Das Bild im Schulbuch
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German English |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Bad Heilbrunn
Klinkhardt
2010
|
In: | Year: 2010 |
Volumes / Articles: | Show volumes/articles. |
Series/Journal: | Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuchforschung
Klinkhardt Forschung |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School book
/ Illustration
B School book research / History 1800-2009 B School book / Illustration / World view / Media education |
Further subjects: | B
Poles
B Collection of essays B Subject didactics B Reader B Representation B Russia B World view B History teaching B Picture Motif B Denmark B School book B Italy B Aesthetics B France B Nigeria B School book analysis B Germany B Soviet Union |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) Rezension (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 61844520X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240710232221.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 100211s2010 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 10,N07 |2 dnb | ||
015 | |a 10,A09 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 1000002268 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783781516984 |c kart. : EUR 32.00 |9 978-3-7815-1698-4 | ||
024 | 3 | |a 9783781516984 | |
024 | 8 | |a 1698 |q Best.-Nr. | |
035 | |a (DE-627)61844520X | ||
035 | |a (DE-576)320625885 | ||
035 | |a (DE-599)GBV61844520X | ||
035 | |a (OCoLC)540980856 | ||
035 | |a (OCoLC)540980856 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger |a eng | ||
044 | |c XA-DE |c XA-DE-BY | ||
072 | 7 | |a Allgemeine Didaktik |2 bicssc | |
084 | |a 5,3 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 2520 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19824:761 | ||
084 | |a 81.66 |2 bkl | ||
090 | |a a | ||
245 | 1 | 4 | |a Das Bild im Schulbuch |c hrsg. von Carsten Heinze und Eva Matthes |
264 | 1 | |a Bad Heilbrunn |b Klinkhardt |c 2010 | |
300 | |a 300 S. |b Ill., graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuchforschung | |
490 | 0 | |a Klinkhardt Forschung | |
500 | |a Literaturangaben | ||
546 | |a Beitr. überw. dt., teilw. engl. | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4202763-9 |0 (DE-627)105156051 |0 (DE-576)210150750 |a Bild |g Motiv |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053458-3 |0 (DE-627)104383704 |0 (DE-576)209103922 |a Schulbuch |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4020533-2 |0 (DE-627)106317695 |0 (DE-576)208933778 |a Geschichtsunterricht |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053458-3 |0 (DE-627)104383704 |0 (DE-576)209103922 |a Schulbuch |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4035435-0 |0 (DE-627)106247700 |0 (DE-576)209012668 |a Lesebuch |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4077178-7 |0 (DE-627)10608092X |0 (DE-576)209204257 |a Schulbuchanalyse |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4065352-3 |0 (DE-627)106119443 |0 (DE-576)209158085 |a Weltbild |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4000626-8 |0 (DE-627)106400541 |0 (DE-576)208838821 |a Ästhetik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4137492-7 |0 (DE-627)105649619 |0 (DE-576)209678070 |a Repräsentation |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4123176-4 |0 (DE-627)105756997 |0 (DE-576)209557508 |a Fachdidaktik |2 gnd |
651 | 7 | |0 (DE-588)4011882-4 |0 (DE-627)104704861 |0 (DE-576)208896155 |a Deutschland |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4018145-5 |0 (DE-627)106327232 |0 (DE-576)208922857 |a Frankreich |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4046496-9 |0 (DE-627)106197762 |0 (DE-576)209069872 |a Polen |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4027833-5 |0 (DE-627)106283235 |0 (DE-576)208972501 |a Italien |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4077548-3 |0 (DE-627)104152052 |0 (DE-576)20920558X |a Sowjetunion |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4076899-5 |0 (DE-627)104251980 |0 (DE-576)209203366 |a Russland |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4042300-1 |0 (DE-627)106215183 |0 (DE-576)209049596 |a Nigeria |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4010877-6 |0 (DE-627)104598832 |0 (DE-576)208890645 |a Dänemark |2 gnd | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053458-3 |0 (DE-627)104383704 |0 (DE-576)209103922 |2 gnd |a Schulbuch |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4123412-1 |0 (DE-627)104516488 |0 (DE-576)209559519 |2 gnd |a Illustration |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4180102-7 |0 (DE-627)105328448 |0 (DE-576)209995815 |2 gnd |a Schulbuchforschung |
689 | 1 | 1 | |q z |2 gnd |a Geschichte 1800-2009 |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053458-3 |0 (DE-627)104383704 |0 (DE-576)209103922 |2 gnd |a Schulbuch |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4123412-1 |0 (DE-627)104516488 |0 (DE-576)209559519 |2 gnd |a Illustration |
689 | 2 | 2 | |d s |0 (DE-588)4065352-3 |0 (DE-627)106119443 |0 (DE-576)209158085 |2 gnd |a Weltbild |
689 | 2 | 3 | |d s |0 (DE-588)4074659-8 |0 (DE-627)106088742 |0 (DE-576)209194863 |2 gnd |a Medienpädagogik |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)140537880 |0 (DE-627)619793546 |0 (DE-576)184041236 |4 edt |a Heinze, Carsten |d 1969- | |
700 | 1 | |0 (DE-588)124799329 |0 (DE-627)36642775X |0 (DE-576)16618716X |4 oth |a Matthes, Eva |d 1962- | |
776 | 1 | |z 9783781550032 | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/1000002268/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |v 20130501 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz320625885rez.htm |m B:DE-576;DE-Fr129 |q application/pdf |v 20110511093221 |x Verlag |3 Rezension |
935 | |i sf | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 2520 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Medien im Unterricht |k Schulbuch |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783483 |0 (DE-625)rvk/19824:761 |0 (DE-576)200783483 |
936 | b | k | |a 81.66 |j Schulbuch |j Lehrbuch |0 (DE-627)106422812 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheo_ob001.raw | ||
REF | |a Geschichtsbuch | ||
SPR | |a 1 |t IXT | ||
STA | 0 | 0 | |a Aesthetics,Art,Aesthetics,Denmark,France,France,France,France,France,France,Southern France,Occitania,Northern France,Western France,Northeastern France,Eastern France,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,French Occupation Zone,History teaching,History lessons,History,History,Illustration,Book illustration,Pictures,Scientific illustration,Italy,Italy,Italy,Italy,Lower Italy,Mezzogiorno,Southern Italy,Northwestern Italy,Media education,Educational technology,Nigeria,Nigeria,Nigeria,Nigeria,Nigeria,Nigeria,Northern Nigeria,Southeastern Nigeria,Southwestern Nigeria,Southern Nigeria,Western Nigeria,Eastern Nigeria,Poles,Poland,Polish people,Reader,Reading book,Readers (Elementary),Readers (Primary),Representation,Representation,Representation,Representation,Political representation,Representational political system,Popular representation,Russia,Russia,Russia,Northwestern Russia,School book,School book analysis,School book research,Soviet Union,Subject didactics,World view,Conception of the world,Understanding of the world |
STB | 0 | 0 | |a Allemagne,Allemagne,Analyse de manuels scolaires,Didactique des disciplines,Enseignement de l'histoire,Esthétique,Esthétique,Illustration,Illustrations,Illustration scientifique,Image du monde,Vision du monde,Vision du monde,Italie,Livre de lecture,Lectures et morceaux choisis (enseignement primaire),Manuel scolaire,Polonais,Pédagogie des médias,Recherche sur les manuels scolaires,Représentation,Représentation,Représentation,Représentation,Russie |
STC | 0 | 0 | |a Alemania,Alemania,Análisis escolar,Didáctica especializada,Enseñanza de la historia,Estética,Estética,Ilustración,Ilustración de libros,Imagen del mundo,Investigación escolar,Italia,Libro de lectura,Libro escolar,Pedagogía de los medios de comunicación,Polacos,Representación,Representación,Representación,Representación,Rusia |
STD | 0 | 0 | |a Analisi dei libri scolastici,Didattica specialistica,Estetica,Germania,Germania,Illustrazione,Immagine del mondo,Insegnamento della storia,Storia (materia),Storia,Italia,Libro di lettura,Libro scolastico,Pedagogia dei media,Pedagogia dei mezzi di comunicazione,Pedagogia dei mezzi di comunicazione,Polacchi,Rappresentanza,Rappresentazione,Rappresentazione,Rappresentanza,Ricerca sui libri scolastici,Russia |
STE | 0 | 0 | |a 世界观,宇宙观,代表,代表,代理,代理,历史课,媒体教育,学科教学论,专业教学论,德国,德国,插画,插图,教科书,波兰,美学,读本 |
STF | 0 | 0 | |a 世界觀,宇宙觀,代表,代表,代理,代理,媒體教育,學科教學論,專業教學論,德國,德國,插畫,插圖,教科書,歷史課,波蘭,美學,讀本 |
STG | 0 | 0 | |a Alemanha,Alemanha,Análise escolar,Didática especializada,Ensino da história,Estética,Ilustração,Imagem do mundo,Itália,Livro de leitura,Livro escolar,Pedagogia dos meios de comunicação,Pesquisa escolar,Poloneses,Representação,Representação,Representação,Representação,Rússia |
STH | 0 | 0 | |a Анализ школьных учебников,Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Иллюстрация,Исследование школьных учебников,Италия (мотив),Картина мира,Книга для чтения,Педагогика медиа,Поляки (народ),Преподавание истории,Репрезентация (политика),Репрезентация (социология),Репрезентация (философия),Репрезентация,Россия (мотив),Частная дидактика,Школьный учебник,Эстетика |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα για τα σχολικά βιβλία,Αισθητική,Ανάλυση σχολικών βιβλίων,Αναγνωστικό,Αντιπροσώπευση (πολιτική),Εκπροσώπηση (κοινωνιολογία),Αντιπροσώπευση (φιλοσοφία),Αντιπροσώπευση,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Διδασκαλία ιστορίας,Ιστορία (μάθημα),Εικονογράφηση,Εικόνα του κόσμου,Θεώρηση του κόσμου,Θεματική διδακτική,Ιταλία (μοτίβο),Παιδαγωγική των μέσων μαζικής ενημέρωσης,Πολωνοί,Ρωσία (μοτίβο),Σχολικό βιβλίο |
SYE | 0 | 0 | |a Bild-Zeitung , Lehrwerk,Schullehrbuch,Schülerlehrbuch,Schulbücher , Geschichte,Geschichte,Geschichtsdidaktik , Lehrwerk,Schullehrbuch,Schülerlehrbuch,Schulbücher , Schullesebuch,Lesebücher , Schulbuch,Schulbuch , Weltdeutung,Welterfahrung,Weltbetrachtung,Weltsicht,Weltverstehen,Weltverständnis , Künste,Künste,Kunstästhetik,Kunstphilosophie,Kunsttheorie,Philosophische Ästhetik,Kunstanschauung,Kunstauffassung , Politische Repräsentation,Repräsentativsystem,Repräsentationssystem,Volksrepräsentation,Repräsentativverfassung,Soziale Repräsentation,Kollektive Repräsentation |
SYF | 0 | 0 | |a DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands,BRD,Bundesrepublik Deutschland , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo , France , France,La France,République Française,France,Francija,Französische Republik,Empire Français,République Française,France,Royaume Français,Fränkische Republik,Frankreich,Frankreich,Ṣārfat,Repubblica Francese , Polen,Polen , Generalgouvernement Polen,Polska,Rzeczpospolita Polska,Polska Rzeczpospolita Ludowa,Poland,Pologne,République Polonaise,Generalne Gubernatorstwo w Polsce,Polish People's Republic,Polska Rzeczpospolita,PRL,RP,Polen,Polska,Besetzte Polnische Gebiete,Besetztes Gebiet in Polen,Okupowane Polskie Obszary,Obszary Okupowane w Polsce,Volksrepublik Polen,Polska Rosyjska,Republic Polen,Respublika Pol'ša,Pol'skaja Narodnaja Respublika,République de Pologne,Polen Links der Weichsel,Polska po Lewej Stronie Wisły,Lenkija,Polija,Gubernija Carstva Pol'skago,Republik Polen , Italy , Italia,Königreich Italien,Repubblica Italiana,Italiya Respublikasi,Italijos Respublika,Olaszorszaǵ,Olasz Koz̈taŕsasaǵ,Regno d'Italia,Italienische Republik,République Italienne,Yidali-gongheguo,Italy , USSR,Soviet Union,SSSR,UdSSR,Union der Sozialistischen Sowjetrepubliken , UdSSR,Asiatische Sowjetunion,UdSSR,SSSR,Republik-Republik Kesatuan Soviet Sosialis,Sojuz Sovetskich Socialističeskich Respublik,Union der Sozialistischen Sowjet-Republiken,Union der SSR,Union of Soviet Socialist Republics,USSR,Union des Républiques Socialistes Soviétiques,URSS,Russland,Russia,Padomju Sociālistiko Republiku Savienība,PSRS,SSṘM,ZSSR,TSRS,Savez Sovjetskih Socijalističkih Republika,Soviet Union,SSHM,Sojuz Radjans'kich Sozialističnich Respublik,SRSR,Şyra Sosjalist Cumhyrijjẹtlẹri Ittifakĭ,Šura Socialist Gümhurietleri Ittipaky,Šura Sosyalist Ǧümhuriyetleri Ittifaqï,SSCB , Russia,Rußland,Russische Föderation,Russische SFSR,Russisches Reich , Europäisches Russland,Evropejskaja častʹ Rossii,Rußland,Krievija,Federazione Russa,RF,Großrussland,Großrußland,Russia,Rossijskaja Imperija,Russie,Empire de Russie,Russian Federation,Federacja Rosyjska,Rosja,Rossija,Rossijskaja Federacija,Russische Föderation,RF,Russia,Russland,Russisches Reich , Federation of Nigeria,Nigerianische Föderation,Republic of Nigeria,Bundesrepublik Nigeria,Federation of Nigeria,Nigeria,Nigerija,Federal Military Government,Nigeriia,Federal Republic of Nigeria , Danmark,Kongeriget Danmark,Denmark,Danemark,Königreich Dänemark,Danemarck,Dannemarc,Daniyah,Dania,Dennemarck,Danyah,Denemarken |
SYG | 0 | 0 | |a Lehrwerk,Schullehrbuch,Schülerlehrbuch,Schulbücher , Abbildung,Buchillustration,Buch,Bebilderung,Bildmaterial,Wissenschaftliche Illustration,Illustrationen,Buchillustrationen , Schulbuch , Lehrwerk,Schullehrbuch,Schülerlehrbuch,Schulbücher , Abbildung,Buchillustration,Buch,Bebilderung,Bildmaterial,Wissenschaftliche Illustration,Illustrationen,Buchillustrationen , Weltdeutung,Welterfahrung,Weltbetrachtung,Weltsicht,Weltverstehen,Weltverständnis , Massenmedien,Medienbildung,Medienerziehung,Medienkunde,Medienwissenschaft,Medientheorie |
TIM | |a 100018000101_100020091231 |b Geschichte 1800-2009 |