|
|
|
|
LEADER |
00000cam a2200000 4500 |
001 |
567018245 |
003 |
DE-627 |
005 |
20240930113747.0 |
007 |
tu |
008 |
080528s2009 gw ||||| 00| ||ger c |
010 |
|
|
|a 2009424380
|
015 |
|
|
|a 08,N23,0737
|2 dnb
|
015 |
|
|
|a 08,N23,0737
|2 dnb
|
016 |
7 |
|
|a 988764172
|2 DE-101
|
020 |
|
|
|a 9783518125601
|c pbk. : ca. sfr 23.40 (freier Pr.), EUR 13.00, ca. EUR 13.40 (AT)
|9 978-3-518-12560-1
|
024 |
3 |
|
|a 9783518125601
|
035 |
|
|
|a (DE-627)567018245
|
035 |
|
|
|a (DE-576)281351554
|
035 |
|
|
|a (DE-599)DNB988764172
|
035 |
|
|
|a (OCoLC)318211077
|
035 |
|
|
|a (OCoLC)315626244
|
035 |
|
|
|a (OCoLC)318211077
|
035 |
|
|
|a (DE-615)00863607
|
035 |
|
|
|a (DE-478)952475696
|
040 |
|
|
|a DE-627
|b ger
|c DE-627
|e rakwb
|
041 |
|
|
|a ger
|
044 |
|
|
|c XA-DE-HE
|
050 |
|
0 |
|a LC67.O43
|
082 |
0 |
|
|a 379.150943
|q Offline MPIB
|
082 |
0 |
|
|a 379.15
|
082 |
0 |
4 |
|a 370
|
082 |
0 |
4 |
|a 320
|
084 |
|
|
|a RS
|2 fivr
|
084 |
|
|
|a SG04
|2 fivs
|
084 |
|
|
|a 5,3
|2 ssgn
|
084 |
|
|
|a 1
|2 ssgn
|
084 |
|
|
|a DI 2000
|q OBV
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/19595:761
|
084 |
|
|
|a AL 19700
|q BVB
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/2814:
|
084 |
|
|
|a DK 1020
|q BVB
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/19601:761
|
084 |
|
|
|a DM 2000
|q BVB
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/19699:761
|
084 |
|
|
|a MS 1480
|q BVB
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/123598:
|
084 |
|
|
|a DI 1000
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/19574:761
|
084 |
|
|
|a DO 1250
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/19753:761
|
084 |
|
|
|a MS 7050
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/123777:
|
084 |
|
|
|a MS 6950
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/123772:
|
084 |
|
|
|a MS 7000
|q DE-FR129/1005
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/123776:
|
084 |
|
|
|a AL 19750
|q DE-FR129/1005
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/2815:
|
084 |
|
|
|a 81.20
|2 bkl
|
084 |
|
|
|a 02.10
|2 bkl
|
100 |
1 |
|
|0 (DE-588)115822240
|0 (DE-627)077495276
|0 (DE-576)162318480
|4 aut
|a Münch, Richard
|d 1945-
|
109 |
|
|
|a Münch, Richard 1945-
|
245 |
1 |
0 |
|a Globale Eliten, lokale Autoritäten
|b Bildung und Wissenschaft unter dem Regime von PISA, McKinsey & Co.
|c Richard Münch
|
250 |
|
|
|a 1. Aufl., Orig.-Ausg.
|
264 |
|
1 |
|a Frankfurt am Main
|b Suhrkamp
|c 2009
|
300 |
|
|
|a 266 Seiten
|b graph. Darst.
|
336 |
|
|
|a Text
|b txt
|2 rdacontent
|
337 |
|
|
|a ohne Hilfsmittel zu benutzen
|b n
|2 rdamedia
|
338 |
|
|
|a Band
|b nc
|2 rdacarrier
|
490 |
0 |
|
|a Edition suhrkamp
|v 2560
|
500 |
|
|
|a Literaturverz. S. 250 - 266
|
505 |
8 |
0 |
|a Literaturverz. S. 250 - 266
|
583 |
1 |
|
|a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet
|f SLG
|x XA-DE-BW
|z BfZ
|2 pdager
|5 DE-24
|
601 |
|
|
|a Autorität
|
601 |
|
|
|a Bildung
|
601 |
|
|
|a Wissenschaft
|
610 |
1 |
0 |
|a McKinsey and Company
|
610 |
1 |
0 |
|a Programme for International Student Assessment
|
650 |
|
0 |
|a Education and globalization
|z OECD countries
|
650 |
|
0 |
|a Bologna process (European higher education)
|
650 |
|
0 |
|a Business and education
|z OECD countries
|
650 |
|
0 |
|a Education, Higher
|x Economic aspects
|z OECD countries
|
650 |
|
0 |
|a Education, Higher
|x Aims and objectives
|z OECD countries
|
650 |
|
0 |
|a Educational tests and measurements
|x Social aspects
|z OECD countries
|
650 |
|
0 |
|a Human Capital
|z OECD countries
|
650 |
|
0 |
|a Elite (Social sciences)
|z OECD countries
|
650 |
|
4 |
|a Schulentwicklung
|
650 |
|
4 |
|a Bildungsreform
|
650 |
|
4 |
|a Bologna-Prozess
|
650 |
|
4 |
|a Pisa <Test>
|
650 |
|
4 |
|a Schulleistungsmessung
|
650 |
|
4 |
|a Unternehmensberatung
|
650 |
|
4 |
|a Effizienz
|
650 |
|
4 |
|a Neoliberalismus
|
689 |
0 |
0 |
|d s
|0 (DE-588)4833805-9
|0 (DE-627)492174989
|0 (DE-576)217021948
|2 gnd
|a Bologna-Prozess
|
689 |
0 |
1 |
|d s
|0 (DE-588)4171438-6
|0 (DE-627)105394815
|0 (DE-576)209936967
|2 gnd
|a Neoliberalismus
|
689 |
0 |
|
|5 DE-101
|
856 |
4 |
2 |
|u http://www.gbv.de/dms/weimar/toc/567018245_toc.pdf
|m V:DE-601
|m B:DE-Wim2
|q pdf/application
|x Verlag
|y Inhaltsverzeichnis
|3 Inhaltsverzeichnis
|
856 |
4 |
2 |
|u http://www.h-net.org/reviews/showrev.php?id=29345
|v 2016-07-13
|x Verlag
|y Book review (H-Net)
|
856 |
4 |
2 |
|u https://www.hsozkult.de/publicationreview/id/rezbuecher-12887
|m V:DE-576;X:HSozKult
|q text/html
|v 20180418171720
|3 Rezension
|
935 |
|
|
|a mteo
|
935 |
|
|
|i Blocktest
|
936 |
r |
v |
|a DI 2000
|b Allgemeines und Deutschland
|k Pädagogik
|k Bildungspolitik, Kulturpolitik
|k Bildungsökonomie
|k Allgemeines und Deutschland
|0 (DE-627)1270729438
|0 (DE-625)rvk/19595:761
|0 (DE-576)200729438
|
936 |
r |
v |
|a AL 19700
|b Hochschulreform
|k Allgemeines
|k Hochschul- und Universitätswesen
|k Hochschulplanung
|k Hochschulreform
|0 (DE-627)1270658514
|0 (DE-625)rvk/2814:
|0 (DE-576)200658514
|
936 |
r |
v |
|a DK 1020
|b Allgemeines und Deutschland
|k Pädagogik
|k Schulpädagogik
|k Schulreform, Schulversuch
|k Allgemeines und Deutschland
|0 (DE-627)127070561X
|0 (DE-625)rvk/19601:761
|0 (DE-576)20070561X
|
936 |
r |
v |
|a DM 2000
|b Allgemeines und Deutschland
|k Pädagogik
|k Universität, Hochschule, Forschung und Wissenschaft
|k Theorie und Reform
|k Allgemeines und Deutschland
|0 (DE-627)1270782215
|0 (DE-625)rvk/19699:761
|0 (DE-576)200782215
|
936 |
r |
v |
|a MS 1480
|b Elitentheorie und Elitenforschung
|k Soziologie
|k Spezielle Soziologien
|k Soziale Ungleichheit; Schichten,Klassen und Milieu
|k Elitentheorie und Elitenforschung
|0 (DE-627)1271440849
|0 (DE-625)rvk/123598:
|0 (DE-576)201440849
|
936 |
r |
v |
|a DI 1000
|b Allgemeines und Deutschland
|k Pädagogik
|k Bildungspolitik, Kulturpolitik
|k Bildungs- und Kulturpolitik, Allgemeines
|k Allgemeines und Deutschland
|0 (DE-627)127070902X
|0 (DE-625)rvk/19574:761
|0 (DE-576)20070902X
|
936 |
r |
v |
|a DO 1250
|b Allgemeines und Deutschland
|k Pädagogik
|k Spezialfragen des gesamten Schulsystems
|k Schulleistung und Leistungsschule; Leistungstest
|k Allgemeines und Deutschland
|0 (DE-627)1270725092
|0 (DE-625)rvk/19753:761
|0 (DE-576)200725092
|
936 |
r |
v |
|a MS 7050
|b Bildungsökonomie, -planung und -reform
|k Soziologie
|k Spezielle Soziologien
|k Pädagogische Soziologie
|k Bildungsökonomie, -planung und -reform
|0 (DE-627)1271441578
|0 (DE-625)rvk/123777:
|0 (DE-576)201441578
|
936 |
r |
v |
|a MS 6950
|b Allgemeines (Wissenschaft und Gesellschaft, Informationsgesellschaft)
|k Soziologie
|k Spezielle Soziologien
|k Wissenssoziologie
|k Allgemeines (Wissenschaft und Gesellschaft, Informationsgesellschaft)
|0 (DE-627)1271441543
|0 (DE-625)rvk/123772:
|0 (DE-576)201441543
|
936 |
r |
v |
|a MS 7000
|b Allgemeines
|k Soziologie
|k Spezielle Soziologien
|k Pädagogische Soziologie
|k Allgemeines
|0 (DE-627)1271365928
|0 (DE-625)rvk/123776:
|0 (DE-576)201365928
|
936 |
r |
v |
|a AL 19750
|b Bologna-Reform
|k Allgemeines
|k Hochschul- und Universitätswesen
|k Hochschulplanung
|k Bologna-Reform
|0 (DE-627)1408924447
|0 (DE-625)rvk/2815:
|0 (DE-576)338924442
|
936 |
b |
k |
|a 81.20
|j Bildungssoziologie: Allgemeines
|0 (DE-627)106416227
|
936 |
b |
k |
|a 02.10
|j Wissenschaft und Gesellschaft
|0 (DE-627)106403141
|
936 |
f |
i |
|0 (DE-627)1756134723
|a RS
|b Ohne direkten Regionalbezug
|k Ohne direkten Regionalbezug
|2 fivr
|
936 |
f |
i |
|0 (DE-627)1756136025
|a SG04
|b Erziehung/Bildung/Ausbildung
|k Gesellschaft
|k Erziehung/Bildung/Ausbildung
|2 fivs
|
938 |
1 |
0 |
|0 (DE-627)175622885X
|0 (DE-615)6608216
|a Bildung/Erziehung
|2 fivt
|
938 |
1 |
0 |
|0 (DE-627)1756195374
|0 (DE-615)6603211
|a Wissenschaften
|2 fivt
|
938 |
1 |
0 |
|0 (DE-627)1756165572
|0 (DE-615)6601843
|a Forschung
|2 fivt
|
938 |
1 |
0 |
|0 (DE-627)1756236127
|0 (DE-615)6608396
|a Humanressourcen/Humankapital
|2 fivt
|
938 |
1 |
0 |
|0 (DE-627)1756214786
|0 (DE-615)6600166
|a Elite
|2 fivt
|
938 |
1 |
1 |
|0 (DE-627)1756211787
|0 (DE-615)6600218
|a EU-/EG-Länder
|2 fiva
|
938 |
1 |
1 |
|0 (DE-627)1756212899
|0 (DE-615)6609785
|a Hochschule
|2 fiva
|
938 |
1 |
1 |
|a Europäischer Hochschulraum
|2 fiva
|
938 |
1 |
1 |
|0 (DE-627)492174989
|0 (DE-588)4833805-9
|a Bologna-Prozess
|2 gnd
|2 fiva
|
938 |
1 |
1 |
|0 (DE-627)1756141673
|0 (DE-615)6604065
|a OECD-Länder
|2 fiva
|
938 |
1 |
1 |
|0 (DE-627)477577369
|0 (DE-588)10094861-3
|a OECD
|b Programme for International Student Assessment
|2 gnd
|2 fiva
|
951 |
|
|
|a BO
|
ELC |
|
|
|b 1
|
ITA |
|
|
|a 1
|
LOK |
|
|
|0 000 xxxxxcx a22 zn 4500
|
LOK |
|
|
|0 001 3174242568
|
LOK |
|
|
|0 003 DE-627
|
LOK |
|
|
|0 004 567018245
|
LOK |
|
|
|0 005 20230717083535
|
LOK |
|
|
|0 008 090706||||||||||||||||ger|||||||
|
LOK |
|
|
|0 040
|a DE-21-85
|c DE-627
|d DE-21-85
|
LOK |
|
|
|0 541
|e 09-143
|
LOK |
|
|
|0 689
|a s
|0 1311080392
|a Bildung
|
LOK |
|
|
|0 689
|a s
|0 1311082611
|a Wissenschaft
|
LOK |
|
|
|0 852
|p 615013068911
|
LOK |
|
|
|0 852
|a DE-21-85
|
LOK |
|
|
|0 852 1
|c 7.500.2009
|m p
|9 00
|
LOK |
|
|
|0 935
|a k085
|a i085
|a isda
|
LOK |
|
|
|0 938
|a 0907
|
LOK |
|
|
|0 938
|k p
|
LOK |
|
|
|0 000 xxxxxcx a22 zn 4500
|
LOK |
|
|
|0 001 3174242576
|
LOK |
|
|
|0 003 DE-627
|
LOK |
|
|
|0 004 567018245
|
LOK |
|
|
|0 005 20090921144619
|
LOK |
|
|
|0 008 090921||||||||||||||||ger|||||||
|
LOK |
|
|
|0 040
|a DE-21-31
|c DE-627
|d DE-21-31
|
LOK |
|
|
|0 541
|e 09/1299
|
LOK |
|
|
|0 852
|z 2. Dr. vorh.
|
LOK |
|
|
|0 852
|a DE-21-31
|
LOK |
|
|
|0 852 1
|c Se I 94
|m p
|9 00
|
LOK |
|
|
|0 938
|a 0909
|f E12
|
LOK |
|
|
|0 938
|k p
|
ORI |
|
|
|a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw
|
REL |
|
|
|a 1
|
STA |
0 |
0 |
|a Bologna process,Educational reform,School improvement programs,Efficiency,Grading student's performance,Performance appraisal,Educational evaluation,School performance measurement,Management counseling,Corporation counseling,Neo-liberalism,School development,School program
|
STB |
0 |
0 |
|a Conseil en gestion,Développement scolaire,Histoire de l'enseignement,Histoire de l'enseignement,Efficacité,Efficience,Efficience,Mesure des résultats scolaires,Néolibéralisme,Processus de Bologne,Réforme de l'enseignement
|
STC |
0 |
0 |
|a Consultoría empresarial,Desarrollo escolar,Eficiencia,Medición de los rendimientos escolares,Neoliberalismo,Proceso de Boloña,Reforma educacional
|
STD |
0 |
0 |
|a Consulenza aziendale,Efficenza,Neoliberalismo,Processo di Bologna,Riforma dell'istruzione,Sviluppo della scuola,Valutazione dei risultati scolastici
|
STE |
0 |
0 |
|a 企业咨询,学校发展,学生表现评核,在校表现评核,效率,功效,效能,教育改革,新自由主义
|
STF |
0 |
0 |
|a 企業諮詢,博洛尼亚进程,學校發展,學生表現評核,在校表現評核,效率,功效,效能,教育改革,新自由主義
|
STG |
0 |
0 |
|a Consultoria empresarial,Desenvolvimento escolar,Eficiência,Medição dos resultados escolares,Neoliberalismo,Processo de Bolonha,Reforma educacional
|
STH |
0 |
0 |
|a Болонский процесс,Измерение школьных достижений,Консультирование предприятий,Неолиберализм,Развитие школы,Реформа образования,Эффективность
|
STI |
0 |
0 |
|a Αξιολόγηση των σχολικών επιδόσεων,Αποδοτικότητα,Αποτελεσματικότητα,Διαδικασία της Μπολόνια,Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση,Επιχειρηματική συμβουλευτική,Νεοφιλελευθερισμός,Σχολική ανάπτυξη
|
SUB |
|
|
|a REL
|
SYE |
0 |
0 |
|a Schule,Schulprogramm , Bildungswesen,Erziehungsreform,Bildungsreformen , Bolognaprozess,Bologna-Reform , Lernstand,Beurteilung,Beurteilung,Leistungsbeurteilung,Leistungsmessung,Leistungsprüfung,Schülerkompetenz,Schülerleistung,Schülerleistungsmessung,Schulleistung,Schulleistung,Schulleistungsbeurteilung,Schulleistungsdiagnostik , Betriebsberatung,Unternehmen,Managementberatung,Management,Wirtschaftsberatung,Consulting , Kosteneffizienz , Wirtschaft - Neoliberalismus
|
SYG |
0 |
0 |
|a Bolognaprozess,Bologna-Reform , Wirtschaft - Neoliberalismus
|