beigegeben. völlig neues und aus der Praxis heraus entwickeltesLehrbuch Zwei-Farb-Druck bietet didaktische Übersichtlichkeit
Main description: The Grammar is intended as a textbook to support Hebrew classes which gives the teachers the maximum latitude for the selection and application of different teaching methods and for the students simplifies the tasks of learning, looking up and repetition with its clear and transparent ordering of the teaching material. In its design, the work dispenses with a division into lessons, and from the outset bases its processing of the material on the biblical texts. The work is complemented by a comprehensive collection of texts and a highly structured vocabulary. innovativetextbook based on the author’s and editors’ course work two-colour-print provides easy access
ISBN:3110211688
Access:Restricted Access
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/9783110211689