Theorie der Bildung: eine Einführung
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Baltmannsweiler
Schneider-Verlag Hohengehren
2009
|
In: |
Pädagogik und Politik (2)
Year: 2009 |
Series/Journal: | Pädagogik und Politik
2 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Educational theory
/ History 1770-2006
|
Further subjects: | B
Learning
B Categorial education B Pedagogy of the humanities B Introduction B Critical theory B Acknowledgment B Dialectics B Philanthropism B Educational theory B New humanism B Socialization |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) Blurb Rezension (Verlag) Rezension (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 588670480 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240421004422.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 090105s2009 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 09,N02,1027 |2 dnb | ||
015 | |a 09,N02,1027 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 991749561 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783834005403 |c Pb. : sfr 28.00 (freier Pr.), EUR 16.00 |9 978-3-8340-0540-3 | ||
024 | 3 | |a 9783834005403 | |
035 | |a (DE-627)588670480 | ||
035 | |a (DE-576)302461779 | ||
035 | |a (DE-599)DNB991749561 | ||
035 | |a (OCoLC)310130507 | ||
035 | |a (OCoLC)310130507 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-BW | ||
082 | 0 | |a 370 |a 370.1 |q BSZ | |
082 | 0 | |a 370.1 | |
082 | 0 | 4 | |a 370 |
084 | |a 5,3 |2 ssgn | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a 81.01 |2 bkl | ||
084 | |a 81.02 |2 bkl | ||
084 | |a 80.02 |2 bkl | ||
084 | |a 80.36 |2 bkl | ||
090 | |a a | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)113493932 |0 (DE-627)505574160 |0 (DE-576)171031946 |4 aut |a Borst, Eva |d 1956- | |
109 | |a Borst, Eva 1956- | ||
245 | 1 | 0 | |a Theorie der Bildung |b eine Einführung |c von Eva Borst |
264 | 1 | |a Baltmannsweiler |b Schneider-Verl. Hohengehren |c 2009 | |
300 | |a 212 S. |c 230 mm x 155 mm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Pädagogik und Politik |v 2 | |
500 | |a Literaturverz. S. 199 - 212 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-24 | |
601 | |a Bildung | ||
601 | |a Einführung | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4069468-9 |0 (DE-627)106103407 |0 (DE-576)209176873 |a Bildungstheorie |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |a Lernen |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4055783-2 |0 (DE-627)104675101 |0 (DE-576)209115386 |a Sozialisation |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4045740-0 |0 (DE-627)106200593 |0 (DE-576)209066504 |a Philanthropismus |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4171560-3 |0 (DE-627)105393908 |0 (DE-576)209937734 |a Neuhumanismus |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4197655-1 |0 (DE-627)10519476X |0 (DE-576)210116803 |a Geisteswissenschaftliche Pädagogik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4012058-2 |0 (DE-627)106350137 |0 (DE-576)208896678 |a Dialektik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4133276-3 |0 (DE-627)105681350 |0 (DE-576)209642556 |a Kategoriale Bildung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4073840-1 |0 (DE-627)106091433 |0 (DE-576)209191619 |a Kritische Theorie |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4128520-7 |0 (DE-627)104370025 |0 (DE-576)209602775 |a Anerkennung |2 gnd |
655 | 7 | |a Einführung |0 (DE-588)4151278-9 |0 (DE-627)104450460 |0 (DE-576)209786884 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4069468-9 |0 (DE-627)106103407 |0 (DE-576)209176873 |2 gnd |a Bildungstheorie |
689 | 0 | 1 | |q z |2 gnd |a Geschichte 1770-2006 |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
830 | 0 | |a Pädagogik und Politik |v 2 |9 200 |w (DE-627)534510876 |w (DE-576)266021913 |w (DE-600)2375321-3 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/bs/toc/588670480.pdf |m V:DE-601 |m B:DE-84 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&doc_number=017117736&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |m V:DE-604 |q application/pdf |3 Klappentext |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz302461779rez-1.htm |m B:DE-576;DE-Fr129 |q application/pdf |v 20120127152645 |x Verlag |3 Rezension |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz302461779rez.htm |m B:DE-576;DE-Fr129 |q application/pdf |v 20110511000000 |x Verlag |3 Rezension |
935 | |a mteo | ||
935 | |i sf | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | b | k | |a 81.01 |j Geschichte des Bildungswesens |0 (DE-627)106414518 |
936 | b | k | |a 81.02 |j Philosophie und Theorie des Bildungswesens |0 (DE-627)106422685 |
936 | b | k | |a 80.02 |j Philosophie und Theorie der Pädagogik |0 (DE-627)106414437 |
936 | b | k | |a 80.36 |j Erziehung und Gesellschaft |0 (DE-627)106414364 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3209388903 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 588670480 | ||
LOK | |0 005 20090921111542 | ||
LOK | |0 008 090921||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 09/1384 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sb I 145 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 0909 |f E12 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3209388911 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 588670480 | ||
LOK | |0 005 20100511084509 | ||
LOK | |0 008 100511||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2010/197 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Cba 182 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 1005 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Sozialisationstheorie | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Acknowledgment,Recognition,Categorial education,Kategoriale Bildung,Kategoriale Bildung,Critical theory,Frankfurter Schule,Frankfurt School,Kritische Theorie,Critical theory,Dialectics,Eristic dialectics,Educational theory,Educational ideology,Learning,Learning process,New humanism,Neohumanism,Pedagogy of the humanities,Philanthropism,Socialization,Socialization,Social development |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Dialectique,Nouvel humanisme allemand,Philanthropisme,Pédagogie des sciences humaines,Reconnaissance,Socialisation,Socialisation,Théorie critique,École de Francfort,Théorie de l’éducation,Éducation catégorielle |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Dialéctica,Educación categorial,Filantropismo,Neo-humanismo,Pedagogía de las ciencias humanas,Reconocimiento,Socialización,Socialización,Teoría crítica,Escuela de sociología de Frankfurt,Teoría educacional |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Dialettica,Filantropismo,Formazione categoriale,Neoumanesimo,Pedagogia umanistica,Riconoscimento,Socializzazione,Socializzazione,Teoria critica,Teoria dell'istruzione |
STE | 0 | 0 | |a 学习,批判理论,承认,教育理论,教育哲学,新人文主义,泛爱主义,社会化,辩证法,辩证方法,辩证术 |
STF | 0 | 0 | |a 學習,批判理論,承認,教育理論,教育哲學,新人文主義,泛愛主義,社會化,辯證法,辯證方法,辯證術 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Dialética,Educação categorial,Filantropismo,Neo-humanismo,Pedagogia das ciências humanas,Reconhecimento,Socialização,Socialização,Teoria crítica,Teoria educacional |
STH | 0 | 0 | |a Гуманитарная педагогика,Диалектика,Категориальное образование,Критическая теория,Неогуманизм,Признание,Социализация (мотив),Социализация,Теория образования,Учебный процесс,Филантропизм |
STI | 0 | 0 | |a Eκπαιδευτική θεωρία,Αναγνώριση,Ανθρωπιστική παιδαγωγική,Διαλεκτική,Κατηγοριακή εκπαίδευση,Κοινωνικοποίηση (μοτίβο),Κοινωνικοποίηση,Κριτική θεωρία,Μάθηση,Νεοανθρωπισμός,Φιλανθρωπισμός |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Bildung,Bildungsideologie,Erziehungstheorie , Lernprozess,Lernvorgang , Soziologie - Sozialisation,Soziale Entwicklung,Sozialentwicklung,Sozialisierung,Vergesellschaftung , Philanthropinismus , Neohumanismus , Eristische Dialektik , Philosophie - Kritische Theorie,Frankfurter Schule,Kritische Gesellschaftstheorie |
SYG | 0 | 0 | |a Bildung,Bildungsideologie,Erziehungstheorie |
TIM | |a 100017700101_100020061231 |b Geschichte 1770-2006 |