Leitmotive des europäischen Bildungsdenkens: pädagogische Skizzen zum Zusammenhang von Erziehung und Kultur

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Schneider-Taylor, Barbara 1960-2018 (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Hamburg Kovač c 2009
In: Schriftenreihe EUB, Erziehung - Unterricht - Bildung (141)
Year: 2009
Series/Journal:Schriftenreihe EUB, Erziehung - Unterricht - Bildung 141
Standardized Subjects / Keyword chains:B Education / Culture
Further subjects:B Literature
B Education
B Europe
B Leitmotif
B Literalness
B Educational philosophy
B Reception
B Culture
B Literacy improvement
Online Access: Cover
Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 583234488
003 DE-627
005 20240329061955.0
007 tu
008 081022s2009 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 08,N44,0502  |2 dnb 
015 |a 08,N44,0502  |2 dnb 
016 7 |a 990746283  |2 DE-101 
020 |a 9783830017745  |c Pb. : EUR 48.00  |9 978-3-8300-1774-5 
024 3 |a 9783830017745 
035 |a (DE-627)583234488 
035 |a (DE-576)287489728 
035 |a (DE-599)DNB990746283 
035 |a (OCoLC)314727553 
035 |a (OCoLC)314727553 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-HH 
082 0 |a 370  |a 370.1  |q BSZ 
082 0 |a 370.1 
082 0 4 |a 370 
084 |a 5,3  |2 ssgn 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a DF 4000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19546:761 
084 |a DD 1000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19286: 
084 |a DD 2000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19287: 
084 |a DF 3000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19545:761 
084 |a FH 20085  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/30645: 
084 |a 81.01  |2 bkl 
084 |a 81.02  |2 bkl 
090 |a a 
100 1 |0 (DE-588)131974556  |0 (DE-627)516328662  |0 (DE-576)298870746  |4 aut  |a Schneider-Taylor, Barbara  |d 1960-2018 
109 |a Schneider-Taylor, Barbara 1960-2018  |a Taylor, Barbara Schneider- 1960-2018  |a Schneider, Barbara 1960-2018 
191 |a 1 
245 1 0 |a Leitmotive des europäischen Bildungsdenkens  |b pädagogische Skizzen zum Zusammenhang von Erziehung und Kultur  |c Barbara Schneider-Taylor 
264 1 |a Hamburg  |b Kovač  |c c 2009 
300 |a 117 S.  |b Ill. 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Schriftenreihe EUB, Erziehung - Unterricht - Bildung  |v 141 
500 |a Literaturverz. S. 111 - 117 
583 1 |a Archivierung prüfen  |c 20240324  |f DE-4165  |z 2  |2 pdager 
601 |a Leitmotiv 
601 |a Pädagogik 
601 |a Zusammenhang 
650 0 7 |0 (DE-588)4006650-2  |0 (DE-627)106376810  |0 (DE-576)208866450  |a Bildung  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4070955-3  |0 (DE-627)106099000  |0 (DE-576)209182377  |a Erziehungsphilosophie  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4125698-0  |0 (DE-627)104470348  |0 (DE-576)209578750  |a Kultur  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4195278-9  |0 (DE-627)105213039  |0 (DE-576)210099992  |a Leitmotiv  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4068576-7  |0 (DE-627)104571667  |0 (DE-576)209174188  |a Alphabetisierung  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4077162-3  |0 (DE-627)104180862  |0 (DE-576)209204206  |a Schriftlichkeit  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4049716-1  |0 (DE-627)104675152  |0 (DE-576)209083182  |a Rezeption  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4035964-5  |0 (DE-627)106245015  |0 (DE-576)209015608  |a Literatur  |2 gnd 
651 7 |0 (DE-588)4015701-5  |0 (DE-627)104289007  |0 (DE-576)208913092  |a Europa  |2 gnd 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4006650-2  |0 (DE-627)106376810  |0 (DE-576)208866450  |2 gnd  |a Bildung 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4125698-0  |0 (DE-627)104470348  |0 (DE-576)209578750  |2 gnd  |a Kultur 
689 0 |5 DE-101 
830 0 |a Schriftenreihe EUB, Erziehung - Unterricht - Bildung  |v 141  |9 141  |w (DE-627)506437221  |w (DE-576)036287792  |w (DE-600)2219264-5  |x 0945-487X  |7 ns 
856 4 2 |u http://d-nb.info/990746283/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |v 20130501  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz287489728cov.jpg  |m V:DE-576  |m X:kovac  |q image/jpeg  |v 20081103152121  |3 Cover 
935 |a mteo 
935 |i sf 
935 |i Blocktest 
936 r v |a DF 4000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Systematische Pädagogik  |k Erziehungsziel, Bildungsideal  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270744097  |0 (DE-625)rvk/19546:761  |0 (DE-576)200744097 
936 r v |a DD 1000  |b Gesamtdarstellungen  |k Pädagogik  |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens  |k Gesamtdarstellungen  |0 (DE-627)1270767380  |0 (DE-625)rvk/19286:  |0 (DE-576)200767380 
936 r v |a DD 2000  |b Antike  |k Pädagogik  |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens  |k Antike  |0 (DE-627)1270767399  |0 (DE-625)rvk/19287:  |0 (DE-576)200767399 
936 r v |a DF 3000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Systematische Pädagogik  |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270707000  |0 (DE-625)rvk/19545:761  |0 (DE-576)200707000 
936 r v |a FH 20085  |b Wissenschaftliche Literatur (Sekundärliteratur)  |k Klassische Philologie. Byzantinistik. Mittellateinische und Neugriechische Philologie. Neulatein  |k Griechische Autoren und Anonyma  |k Autoren  |k Archaische Zeit (8. Jh. - ca. 480 v. Chr.)  |k Homerus  |k Wissenschaftliche Literatur (Sekundärliteratur)  |0 (DE-627)1270775928  |0 (DE-625)rvk/30645:  |0 (DE-576)200775928 
936 b k |a 81.01  |j Geschichte des Bildungswesens  |0 (DE-627)106414518 
936 b k |a 81.02  |j Philosophie und Theorie des Bildungswesens  |0 (DE-627)106422685 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 319717609X 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 583234488 
LOK |0 005 20090921151142 
LOK |0 008 090921||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-31  |c DE-627  |d DE-21-31 
LOK |0 541   |e 09/1330 
LOK |0 852   |a DE-21-31 
LOK |0 852 1  |c Sb II 250  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |a 0909  |f E12 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REF |a Literaturrezeption 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Culture,Culture,Culture,Education,Learning,Culture,Education in art,Education in literature,Educational philosophy,Philosophy of Education,Philosophical pedagogy,Pedagogy,Pedagogic philosophy,Europe,Europe,Europe,The West,Occident,Northeastern Europe,Leitmotif,Literacy improvement,Illiteracy prevention,Literalness,Literality,Written tradition,Writing culture,Literate culture,Literature,Literature,Belles-lettres,Reception,Reception,Impact,Afterlife 
STB 0 0 |a Alphabétisation,Culture,Culture,Civilisation,Civilisation,Culture,Civilisation (motif),Civilisation,Europe,Leitmotiv,Littérature,Littérature,Philosophie de l'éducation,Réception <scientifique>,Réception <scientifique>,Influence intellectuelle,Influence intellectuelle,Influence intellectuelle (motif),Influence intellectuelle,Écriture,Culture de l'écrit,Écrit,Culture de l'écrit,Écrit,Éducation,Culture,Culture 
STC 0 0 |a Alfabetización,Cultura de la escrita,Cultura,Cultura,Educación,Europa,Filosofía de la educación,Leitmotif,Literatura,Literatura,Recepción,Recepción 
STD 0 0 |a Alfabetizzazione,Cultura,Cultura,Europa,Filosofia dell'educazione,Istruzione,Leitmotiv,Letteratura,Letteratura,Ricezione,Ricezione,Scrittura,Lingua scritta,Lingua scritta 
STE 0 0 |a 接受,接收,教育,修养,教育理念,教育原理,文化,文字性,字面性,文学,识字,读写能力 
STF 0 0 |a 主导动机,接受,接收,教育,修養,教育理念,教育原理,文化,文字性,字面性,文學,識字,讀寫能力 
STG 0 0 |a Alfabetização,Cultura da escrita,Cultura,Cultura,Educação,Europa,Filosofia da educação,Leitmotif,Literatura,Literatura,Recepção,Recepção 
STH 0 0 |a Восприятие (мотив),Восприятие,Европа (мотив),Культура (мотив),Культура,Лейтмотив,Литература (мотив),Литература,Образование,Обучение грамотности,Письменность,Грамотность,Философия воспитания 
STI 0 0 |a Έγγραφος τύπος,Αλφαβητισμός,Αποδοχή (μοτίβο),Αποδοχή,Εκπαίδευση,Παιδεία,Ευρώπη (μοτίβο),Λογοτεχνία (μοτιβο),Λογοτεχνία,Πολιτισμός <μοτίβο>,Πολιτισμός,Κουλτούρα,Κουλτούρα (μοτίβο),Ρεφρέν,Καθοδηγητικό μοτίβο,Λάιτ μοτίβ,Λάιτ μοτίφ,Λάιτ-μοτίφ,Φιλοσοφία της εκπαίδευσης,Εκπαιδευτική φιλοσοφία 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Education , Bildungsphilosophie,Erziehung,Pädagogik,Pädagogische Philosophie,Philosophische Pädagogik , Culture , Analphabetismus , Literacy,Literalität,Schriftkultur,Schriftliche Überlieferung,Verschriftlichung , Fortwirken,Nachwirkung,Nachleben,Wirkungsgeschichte,Aneignung , Belletristik,Dichtung,Literarisches Kunstwerk,Schöne Literatur,Sprachkunst,Sprachliches Kunstwerk,Wortkunst,Belletristik,Dichtung,Schöne Literatur,Sprachkunst,Wortkunst 
SYF 0 0 |a Europe,Europäische Länder,Europäische Staaten , Abendland,Okzident 
SYG 0 0 |a Education , Culture